Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Men du fattar ej. Klart jag ’kan tänka mig’ att såna personer finns. Men att sen ta steget till att såna personer finns + att de har finansiering, resurser och backup att genomföra gängstalkning som det beskrivs i tråden är ju steget minst sagt stort.
Stort eller inte, detta förekommer absolut. Därtill på ett mycket kallblodigt och kalkylerat sätt. Betänk att i historien är t.ex. Zersetzung och Cointelpro fakta, liksom hjärnforskning, CIA/mind control, kriminella experiment, psykopati och (USA:s) strävan efter total kontroll över allt och alla (detta inkluderar sådant som en strävan att få insyn i dina och mina tankar och t.o.m. manipulation av ens drömmar genom AI) - ett fåtal vill kunna kontrollera en mycket större massa (helst utan att samma massa är medveten om denna manipulation).
Något som de utsatta i denna tråd har olika uppfattning om är hur 'automatiserat' det hela är (via AI, datorer, avancerad fjärrteknik/vapen).
Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Likaså bevisar inte ditt påstående att ’man kan trixa mycket med finanser’ något. Visa på något konkret som bekräftar att banker trixar med finanser och finansierar gängstalkning så kan diskussionen leda nån vart.
Att banker inte är de mest hederliga institutioner torde vara svårt att invända emot. Vissa banker är mer kriminella än andra, de trixar med ekonomiska frågor och är inblandade i brott. Därtill finns det redan superrika (familjer) som inte vet vad de skall göra med alla sina pengar. Det finns svarta budgetar, det finns enorma pengahål där ingen kan förklara vart pengarna tagit vägen (som i USA). Det finns stater som 'satsar'; Sverige, EU, USA, Kina, Ryssland etc. och andra aktörer satsar miljard efter miljard på 'hjärnprojekt'. Den nya 'fienden' är inte andra länder utan i minst lika hög grad den egna befolkningen. Värt att tillägga i sammanhanget är att militären vill använda sina high tech leksaker - bland annat på den egna befolkningen.
De vill inte bara åt de utsattas hjärnor utan allas hjärnor - så sjuk är världen. Steg för steg kommer en tillvaro och produkter relaterade till hjärnan att presenteras av företag/militär/stat. Vad värre är att väldigt få kommer att känna till graden av insyn som vissa aktörer kommer att erhålla - finslipat/utvecklat efter experiment på utsatta - vad gäller insyn i det kanske heligaste; dina tankar.