Citat:
Ursprungligen postat av
TemplarKnight
Jag tror inte att "gangstalking" är massivt förekommande. Visst kan det finnas enskilda individer som använder sig av av andra för att störa en. Jag var t.ex. med om en kille som kom in på ett ställe och sa att han kände mig. Han visste mitt namn så slump eller misstag kan uteslutas. Han sa också saker som vid det tillfället var mycket olämpliga att säga. Vill inte ge fler detaljer men detta hände två gånger. Jag visste med säkerhet att jag varken sett eller talat med killen någonsin tidigare. Detta att folk kommer fram och hälsar på en och frågar hur det går men man har ingen aning vem personen är... Det har även hänt mig tidigare och det inträffar säkert för alla någon gång. Den killen visste dock mitt namn, berättade om påhittade saker jag gjort med honom, m.m. Det fick mig att helt klart se det som skumt. En kille som jobbade där trodde faktiskt att jag kände killen. Jag förklarade hur det stod till, att jag mig veterligen aldrig någonsin tidigare sett personen.
Om det händer en gång så kan det vara slump, skämt misstag etc men börjar detta hända ofta eller upprepat så är det ju något annat.
Kan var en spanar som visar att vi har koll på dej. Om personen sade något olämpligt i vid dit sällskap så kan det var för att svärta dej. Hade en sådan på FB som mindes fel och sade minns du då ni etc gjorde det och det , vilket jag inte hade varit med på tex .
Bodde på ett ny ställe och det var en som hälsade glatt och man hälsade tillbaka trött efter jobbet och gick hem. En dag så satt han med ett stort sällskap och åt utomhus, och då jag passerade så hälsade vi som vanligt och då jag gått en bit så säger han högt "om man kunde göra något för att hjälpa han" .....Jag frågad syftade du på mig ... Han svarade nekande har jag för mig står i dagboken . Jag var ny inflyttad där och hade inte pratat med någon , detta var ganska exakt ett år efter ta jag gjort polisanmälan på ett hot av en i grupp 2 var efter ett öppnare trakasserande följde, med öppnare så menar jag att vem som helst kunde lägga märke till dessa på ett helt annat sätt än tidigare då man kunde se en idiot spexa då du var på stan för att sedan sitta och tala bakom dig på bussen så att ingen annan hörde tex