2015-07-06, 18:27
Medlem
Det här blir mitt absolut sista inlägg, har varit med om en hel del sen jag skrev senast..

Använt av civila så förekommer fenomenet som jantelagen on stereoids. David Lawson har skrivt en bok om hur det gestaltar sig när en grupp han följde använde metoden. Jag har i tidigare trådar listat fler exempel på bevis.

Använt av staten förekommer det som en modern variant av något som påminner om hur the Combine beskrivs i en känd bok.
De människor som man fruktar kan få ett visst inflytande i framtiden kommer väl få möta detta: https://www.youtube.com/watch?v=KwmwbXPtOI4

Annars förekommer det som en form av Shunning. Ted Gunderson (en före detta FBI chef)
ger en bild av det om ni vill ha bevis, han blev själv utsatt för GS då han talade ut om olika saker.

Teoretiskt sett kan det förekomma som ett psykologiskt immunförsvar mot national threats vilket jag innan visat är ett mycket relativt begrepp, som ett naturligt utsorteringssystem av oönskade individer (virus) i samhället. Samhällskroppen tar naturligt itu med dessa och bryter ned dem på ett vis som är fullkomligt plausable deniable.

Några nyckelord för att förstå fenomenet när det förekommer i statliga sammanhang:

Targeting -> T.ex hur och varför national threats definieras och läggs till i en lista. (visat det i en tidigare tråd)

Sensitizing -> Skapandet av en hotfull psykotisk värld för den utsatte, som ett fängelse.

Desensitizing -> Skapandet av en vana där en stor del av samhället gaddar ihop sig mot egna landsmän och medvetet deltar i en form av tortyr (psykologisk stening, rening) av dem.

Fasces symbolerna bakom polisemblemet och begreppet "the power of thousand cuts", var och en av informatörerna och de andra som deltar gör en liten skada var vilket får ett enormt impact.

Community Watch Program/Community Protection Program

Community Based Policing

Behaviour Modification/Re-Education

Social Control

Sammanfattningsvis, det existerar på olika sätt i samhället i olika former. Av samhällsmedborgare i ett organiskt samhälle som deltar kallas det nog för något helt annat.

I övrigt mår jag bra numera, har blivit helt immun med min "Iron Dome" och kan neutralisera deras attacker med mitt tankesystem men även med min andlighet men jag tänker inte riskera mera genom att skriva här. De som är utsatta är moderna versioner av Sadrak, Mesak och Abednego men man finner styrka och kraft att härda ut om man har en sund tro. Jag lämnar Flashback med en gåta, om något som GS förekommit i naturen så kanske det hade hetat något liknande på latin:

[Det är mycket relevant i sammanhanget då det symboliserar förekomsten av GS.]

Det var allt.
Citera
2015-07-06, 18:28
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vad ska semantisk tuppfäktning vara bra för? Och vad kommer antagonismen från?

Alltså, jag är inte bekant med någon som är bekant med någon som är bekant med någon som verkar inom någon underrättelsetjänst. Vad jag vet! Men det betyder inte att jag saknar bevis för att det finns underrättelsetjänster.

Jag tror inte att gs är en vardagsföreteelse, vilket jag däremot tror att bostadsområdes- och arbetsplatsspioneri är, men jag tror att det förekommer och att det blir allt vanligare och utvecklas i takt med att tekniken utvecklas.

Kontroll hör framtiden till.

Vi är nog alla överens om att det finns militär underrättelsetjänst som spionerar på spioner och att det finns poliser som spanar på brottslingar. Vi är även överens om att scientologer kan vara stingsliga mot avhoppare, att grannar kan både tissla och tassla och att vissa arbetstagare gillar att skvallra till chefen.

Det som är gemensamt för ovan är att det finns ett motiv för en "övervakning". Det kan handla om att få fast en kriminell eller att mobba någon som inte passar in i grannsämjan. Men det är ett väldigt långt steg från att ens grannar har retat upp sig på att man inte tar bort luddet i torktumlaren till att man är förföljd och övervakad 24/7 över hela landet.

En förutsättning för att jag ens ska börja fundera på om "GS av Svenssons" existerar är att det presenteras ett motiv. Varför lägga ut miljontals kronor på att förfölja en helt vanlig grå och ointressant svenne?
Citera
2015-07-06, 20:12
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Det är talande som svar på trådens fråga när de som tror på fenomenet, utspridda över landet geografiskt och socialt, aldrig har träffat en stalker - som ska vara "uppenbarligen väldigt utbrett".
Misstänker att du trollar. Och jag brukar inte omyndighetsförklara någon men jag gör ett undantag den här gången...

Det jag menar är att ingen skulle säga att de är en stalker. Jag kan tänka mig att pedofiler håller tyst om sin läggning pga hälsoskäl och samma bör gälla stalkers. Man kan inte då veta villka i ens omgivning som eventuellt är stalkers.

¿sabes?
Senast redigerad av one.zero 2015-07-06 kl. 20:34.
Citera
2015-07-06, 20:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Misstänker att du trollar. Och jag brukar inte omyndighetsförklara någon men jag gör ett undantag den här gången...

Det jag menar är att ingen skulle säga att man är en stalker. Jag kan tänka mig att pedofiler håller tyst om sin läggning pga hälsoskäl och samma bör gälla stalkers. Man kan inte då veta villka i ens omgivning som eventuellt är stalkers.

¿sabes?

Pedofiler blir regelbundet identifierade.
Pedofiler blir regelbundet åtalade.
Pedofiler blir regelbundet fällda.
Pedofiler frekventerar mycket flitigt exempelvis detta forum.
Pedofiler diskuterar och försvarar sina laster högljutt och ofta, om än anonymt.

Gang stalkers blir aldrig identifierade.
Gang stalkers blir aldrig åtalade.
Gang stalkers blir aldrig fällda.
Gang stalkers frekventerar aldrig något forum överhuvudtaget.
Gang stalkers diskuterar och försvarar aldrig sina böjelser eller uppdrag, inte ens anonymt.

Ett förslag i den tidigare tråden var att det kanske är brottslingar (som pedofiler) som gang stalkas - då borde rimligen antalet gang stalkers vida överträffa antalet identifierade pedofiler, men ändå inte ett ljud från dem alltså....

Förstår du ändå inte varför många av oss tvivlar på att de finns?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-07-06 kl. 20:34.
Citera
2015-07-06, 21:13
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Pedofiler blir regelbundet identifierade.
Pedofiler blir regelbundet åtalade.
Pedofiler blir regelbundet fällda.
Pedofiler frekventerar mycket flitigt exempelvis detta forum.
Pedofiler diskuterar och försvarar sina laster högljutt och ofta, om än anonymt.

Gang stalkers blir aldrig åtalade.
Gang stalkers blir aldrig fällda.
Gang stalkers diskuterar och försvarar aldrig sina böjelser eller uppdrag, inte ens anonymt.

Ett förslag i den tidigare tråden var att det kanske är brottslingar (som pedofiler) som gang stalkas - då borde rimligen antalet gang stalkers vida överträffa antalet identifierade pedofiler, men ändå inte ett ljud från dem alltså....
Håller med dig på några punkter men jag antog att det gäller personer som man blir bekant med på naturlig väg och inte via något belastningsregister. Har du stöt på någon på stan som har sagt:

-Hej! Jag heter Åke och är stalker. Vad heter du?

Citat:
Förstår du ändå inte varför många av oss tvivlar på att de finns?
Jag förstår varför många tvivlar på GS och jag har aldrig påstått motsatsen, enligt vad jag minns.
Det jag inte förstår är hur du kunde ställa den frågan precis efter att du hade radat upp fem punkter som antyder på att GS existerar.

Are you a beleaver or not?
Citera
2015-07-06, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Du är ju klart identifierad.
Du frekventerar flashback.

Du och dina kumpaner som lever för att skriva och förneka alla konspirationer.
Citera
2015-07-06, 21:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Håller med dig på några punkter men jag antog att det gäller personer som man blir bekant med på naturlig väg och inte via något belastningsregister. Har du stöt på någon på stan som har sagt:

-Hej! Jag heter Åke och är stalker. Vad heter du?

Nej det har jag inte gjort, men jag har heller aldrig stött på någon som säger att den är pedofil.
Skillnaden är att det finns extremt tydliga tecken på att världen är full av äckliga pedofiler, men det finns inga tecken utöver hörsägen på att det finns ens ett fåtal gang stalkers (i alla fall om vi definerar gang stalking som röda bilar och folk som hostar diskret för att bryta ned folks psyken).

Citat:
Jag förstår varför många tvivlar på GS och jag har aldrig påstått motsatsen, enligt vad jag minns.
Det jag inte förstår är hur du kunde ställa den frågan precis efter att du hade radat upp fem punkter som antyder på att GS existerar.

Are you a beleaver or not?
De fem punkterna jag radade upp var just för att visa hur osannolikt det är att dessa gs finns. Om pedofiler (som har så fantastiskt mycket att förlora på att avslöjas) ändå så gott som dagligen upptäcks och fälls, så borde rimligen gangstalkers också avslöjas förr eller senare - men nada...

Så nej jag är ingen believer (inte ens en beleaver vilket borde antyda att man lämnat tron? )
Citera
2015-07-06, 21:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesuischarlie
Du är ju klart identifierad.
Du frekventerar flashback.

Du och dina kumpaner som lever för att skriva och förneka alla konspirationer.

flashback är fullt av troll, vilket du av alla borde veta ytterst väl, så om någon här anonymt påstår att en annan anonym person här är stalker skulle jag ta det väldigt lätt...
Citera
2015-07-06, 21:34
Medlem
ieshos avatar
Polisanmälningar om gang stalking lär inte utredas i första taget. Officiellt blir det "brott kan ej styrkas" och inofficiellt talas det om "strålkärringar", d.v.s. att poliser knäppförklarar pesoner som kommer med en anmälan. Om det inte drabbar en person med hög social ställning! Men om någon drabbas av något som liknar gs, så är det inte de personerna, utan tvärtom personer i en social utförsbacke. Och det är den enda funktion och det enda motiv för gs som jag kan komma på, att socialt ruinera personer.

Någon skrev att stalkers aldrig träder fram, inte ens anonymt, för att berätta om sin verksamhet. Inte för att jag kan avgöra sanningshalten i detta, men jag kan tänka mig att om företeelsen erkändes som faktiskt förekommande så skulle en stor del av dess verkan avta. Man kan också jämföra med mobbare, hur många av dem träder fram och förklarar sig, eller beskriver vad de gör mot sina offer, eller ångrar sig? Snarare förtränger de vad de gör och vad de har gjort.

Och, om någon skulle träda fram och berätta, skulle den bli trodd? Vem som helst skulle kunna hitta på sånt utan att syssla med det. Nej, gs-liknande fenomen kommer alltid att ske i det fördolda.
Citera
2015-07-06, 21:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Polisanmälningar om gang stalking lär inte utredas i första taget. Officiellt blir det "brott kan ej styrkas" och inofficiellt talas det om "strålkärringar", d.v.s. att poliser knäppförklarar pesoner som kommer med en anmälan. Om det inte drabbar en person med hög social ställning! Men om någon drabbas av något som liknar gs, så är det inte de personerna, utan tvärtom personer i en social utförsbacke. Och det är den enda funktion och det enda motiv för gs som jag kan komma på, att socialt ruinera personer.

Någon skrev att stalkers aldrig träder fram, inte ens anonymt, för att berätta om sin verksamhet. Inte för att jag kan avgöra sanningshalten i detta, men jag kan tänka mig att om företeelsen erkändes som faktiskt förekommande så skulle en stor del av dess verkan avta. Man kan också jämföra med mobbare, hur många av dem träder fram och förklarar sig, eller beskriver vad de gör mot sina offer, eller ångrar sig? Snarare förtränger de vad de gör och vad de har gjort.

Och, om någon skulle träda fram och berätta, skulle den bli trodd? Vem som helst skulle kunna hitta på sånt utan att syssla med det. Nej, gs-liknande fenomen kommer alltid att ske i det fördolda.

OK, tag bort punkten om åtal då, lik förbaskat borde det finnas gott om folk som lämnat in anmälningar (och dessa borde förstås vara rätt upprörda över att fallen lagts ned)
Det borde finnas gs som ångrar sig, inser att de gjort fel och berättar.
Det borde finnas gs som inte kan hålla käft eftersom de vill skryta om sina häftiga uppdrag.
Det borde finnas gs som försäger sig.
Det borde finnas gs som diskuterar taktiker etc i forum.
Det borde finnas rätt gott om tecken på att det finns gs helt enkelt. Det fanns t.ex. inga tvivel om att det fanns gott om angivare i nazityskland eller östtyskland..
Citera
2015-07-06, 21:53
Bannlyst
Citat:
Polisanmälningar om gang stalking lär inte utredas i första taget. Officiellt blir det "brott kan ej styrkas" och inofficiellt talas det om "strålkärringar", d.v.s. att poliser knäppförklarar pesoner som kommer med en anmälan.

Ja, det är väl inte så konstigt, då många anmälningar handlar just om att "grannen trakasserar mig med mikrovågsvapen", som om sådana vapen vore något som vanliga människor kunde komma över och dessutom lyckas få in genom lägenhetsdörren (det minsta mikrovågsvapnet jag sett som haft mer än patetisk räckvidd) mätte 2,5x2,5 meter samt behövede en lastbilsgenerator för sin elkonsumtion.

Citat:
Men om någon drabbas av något som liknar gs, så är det inte de personerna, utan tvärtom personer i en social utförsbacke. Och det är den enda funktion och det enda motiv för gs som jag kan komma på, att socialt ruinera personer.

Men personerna som säger sig vara utsatta för detta, har ju redan socialt ruinerat sig på egen hand, ofta genom att hävda att myndigheterna attackerar dem med mikrovågsvapen och hjärnstörande långvågor (hur nu det skulle gå till med den precision som de föreslår att strålarna har i relation till hur sådana vågor ser ut i praktiken) och sedan isolerat sig helt när allmänheten inte trott dem.

Citat:
Någon skrev att stalkers aldrig träder fram, inte ens anonymt, för att berätta om sin verksamhet. Inte för att jag kan avgöra sanningshalten i detta, men jag kan tänka mig att om företeelsen erkändes som faktiskt förekommande så skulle en stor del av dess verkan avta.

Cirkelargument.

Citat:
Man kan också jämföra med mobbare, hur många av dem träder fram och förklarar sig, eller beskriver vad de gör mot sina offer, eller ångrar sig?

I princip ALLA, eftersom mobbing handlar om popularitet och status, där man vinner status i gruppen genom att hacka på de som står "lägre" i den.
De flesta ångrar sig när de blir äldre och mognar mentalt, och när tillfälle ges, så ber de även sina offer om ursäkt.

Citat:

Du försöker resonera dig fram till fenomenets existens via en amatörpsykologisk spekulation om hur människor fungerar, och du bygger detta på din egna bristfälliga kunskap om hur människor fungerar samt dina egna erfarenheter av de människor du träffat sedan du var 0 år och nu.
Senast redigerad av Morality.Cripples 2015-07-06 kl. 21:58.
Citera
2015-07-06, 21:53
Medlem
ieshos avatar
En reflektion angående ensamma stalkers. De angriper ibland personer med hög social ställning och anses vara psykiskt sjuka människor (förföljelsesyndrom). Varför skulle de inte kunna vara som toppen av ett isberg? Andra som har samma syndrom kanske är mer förslagna, sluter sig samman ungefär som mobbare och angriper mer sårbara medborgare?

I dag saknas det en särskild bestämmelse om straff för systematiserad förföljelse. Förföljaren kan dömas för varje gärning som utgör ett brott men det saknas förutsättningar att betrakta helheten. Ett lagförslag har därför framlagts av regeringen 2010 om att straffbelägga stalking/förföljelse genom att införa brottet Olaga förföljelse. Däremot har i Sverige redan 2010 utdömt straff för förföljelse.[3] Stalkning är också en myndighetspersons upplevelse av människors rätt till upprättelse.[förtydliga] Denna form av Stalking är inte brottslig varken sett från den som begär rätt eller den som är utsatt.[ifrågasatt*uppgift] I vissa fall är det också myndighetspersonen själv som begått brottsliga gärningar och ibland är gärningarna helt påhittade. Denna form av Stalking är inte heller brottslig varken sett från den som begär rätt eller den som är utsatt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B...6ljelsesyndrom
Senast redigerad av iesho 2015-07-06 kl. 22:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in