Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag antar cykelkillen på hörnet eventuellt har nåt skit för sig, frågan är väl bara vad? Kanske väntar på en langare (han ger ett ganska skyggt intryck), kanske bara på någon kompis eller flickvän? Kanske pratar han med någon utanför bild? Tanterna med hundar tror jag rastar sina hundar. Den vita bilen kan ha kört vilse eller gjort ett snabbt ärende (lämnat barn på dagis t.ex). Alla andra känns helt oväsentliga. Att folk ibland tittar på 'offrets' bil tror jag som sagt beror på att den står parkerad på en liten gata med motorn igång i flera minuter - då tittar de flesta automatiskt.
Jag tror man skulle kunna filma i stort sett vilken förortsgata som helst och uppnå liknande 'resultat' med tillräckligt mycket vilja... Att tro att folk signalerar för att de lutar kroppen, eller vrider axlarna knappt märkbart tyder i min värld på att man antagligen inte är helt frisk.
Men många av de filmade ser förvånade, ja nästan chockade, ut och det är uppenbart att "Boston-stalkaren" cyklar till hennes bil (ja, filmaren heter Liza Parker och hade en skilsmässa i bagaget) ser att de filmas och sedan cyklar samma väg tillbaka varefter alla skingras och gatan blir i varje fall mer öde än tidigare.
Visst kan man bortförklara filmen, det är inget obestridligt bevis för gs, men man kan också försöka föreställa sig vad som försiggår, olika scenarier, om man är intresserad av frågeställningen.