Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 17:31
  #4525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Jo visst kan man bli spanad på av normala anledningar. Som tex vid misstanke om grovt brott etc. Men vad alla GS hävdar är ju att de råkar ut för konstiga typer. Som de endast ser 1 gång. Under decennier. Inte att de har några personer som spanar på sig som är dem samma. Är det samma personer och man upptäcker det så vet man ju säkert. Då behöver man ju inte fråga Säpo vad de håller på med. En riktig span insatts rör en mindre grupp personer typ 3-5 st som övervakar någon en begränsad period för att undersöka om det förekommer något skumt eller inte. GS som det beskrivs handlar om märkliga människor som dyker upp 1 gång och beter sig konstigt. De byts ut hela tiden och tiden är över flera år. Skall du misstänka det måste du redan vara stressad och paranoid. Annars reagerar du ju inte på det.
I mitt fall är det ofta samma personer som förekommer. Ibland är det okända, men jag ser ofta samma personer när jag är ute och går etc. Som en typisk spaningsinsats.

Att det ibland är okända beror på att Säpo är mer som ett nätverk än en polismyndighet. De har kontakter överallt och de som arbetar för dem arbetar inte enbart på Säpo.
Citera
2017-10-19, 22:51
  #4526
Medlem
RoofleTrains avatar
Vet inte om någon i tråden känner till 'fenomenet' Lennart Bladh, men vad hade man kallat hans situation? Är inte det väldigt likt gang stalking? Tusentals personer som kollektivt trollar en människa och utger sig för att vara aliens, forskare eller illuminati.

Sedan finns det ett liknande exempel i USA, en person som kallas chris-chan, han har blivit 'trollad' i över 10 år genom internet, folk som besökt hans hem och där han handlar för att ta bilder på honom.. Även låtsas vara intresserad av en relation för att kunna komma nära och installera övervakningsmjukvara på dennes elektronik. Detta är organiserat och pågår via forum, chattar och liknande. I chris-chans fall på ett forum som kallas kiwi-farms. (https://kiwifarms.net/forums/christi...n-chandler.18/) Många av användarna på kiwi-farms är 'äldre' internetanvändare, som varit med från tiden då t.ex 4chan och encyclopediadramatrica har grundats.

I svenska fall såsom Lennart, är ofta Flashback en pådrivande kraft. Sedan skapas det ofta dedikerade småcommunities omkring i efterhand. Ett annat exempel är en person som heter Karl-Olov Nordin, han hade en tråd här på forumet. Han var en utvecklingsstörd man från Falun, som hade hittat internet. Flashback hittade Karl-Olov och det slutade inte bra. Människor ringer och utger sig för att vara myndighetspersoner etc. etc.

Nåväl, vad är era tankar om sådana scenarion? Räknas det som gang stalking eller är det någonting annat? Vad hade ni spontant kallat det? Förlåt om detta är off-topic, men jag tycker det är rätt underligt att det inte är någon som hjälper de här personerna som blir 'utsatta'. En sak som de flesta av de här personerna verkar ha gemensamt är att de antingen är förståndshandikappade eller psykotiska, samtidigt som de är väldigt outroverta. Bara min uppfattning, men jag är inte en psykiatriker!

p.s förlåt om detta tagits upp förut
Citera
2017-10-22, 16:16
  #4527
Medlem
EnGenrationTills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
I mitt fall är det ofta samma personer som förekommer. Ibland är det okända, men jag ser ofta samma personer när jag är ute och går etc. Som en typisk spaningsinsats.

Att det ibland är okända beror på att Säpo är mer som ett nätverk än en polismyndighet. De har kontakter överallt och de som arbetar för dem arbetar inte enbart på Säpo.

Har du berättat i tråden varför du tror att Säpo spanar på dig? Om inte så berätta gärna kort.
Citera
2017-10-22, 18:56
  #4528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGenrationTill
Har du berättat i tråden varför du tror att Säpo spanar på dig? Om inte så berätta gärna kort.
Jag är misstänkt för inblandning i malexandermorden bland annat.
__________________
Senast redigerad av MattiasGalli 2017-10-22 kl. 19:00.
Citera
2017-10-25, 12:11
  #4529
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoofleTrain
Vet inte om någon i tråden känner till 'fenomenet' Lennart Bladh, men vad hade man kallat hans situation? Är inte det väldigt likt gang stalking? Tusentals personer som kollektivt trollar en människa och utger sig för att vara aliens, forskare eller illuminati.

Sedan finns det ett liknande exempel i USA, en person som kallas chris-chan, han har blivit 'trollad' i över 10 år genom internet, folk som besökt hans hem och där han handlar för att ta bilder på honom.. Även låtsas vara intresserad av en relation för att kunna komma nära och installera övervakningsmjukvara på dennes elektronik. Detta är organiserat och pågår via forum, chattar och liknande. I chris-chans fall på ett forum som kallas kiwi-farms. (https://kiwifarms.net/forums/christi...n-chandler.18/) Många av användarna på kiwi-farms är 'äldre' internetanvändare, som varit med från tiden då t.ex 4chan och encyclopediadramatrica har grundats.

I svenska fall såsom Lennart, är ofta Flashback en pådrivande kraft. Sedan skapas det ofta dedikerade småcommunities omkring i efterhand. Ett annat exempel är en person som heter Karl-Olov Nordin, han hade en tråd här på forumet. Han var en utvecklingsstörd man från Falun, som hade hittat internet. Flashback hittade Karl-Olov och det slutade inte bra. Människor ringer och utger sig för att vara myndighetspersoner etc. etc.

Nåväl, vad är era tankar om sådana scenarion? Räknas det som gang stalking eller är det någonting annat? Vad hade ni spontant kallat det? Förlåt om detta är off-topic, men jag tycker det är rätt underligt att det inte är någon som hjälper de här personerna som blir 'utsatta'. En sak som de flesta av de här personerna verkar ha gemensamt är att de antingen är förståndshandikappade eller psykotiska, samtidigt som de är väldigt outroverta. Bara min uppfattning, men jag är inte en psykiatriker!

p.s förlåt om detta tagits upp förut

Jag vet inte detaljerna kring de fall du tar upp, men jag antar att gangstalking förutsätter att själva stalkingen görs av något antal personer som gör detta systematiskt och gemensamt (inte nödvändigtvis samtidigt men att man fördelar uppgifterna mellan sig). Att en person blir utsatt för att flera individer var för sig på eget bevåg trakasserar eller stalkar denne av någon orsak är inte gangstalking som jag uppfattar det.
När jag var i tonåren var det poppis ett tag att busringa till personer med konstiga namn, men även om dessa personer antagligen i perioder fick flera samtal med fåniga frågor så var det ju inte så att vi som ringde på något sätt kommit överens om vem som skulle ringa till vem och säga vad.

Edit: googlade Lennart Bladh då jag aldrig hört talas om honom. Tycker inte riktigt han passar in i vare sig TI eller GS fållan. Om han "spontant" och oombedd skickar bilder av sin snorre till folk så kan man väl kanske se det som att han ägnar sig åt trakasserier av något slag men han är ju ensam/själv som gör det. Reaktionerna han får är väl snarate en konsekvens av hans egna provokationer, han är knappast heller en TI.
Hur får du in honom i diskussionen?
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-25 kl. 12:22.
Citera
2017-10-31, 13:17
  #4530
Medlem
RoofleTrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag vet inte detaljerna kring de fall du tar upp, men jag antar att gangstalking förutsätter att själva stalkingen görs av något antal personer som gör detta systematiskt och gemensamt (inte nödvändigtvis samtidigt men att man fördelar uppgifterna mellan sig). Att en person blir utsatt för att flera individer var för sig på eget bevåg trakasserar eller stalkar denne av någon orsak är inte gangstalking som jag uppfattar det.
När jag var i tonåren var det poppis ett tag att busringa till personer med konstiga namn, men även om dessa personer antagligen i perioder fick flera samtal med fåniga frågor så var det ju inte så att vi som ringde på något sätt kommit överens om vem som skulle ringa till vem och säga vad.

Edit: googlade Lennart Bladh då jag aldrig hört talas om honom. Tycker inte riktigt han passar in i vare sig TI eller GS fållan. Om han "spontant" och oombedd skickar bilder av sin snorre till folk så kan man väl kanske se det som att han ägnar sig åt trakasserier av något slag men han är ju ensam/själv som gör det. Reaktionerna han får är väl snarate en konsekvens av hans egna provokationer, han är knappast heller en TI.
Hur får du in honom i diskussionen?

Det startar ofta som individer som förföljer en person på nätet ja. Men i vissa fall skapas det som en kult kring personen, om denne är extra 'rolig', udda eller gör stira utspel. Efter ett tag så bildas det en liten klick som har nära kontakt med varandra. Dessa personer är i högsta grad 'organiserade', de samarbetar och försöker tillsammans att manipulera personen att utföra saker. För att ta Lennart som exempel så satt det ett hundratals ungdomar på Discord och hade konbtakt med honom, utgav sig för att vara aliens. Det finns även en wiki som beskriver hans liv.

För ett mer konkret exempel så kan jag ta chris-chan, en person utgav sig för att vara intresserad av honom varpå de bokade en date på ett köpcentrum. Hon meddelade andra personer som var med på auktionen om när det skulle hända, varpå en person dök upp på daten i en gurkdräkt och videofilmade/provocerade honom. Folk sätter t.o.m upp operationsnamn, t.ex Operation Pickle.

Dessa små grupperingar påverkar även alla de andra individerna som inte är direkt organiserade. I Lennarts fall så skapade de konceptet Mantis, en 'högre utvecklad bönsyrsa som kan kommunicera med telepati genom sociala medier'. Sedan spinner individer vidare på det. De behöver inte ha tät kontakt med skaparna av 'hoaxen' för att fortsätta att manipulera Lennart med det.

Jag hade velat påstå att det är organiserat, om än löst. Det växer liksom fram naturligt, men blir guidat av en mer 'seriös' klick som aktivt försöker manipulera och har mer tät kontakt offret. Sedan kan jag hålla med om att det inte är renodlad 'gang stalking', där telepatiska men in black probar dig i röven när du sover, eller vad nu folk här tror på.

EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=riHgBEu3OSk Exempel video när chris chan är arg på sina trolls för att de sprider en video på internet. P.g.a att hans far är okunnig inom IT och att Chris är efterbliven så förstår de inte att det inte är lätt att få bort information från internet. Att han sedan släpper en sådan video som reaktion gör ju bara att han blir ännu mer intressant att provocera. Han får ju skylla sig själv kan man tycka, men han är ju bokstavligt talat mentalt efterbliven, vilket utnyttjas av hundratals människor för att skapa humor.
__________________
Senast redigerad av RoofleTrain 2017-10-31 kl. 13:44.
Citera
2017-11-01, 14:20
  #4531
Medlem
Det finns grupper av människor som är lite annorlunda, det är något slags Matrix föreningar, de trackar vissa.

They walk amonsgt us helt enkelt, finns mer än potatis i rymden.. lite dumma i huvet är de också btw, usch.
Citera
2017-11-01, 19:14
  #4532
Medlem
bradgardsindianens avatar
Det är klart att flera kan mer eller mindre förfölja någon och göra det "tillsammans" och det kan vara någon form av mobbning, precis som organiserad gangstalking kan vara. Dock vill jag tänka att "organiserad gangstalking" innefattar ett mer utarbetat tillvägagångssätt med något syfte för vad man vill åstadkomma med aktiviteten. Om någon hittar en hackkyckling utan genomtänkt anledning så kommer något antal att hänga på enbart på grund av att den som hackar i något tillfälle kan verka bättre positionerad, det är något slags primatinstinkt. Gangstalking i organiserad form har väl dock något specifikt om än subtilt syfte.
Citera
2017-11-06, 12:36
  #4533
Medlem
FreedomDeeps avatar
En lista på världens sämsta länder att bo i. En lista på de minst utvecklade länderna.

Dessa slutsatser skulle man kunna dra baserat på hur fördelningen av nationaliteter ser ut vad gäller de TI:s världen över som besvarat enkäten Global TI Survey (vars svar skall analyseras av NSA visselblåsarna Bill Binney och Kirk Wiebe).

Överlägset flest svar kommer från medborgare tillhörande USA, följt av Storbritannien, Japan, Kanada, Tyskland och Australien.
Därefter följer svar (nationaliteter) från Frankrike, Belgien och Norge.
Sedan följer Danmark, Indien, Irland, Polen, Schweiz och Sverige.

Läs mer om enkäten och listan över deltagare här; Global TI Survey; surveying symptoms and experiences of electromagnetic/sonic assault; https://everydayconcerned.net/2017/1...ey-now-closed/
Citera
2017-11-06, 20:50
  #4534
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
En lista på världens sämsta länder att bo i. En lista på de minst utvecklade länderna.

Självklart kan du inte dra den typen slutsatser, du bör definitivt väga in population för de olika länderna samt tillgång till Internet.

Själv drar jag slutsatsen att vi i Sverige har 3 stycken som påstår sig vara TI's, dvs 0,00003% av Sveriges befolkning. Känns inte som ett dåligt land att leva i.
Citera
2017-11-09, 19:52
  #4535
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Jag är misstänkt för inblandning i malexandermorden bland annat.

Malexandermorden är preskriberade så du behöver inte oroa dig för att vara misstänkt längre...
Citera
2017-11-09, 22:07
  #4536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Malexandermorden är preskriberade så du behöver inte oroa dig för att vara misstänkt längre...
Nej de är inte preskriberade. Vad baserar du det på?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback