Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-05, 21:31
  #13
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Känner du någon som utför stalking?
Känner du någon som känner någon som utför stalking?
Känner du någon som känner någon som känner någon som utför stalking?
Kanske. Svårt att säga vilka. Vem vill titulera sig som stalker?
Citera
2015-07-05, 22:35
  #14
Avstängd
Jesuischarlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Kanske. Svårt att säga vilka. Vem vill titulera sig som stalker?

Ok. Det kan ju vara svårt också att veta om man känner någon alls egentligen sådär riktigt känner alltså då vá ...

Om man har en som man bara är ytligt eller flyktigt bekant med så känner man ju inte denne så som man kanske närmare gör med vissa nära kompisar eller så men ofta visar det sig ju att den man trodde sig känna så väl plötsligt visar sig från sitt rätta jag som är fullständigt överraskande annorlunda och skiljer sig diametralt från den bild av personen ifråga man skaffat sig under en lång tids umgänge och med en räcka av förbrödrande händelser som man helt självklart varit förvissad om borde ha svetsat samman bröderna brothers tillförlitligt och man säger kanske för femtioelfte gången ungefär att fyfan ditt jävla svin jag som trodde vi var kompisar och kände varandra efter alla gånger jag ställt upp för dig ditt mongo men tack så mycket nu förstår jag att du inte alls ... osv ... osv ... sen om man då säger att man känner en stalker så kommer väl något smartarsle med evinnerliga krav på verifierbara evidens i stil med krav på personbevis utfärdat i minst tre vittnens närvaro vid minst tre olika tillfällen ... osv ... osv
__________________
Senast redigerad av Jesuischarlie 2015-07-05 kl. 22:51.
Citera
2015-07-06, 07:09
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Kanske. Svårt att säga vilka. Vem vill titulera sig som stalker?

Det är talande som svar på trådens fråga när de som tror på fenomenet, utspridda över landet geografiskt och socialt, aldrig har träffat en stalker - som ska vara "uppenbarligen väldigt utbrett".
Citera
2015-07-06, 10:45
  #16
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Det är talande som svar på trådens fråga när de som tror på fenomenet, utspridda över landet geografiskt och socialt, aldrig har träffat en stalker - som ska vara "uppenbarligen väldigt utbrett".
Nu gällde det inte om gs är "uppenbarligen väldigt utbrett" utan om det förekommer, underförstått utanför agentvärlden. Och alla som blivit stalkade har "träffat" stalkers men mer osannolikt identifierat dessa.

Jag känner ingen som sagt sig veta, med 1:a-, 2:a- eller 3:e-handsinformation, något om någon gang stalker eller någon med någon koppling till underrättelsetjänst av något slag. Men båda företeelserna existerar på livets skuggsida.
Citera
2015-07-06, 10:53
  #17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nu gällde det inte om gs är "uppenbarligen väldigt utbrett" utan om det förekommer, underförstått utanför agentvärlden. Och alla som blivit stalkade har "träffat" stalkers men mer osannolikt identifierat dessa.

Jag känner ingen som sagt sig veta, med 1:a-, 2:a- eller 3:e-handsinformation, något om någon gang stalker eller någon med någon koppling till underrättelsetjänst av något slag. Men båda företeelserna existerar på livets skuggsida.

Hur kan du vara säker på att det förekommer om du aldrig träffat någon som sagt sig veta ens med 3:e handsinformation?
Citera
2015-07-06, 12:19
  #18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesuischarlie
Menar du att han skulle kunna vara säker på att det förekommer om han träffat någon som sagt sig veta och t.o.m. haft förstahandsinformation?
Nej det menar jag inte.
Jag menade att jag undrar hur han kan vara säker på att det förekommer trots att han uppenbarligen inte har en tillstymmelse till bevis. Dvs det jag frågade...
Citera
2015-07-06, 12:29
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nu gällde det inte om gs är "uppenbarligen väldigt utbrett" utan om det förekommer, underförstått utanför agentvärlden. Och alla som blivit stalkade har "träffat" stalkers men mer osannolikt identifierat dessa.

Jag känner ingen som sagt sig veta, med 1:a-, 2:a- eller 3:e-handsinformation, något om någon gang stalker eller någon med någon koppling till underrättelsetjänst av något slag. Men båda företeelserna existerar på livets skuggsida.

Uppenbarligen väldigt utbrett var ditt citat, inte mitt.

Om du på allvar menar att ni med GS bara syftar på front-and-follow och liknande metoder för myndigheter att följa efter och hålla koll på landets fiender ifrågasätter jag starkt trådens existensberättigande.
Ingen frisk människa kan förneka att myndigheter aktivt håller koll på fiender och brottslingar, och är det allt "GS" handlar om blir mitt hånleende permanent.
Citera
2015-07-06, 12:32
  #20
Avstängd
Jesuischarlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det menar jag inte.
Jag menade att jag undrar hur han kan vara säker på att det förekommer trots att han uppenbarligen inte har en tillstymmelse till bevis. Dvs det jag frågade...

Har du bevis på att du undrar det annat än dina egna påståenden?

Vet du att han inte har en tillstymmelse till bevis? Han kanske inte presenterar bevis som han faktiskt har, av skäl som han inte vill/vågar yppa?

Hur vet du att det är en han? Gör du bara det antagandet på lösa boliner utan att verkligen förvissa dig så att du säkerställt detta?
__________________
Senast redigerad av Jesuischarlie 2015-07-06 kl. 12:53.
Citera
2015-07-06, 12:56
  #21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesuischarlie
Har du bevis på att du undrar det annat än dina egna påståenden?

Vet du att han inte har en tillstymmelse till bevis, han kanske inte presenterar bevis som han faktiskt har av skäl som han inte vill/vågar yppa?

Hur vet du att det är en han? Gör du bara det antagandet på lösa boliner utan att verkligen förvissa dig innan du säkerställt det?

Jävla tramsande, men ok:
Iesho påstår själv att han inte har bevis:
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag känner ingen som sagt sig veta, med 1:a-, 2:a- eller 3:e-handsinformation, något om någon gang stalker eller någon med någon koppling till underrättelsetjänst av något slag. Men båda företeelserna existerar på livets skuggsida.


Angående Ieshos kön: Iesho hänvisar flitigt till en blogg i sitt eget namn där han diskuterar Palmemordet. Givetvis kanske han ljuger, men tills vidare utgår jag ifrån att han åtminstonde talar sanning om sig själv...
Citera
2015-07-06, 16:48
  #22
Medlem
ieshos avatar
Vad ska semantisk tuppfäktning vara bra för? Och vad kommer antagonismen från?

Alltså, jag är inte bekant med någon som är bekant med någon som är bekant med någon som verkar inom någon underrättelsetjänst. Vad jag vet! Men det betyder inte att jag saknar bevis för att det finns underrättelsetjänster.

Jag tror inte att gs är en vardagsföreteelse, vilket jag däremot tror att bostadsområdes- och arbetsplatsspioneri är, men jag tror att det förekommer och att det blir allt vanligare och utvecklas i takt med att tekniken utvecklas.

Kontroll hör framtiden till.
Citera
2015-07-06, 17:28
  #23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vad ska semantisk tuppfäktning vara bra för? Och vad kommer antagonismen från?

Alltså, jag är inte bekant med någon som är bekant med någon som är bekant med någon som verkar inom någon underrättelsetjänst. Vad jag vet! Men det betyder inte att jag saknar bevis för att det finns underrättelsetjänster.

Jag tror inte att gs är en vardagsföreteelse, vilket jag däremot tror att bostadsområdes- och arbetsplatsspioneri är, men jag tror att det förekommer och att det blir allt vanligare och utvecklas i takt med att tekniken utvecklas.

Kontroll hör framtiden till.

Att det finns underrättelsetjänster tror jag vi alla kan vara överens om - men finns det några bevis för att de utövar gang stalking? Finns det andra som utövar gang stalking - och framförallt - vilken typ av gang stalking pratar vi om? Är det frågan om röda bilar och folk som hostar diskret i närheten av arbetslösa ointressanta personer med lätt psykisk labilitet eller diskuterar vi kartläggande av "politiskt riskabla" personer? Det blir så spretigt om vi inte kan enas om vad ni menar med gs?
Citera
2015-07-06, 18:14
  #24
Moderator
bernad_laws avatar
Nej, här skall vi INTE ha metadiskussioner och semantiska underfundigheter, diskutera GS eller håll er borta. /Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback