2011-02-28, 21:16
Medlem
The.other.sides avatar
GW Persson har inte riktigt koll på allt.

Citat:
H-son: Har hört att CP dömts för ett annat mord/dråp tidigare, isåfall hur genomfördes det?
GW: Knivdråp ett tiotal år före Palme. Han kommer i bråk med en person nere i T-banan. Jagar upp honom på Kungsgatan och sticker ihjäl honom med en bajonett som han alltid bar på sig. CP är ingen kul kille för att uttrycka sig milt.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2348354/leif-gw-persson-chattade-om-palmemordet

Min fetning, där har GW fel, där också. Det var inte nere i T-banan och han brukade inte bära bajonett. I själva verket hade han införskaffat bajonetten samma dag och hade den i en kasse. Gör om gör rätt GW
Senast redigerad av The.other.side 2011-02-28 kl. 21:20.
Citera
2011-02-28, 21:25
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
GW Persson har inte riktigt koll på allt.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2348354/leif-gw-persson-chattade-om-palmemordet

Min fetning, där har GW fel, där också. Det var inte nere i T-banan och han brukade inte bära bajonett. I själva verket hade han införskaffat bajonetten samma dag och hade den i en kasse. Gör om gör rätt GW
Jag har för mig att två personer kommer mot CP på Kungsgatan, en av de två råkar stöta till CP vilket gör att CP tappar en nalle. Det brister för CP som hugger den ena av männen efter lite knuff och tjafs.
Citera
2011-02-28, 21:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Jag har för mig att två personer kommer mot CP på Kungsgatan, en av de två råkar stöta till CP vilket gör att CP tappar en nalle. Det brister för CP som hugger den ena av männen efter lite knuff och tjafs.
GW skrev om dråpet tio år före Palme. Då fanns inte nallar, om du inte menar nallebjörnar, förstås.
Citera
2011-02-28, 21:44
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Jupp, det stämmer bättre än GW´s version i alla fall.
Han stötte ihop med 2 st. , det blev slagsmål och en flydde, han som var kvar sparkade avsiktligt eller oavsiktligt till CPs kasse med nallebjörn och bajonett. CP plockar upp bajonetten och börjar jaga 21-åringen som hade lagt benen på ryggen, kommer ikapp och hugger ihjäl honom, CP hävdade "självförsvar" . Mord enligt mig, dråp enligt daltarna

Quarrel
Det var inte 10 år före det var 16 år före CP´s mord på Palme.
Senast redigerad av The.other.side 2011-02-28 kl. 21:52.
Citera
2011-02-28, 22:06
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Han stötte ihop med 2 st. , det blev slagsmål och en flydde, han som var kvar sparkade avsiktligt eller oavsiktligt till CPs kasse med nallebjörn och bajonett. CP plockar upp bajonetten och börjar jaga 21-åringen som hade lagt benen på ryggen, kommer ikapp och hugger ihjäl honom, CP hävdade "självförsvar" . Mord enligt mig, dråp enligt daltarna

Quarrel

Christer Pettersson har inte mördat Olof Palme!
Han blev frikänd av hovrätten, punkt slut.
Citera
2011-03-01, 00:13
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Är det den kvinnan som finns i filmsviten som han misshandlar svårt?

Nej, en annan.
Citera
2011-03-01, 00:54
Medlem
Citat:

Quarrel

Fast enligt domen så fortsatte det väl så att när CP hinner ikapp mannen som står och rycker i en dörr, då blir det mer grepp och knuffar, sedan så går de ifrån varandra och sen gick offret emot honom igen då och blir det mer brottning och då får han bajonetten i sig, var väl därför det blev dråp och inte mord.
Citera
2011-03-01, 01:05
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GW skrev om dråpet tio år före Palme. Då fanns inte nallar, om du inte menar nallebjörnar, förstås.

Det skall ha rört som en "riktig" nalle, alltså en leksaksnalle, en teddybjörn, som jag har för mig CP skulle ge till sin systerdotter. Jag tror det var det han angav som delförklaring till att han blev så arg.
Citera
2011-03-01, 01:11
Medlem
Midnights avatar
Tycker GW har fel i rätt mycket han säger.

Han påstår att politiker oftast blir mördade av politiska orsaker.

Men faktum är att det är oftast galningar som dödar politiker.

Se mordet på vår utrikesminister t.ex., samt flera mord på politiker i t.ex. USA, den senaste skjutningen exempelvis där en kvinnlig politiker sköts i huvudet när hon höll tal.

Men visst hade de inte varit politiker hade det förmodligen inte mördats men han har fel ändå, det behöver inte vara något stort, poliser och säpo eller dylikt utan det kan faktiskt vara som det "brukar", en pundare/psykfall går lös.
Citera
2011-03-01, 01:31
Medlem
Bengt-Gerhards avatar
En sak som jag har börjat fundera på angående Chrille och Sigge-spåret är om dom kollat upp vad Sigge gjorde den aktuella kvällen? För om det nu var Chrille som sköt Palme i tron om att det var Sigge så kan det ju knappast ha varit så att Chrille bar omkring på en revolver i hopp om att stöta på Sigge och kunna knäppa honom. Så litet är inte Stockholm.
Citera
2011-03-01, 02:05
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Leif GW Persson hävdar att ett tydligt tecken på att CP inte kan ha varit mördaren är att vittnet Lars Jeppsson, som sett CP många gånger tidigare, borde känt igen honom. Det är en betydlig överdrift av GW.

Enligt Jeppsson vittnesmål såg han aldrig mördaren, mer än snett bakifrån och på något avstånd. På direkt fråga utesluter han inte alls att det var CP han såg, men vittnar bara om att den han såg inte var någon han trodde han sett förut.

Ihop med andra tveksamheter kan man genom Jeppssons vittnesmål möjligen göra det troligt att det är osannolikt att CP mördade Palme, men det utesluter heller inte på långa vägar att han var mördaren. Jeppsson vittnesmål kan lika lite som Lisbeth Palmes slå fast med någon större säkerhet om CP var eller inte var mördaren.
Citera
2011-03-01, 02:45
Medlem
Sparvinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Tycker GW har fel i rätt mycket han säger.

Han påstår att politiker oftast blir mördade av politiska orsaker.

Men faktum är att det är oftast galningar som dödar politiker.

Se mordet på vår utrikesminister t.ex., samt flera mord på politiker i t.ex. USA, den senaste skjutningen exempelvis där en kvinnlig politiker sköts i huvudet när hon höll tal.

Men visst hade de inte varit politiker hade det förmodligen inte mördats men han har fel ändå, det behöver inte vara något stort, poliser och säpo eller dylikt utan det kan faktiskt vara som det "brukar", en pundare/psykfall går lös.

Har du någon källa på att dena statistiken eller tycker du att Anna Lind och "flera mord på politiker i USA" är tillräckligt underlag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in