2015-08-20, 18:52
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Men att frivilligt och publikt uppsöka personer som vill samla alla offer för gang stalking på en och samma plats det är inga bekymmer. Då behöver man inte utesluta att det är en fälla av något slag eller någon form av upptrappning i jävlandet med offren. Man gör bara en liten bedömning och sedan går man glada hand i hand och sjunger ända tills nästa kapitel i musikalen börjar

Vad är alternativet om man misstänker att allt är en fälla menar du? Har du nu gjort en liten eller en stor bedömning av hur olika utsatta människor tar beslut för att finna en lösning?
Citera
2015-08-20, 20:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Hyser starka tvivel att särskilt många av föreläsarna på konferensen skulle livnära sig på detta ämne, speciellt inte från konferensintäkterna.

Det finns säkerligen flera olika anledningar till covert harassment/stalking. Om jag får rekommendera en läsvärd bok för alla att läsa så blir det: Guinea Pigs: Technologies of Control av John Hall.

Nej, de försörjer sig inte enbart på detta, det finns så många andra de kan lura också så frestelsen blir nog för stor att avstå..

Exampel bland de jag känner till av årets talare:
Henning Witte, SwedenUtöver gangstalking försörjer han sig på konspirationsteorier (har gett ut en bok också) om Estoniakatastrofen, tankekontroll, hjärntvättning, Ivar Kreugers bortgång, Raoul Wallenbergs öde samt banksystemet. Driver en egen web-tv (WhiteTV) om konspirationer..

Ole DammegårdSkrivit en konspirationsbok om Palmemordet (Statskupp i slowmotion), driver en hemsida om konspirationer (http://lightonconspiracies.com/newsite/) där han bland annat säljer sina böcker och tar emot donationer, tar emot sponsorer, föreläser om konspirationer, och förstås skriver om i stort sett vad fasen som helst om det är tillräckligt konspiratoriskt..

Det här är helt enkelt professionella bedragare som inte drar sig en sekund för att ta era pengar..
Citera
2015-08-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Det är ju väldigt svårt att filma doften och om du kom tidigare i dag så kan de ju varit planeringsmiss utav den som gjort det.

Ingen hembrännare som slår ut resterna av mäsken i avloppet

Har du två smartfones ? en som du kan lägga hemma ? ljudinspelaren håller på batteri i 12 timmar , kan vara värt att låta den ligga i någon låda eller så ett par gånger , gärna vid hallen så att du kan höra om någon öppnar brevinkastet . Jag vet folk som limmat igen låset för att djäklas med folk så ...

Ett bra och enkelt förslag att lämna mobilen hemma och slå på ljudinspelaren! Kan testa det någon dag och se om det funkar. Men sedan måste man ju i så fall sitta och lyssna sig igenom flera timmars inspelning. Men det är säkert värt det om man lyckas fånga upp något. Perpsen kommer dock förmodligen att veta att jag gör detta eftersom att de läser den här tråden. Men å andra sidan kanske det kan fungera avskräckande på dem så att de håller sig borta från mitt hem - i allra bästa fall. Man får prova sig fram och försöka hitta nåt som funkar.

Edit: Kan man verkligen spela in flera timmar på mobilens ljudinspelning? Har aldrig testat något sådant. Finns det inte en tidsbegränsning?
Senast redigerad av rosalotus 2015-08-20 kl. 21:06.
Citera
2015-08-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, de försörjer sig inte enbart på detta, det finns så många andra de kan lura också så frestelsen blir nog för stor att avstå..

Exampel bland de jag känner till av årets talare:
Henning Witte, SwedenUtöver gangstalking försörjer han sig på konspirationsteorier (har gett ut en bok också) om Estoniakatastrofen, tankekontroll, hjärntvättning, Ivar Kreugers bortgång, Raoul Wallenbergs öde samt banksystemet. Driver en egen web-tv (WhiteTV) om konspirationer..

Ole DammegårdSkrivit en konspirationsbok om Palmemordet (Statskupp i slowmotion), driver en hemsida om konspirationer (http://lightonconspiracies.com/newsite/) där han bland annat säljer sina böcker och tar emot donationer, tar emot sponsorer, föreläser om konspirationer, och förstås skriver om i stort sett vad fasen som helst om det är tillräckligt konspiratoriskt..

Det här är helt enkelt professionella bedragare som inte drar sig en sekund för att ta era pengar..

För en gångs skull håller jag delvis med dig. Det skulle mycket väl kunna vara så att dessa TI-träffar är infiltrerade på något sätt, därför är det mitt val att avstå sådant. Säger inte att någon av de två som du nämnde är bedragare, har aldrig vare sig träffat eller kommunicerat med någon av dem, och förhoppningsvis gör de detta i välmening. Men det KAN finnas infiltration, det är fullt möjligt, och är i så fall väldigt tragiskt. Men jag tycker att de TI's som orkar och kan och verkligen vill delta ska göra det ändå ifall det känns rätt för dem. Det kanske kan vara värt det om man får möjligheten att träffa andra TI's och också kan göra sin röst hörd i denna viktiga fråga.
Senast redigerad av rosalotus 2015-08-20 kl. 21:08.
Citera
2015-08-20, 21:21
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Vad är alternativet om man misstänker att allt är en fälla menar du? Har du nu gjort en liten eller en stor bedömning av hur olika utsatta människor tar beslut för att finna en lösning?
För mig verkar det vara ett uppenbart alternativ att avstå om inte uppenbara risker kan uteslutas. Om man resonerar annorlunda så är man troligen korkad, lögnaktig eller lider av någon form av självskadebeteende.

Om du sedan uppfattar den sista meningen som en stor eller liten bedömning saknar betydelse för mig.
Citera
2015-08-20, 21:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Ett bra och enkelt förslag att lämna mobilen hemma och slå på ljudinspelaren! Kan testa det någon dag och se om det funkar. Men sedan måste man ju i så fall sitta och lyssna sig igenom flera timmars inspelning. Men det är säkert värt det om man lyckas fånga upp något. Perpsen kommer dock förmodligen att veta att jag gör detta eftersom att de läser den här tråden. Men å andra sidan kanske det kan fungera avskräckande på dem så att de håller sig borta från mitt hem - i allra bästa fall. Man får prova sig fram och försöka hitta nåt som funkar.

Edit: Kan man verkligen spela in flera timmar på mobilens ljudinspelning? Har aldrig testat något sådant. Finns det inte en tidsbegränsning?

Det finns även appar som kan vara till hjälp. Den här (för iPhone) t.ex. för en 9,99 USD hittade jag direkt - den både spelar in ljud, film och tar stillbilder om den detekterar rörelse:

http://appcrawlr.com/ios/security-cam

Det kanske finns billigare/bättre också, och finns säkert även för android.
Citera
2015-08-20, 21:28
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

På min samsung galaxy (är android men lär gå på iphone tex också bara att testa medan du sover nu utan laddaren i)
så går det 12 timmar innan den stänger av automatiskt , sedan behöver du ju inte lyssna av allt , om du känner en stark doft i bostaden så var det kanske ganska nyligen som det sprayades, eller om du blir väck mitt i natten så kan du ju titta till på klockan och sedan spola fram på morgonen ungefär då det kan ha inträffat. Men sätt mobilen i "flygplansläge " annars så kan den stänga av inspelningen vid sms , telefonsamtal etc.

Jo avskräckande kan räcka plus att man vet själv och behöver inte sysselsätta sig med den tankeenergin om det varit eller inte varit någon där och kan undersöka mer vad det kan var istället etc .

Lätt att tanka över ljudfilen till datorn också och tex städa samtidigt som man går igenom inspelningen på lagom volym via datrorhögtalaren

Sedan finns spy kit och spy tools för 7 kr styck en bit ner på denna sida som dels gör mobilen till rörelsedetektor och filmar
Senast redigerad av Harfager 2015-08-20 kl. 21:33.
Citera
2015-08-20, 21:29
Medlem
madtops avatar
Citat:

Vad kan det vara? Någon som har någon idé om vilken sorts kemikalier de använder sig av och hur de går till väga för att sprida det i ens hem?

I ett tänkt scenario att de verkligen spejar din lägenhet så är det troligt att de använder olika kemikalier beroende på vilket syfte man vill uppnå. Vad tror du de har för motiv att spreja din lägenhet ett par gånger i veckan? Eller för all del, vad tror alla andra TI's att det finns för motiv att spreja lägenheter?

I en tråd på ämnet "förekommer GS?" så tycker jag det är av vikt att diskutera just om det förekommer. Och en av de absolut viktigaste frågorna är varför.
Citera
2015-08-20, 21:40
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
I ett tänkt scenario att de verkligen spejar din lägenhet så är det troligt att de använder olika kemikalier beroende på vilket syfte man vill uppnå. Vad tror du de har för motiv att spreja din lägenhet ett par gånger i veckan? Eller för all del, vad tror alla andra TI's att det finns för motiv att spreja lägenheter?

I en tråd på ämnet "förekommer GS?" så tycker jag det är av vikt att diskutera just om det förekommer. Och en av de absolut viktigaste frågorna är varför.

Varför ställer du en sådan fråga , ska en som är utsatt för brott vara en talesperson för alla utsatta för brott ?

Om någon punkterar dina däck i natt på bilen , ska då du säga vad alla andra känner och tror ?

Om någon vill terra så är det ju smart att ta en lukt som försvinner på några minuter , limmar någon igen låset en gång i veckan så blir ju bla låssmeden ett vittne till trakasseriet
Citera
2015-08-20, 21:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför ställer du en sådan fråga , ska en som är utsatt för brott vara en talesperson för alla utsatta för brott ?

Om någon punkterar dina däck i natt på bilen , ska då du säga vad alla andra känner och tror ?

Om någon vill terra så är det ju smart att ta en lukt som försvinner på några minuter , limmar någon igen låset en gång i veckan så blir ju bla låssmeden ett vittne till trakasseriet

Det räcker ju för trådens frågeställning att en enda av er kan bevisa att GS förekommer, så det var väl en högst relevant fråga...
Citera
2015-08-20, 21:44
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
För mig verkar det vara ett uppenbart alternativ att avstå om inte uppenbara risker kan uteslutas. Om man resonerar annorlunda så är man troligen korkad, lögnaktig eller lider av någon form av självskadebeteende.

Om du sedan uppfattar den sista meningen som en stor eller liten bedömning saknar betydelse för mig.

Det finns de som lider och som har fått sina liv så förstörda att de gör en annan bedömning än du. Vad som är rätt eller fel återstår att se. Ofta är det svårt att föreställa sig hur det är att vara utsatt om man inte är det själv.
Citera
2015-08-20, 21:50
Medlem
madtops avatar
Citat:

Varför? För att kunna göra en bedömning om GS förekommer. Det är ju trots allt trådens ämne.

Och jag kan väl ställa samma fråga till dig. Varför vill någon "terra" dig och vad förväntar de sig att uppnå?
Senast redigerad av madtop 2015-08-20 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in