2004-09-30, 17:29
Medlem
AirMails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobiazoni
Mördaren tog tag om axeln på Palme?

Finns inte kläderna kvar... man har ju gjort teknisk analys tidigare på flera år gamla saker.

Tyvärr. Enligt
http://www.expressen.se/expressen/js...y.jsp?a=189970
så har utredarna förstört kappan tillräckligt för att inte kunna ta DNA-spår från den.

En sorgens stund...
Många hade hoppats på detta spår. Kappan insöndes för analys i juni detta år (2004) då någon kom på idén efter att Helénmordet löstes..

AirMail
Citera
2004-09-30, 19:04
Medlem
T-800s avatar
För er konspirationsteoretiker, så finns det en intressant sida i ämnet; http://hem.passagen.se/pia414/rev/

Allt som står på Internet är ju sant. Eller hur?
Citera
2004-09-30, 19:26
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Lyssna på vad Fylking, den som kanske kom Petterson närmast inpå livet har att säga om Petterson och Palmemordet.

http://wwwb.aftonbladet.se/vss/strea...lking2,00.html
Men snälla, Gert Fjollking är väl ändå inte den mest trovärdiga. Han är ju bara en sensationslysten fjant.

Den som kom CP närmast inpå livet kan däremot ha varit tjejen han polade med ett tag och den han dela lägenhet med i 1½ år, Omar eller vad han nu hette. Som för övrigt lär ha sagt att CP INTE var i närheten av mordplatsen vid tillfället.

Nä, CP sköt INTE OP!
Citera
2004-10-01, 13:05
Medlem
Svartliens avatar
Har en släkting som under 80-talets början jobbade väldigt nära Christer Pettersson på Kumla. Inte som fångvårdare utan hon ingick i den, ja, mer medicinska staben. Hon kände honom väl då det begav sig. Hon är förvisso ingen kriminolog men är helt säker på att Chrille är totalt okunnig till att åtminstone planera ett mord. Han var helt enkel för "dum" för det, menar hon, även om han kan verka skärpt i vissa TV-program man sett.

Visserligen skulle det ju kunna vara så att han tog fel på Palme och knarklangaren och att det hela rör sig om ett impulsivt mord som råkat drabba fel offer. Men låter inte det lite väl spektakulärt? Åtminstone jag är tveksam.
Citera
2004-10-01, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartlien
Har en släkting som under 80-talets början jobbade väldigt nära Christer Pettersson på Kumla. Inte som fångvårdare utan hon ingick i den, ja, mer medicinska staben. Hon kände honom väl då det begav sig. Hon är förvisso ingen kriminolog men är helt säker på att Chrille är totalt okunnig till att åtminstone planera ett mord. Han var helt enkel för "dum" för det, menar hon, även om han kan verka skärpt i vissa TV-program man sett.

Visserligen skulle det ju kunna vara så att han tog fel på Palme och knarklangaren och att det hela rör sig om ett impulsivt mord som råkat drabba fel offer. Men låter inte det lite väl spektakulärt? Åtminstone jag är tveksam.

Det låter väldigt spektakulärt att han skulle ha mördat statsministern av misstag ja, det där tror jag inte ett ögonlock på. Mordet lär förbli olöst, tyvärr.
Citera
2004-10-01, 17:00
Medlem
Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartlien
men är helt säker på att Chrille är totalt okunnig till att åtminstone [i]planera ett mord. Han var helt enkel för "dum" för det, menar hon, även om han kan verka skärpt i vissa TV-program man sett.
Gasnak intressant det där med hans intelligens. Gissar att det va fler än jag som tittade på tv 3 igår och det är ju helt sanslöst som han förändras under påverkning. När han är nykter tycker jag att han ger ett slugt och smart intryck, fullt kapabel att döda en statsminister på nära håll iaf. Hur förhåller det sig förresten med hans farlighet? Läste att han betraktades som mkt farlig men hur kan det komma sig, hade han "kontakter" eller va han bara en jävel på att slåss? Parkalkisar brukar inte ge ett särskilt farligt intryck...
Citera
2004-10-01, 21:02
Medlem
AirMails avatar
Vad är det de skriver om ett vapen på en kyrkogård? Står om det i Expressen...

http://www.expressen.se/index.jsp?a=190390

Nån som hört nåt mer?

Det står också att de nyligen gjort hemliga dykningar med anledning av Palmes mordvapen i ett vattendrag i norra Mellansverige. Dykningarna har lett utredningen framåt.
– "Vi har gjort vissa fynd, säger en källa"

Vad är detta? Någon som vet?

AirMail
Citera
2004-10-01, 21:04
Medlem
AirMails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans
Gasnak intressant det där med hans intelligens. Gissar att det va fler än jag som tittade på tv 3 igår och det är ju helt sanslöst som han förändras under påverkning. När han är nykter tycker jag att han ger ett slugt och smart intryck, fullt kapabel att döda en statsminister på nära håll iaf. Hur förhåller det sig förresten med hans farlighet? Läste att han betraktades som mkt farlig men hur kan det komma sig, hade han "kontakter" eller va han bara en jävel på att slåss? Parkalkisar brukar inte ge ett särskilt farligt intryck...

Jag såg programmet. Jag tyckte att han verkade väldigt fräsh fram till när han blev friad 1989. Efter det verkade han rasa utför snabbt... alkoholism mm... HAn var säkert alko innan 1989 också, men det var en markant skillnad ändå.

AirMail
Citera
2004-10-01, 22:08
Medlem
Paines avatar
Läste att CP var på läkarbesök i början av sommaren och då fick reda på att han troligen inte skulle leva året ut. Känn som att han ändå har lämnat någon "hint", typ testamente eller sånt, där han berättar om han är skyldig.

Gert Fylkings historia om att de två skulle skriva en bok ihop tror jag inte ett ögonblick på.
Citera
2004-10-02, 08:55
Medlem
BlizzardKings avatar
Man undrar hur han fick sin skallskada? Har nån snut klappat till honom? Eller nån ilsken medborgare?
Citera
2004-10-02, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Källa, AftonPravda.

Christer Petterssons liv - år för år

1983: Arbetar ett kortare tag som fritidsledare i Sollentuna kommun.

1984: Bor i Katrineholm och är sambo.

1986: Riskerar åtal efter att ha misshandlat en polis i samband med ett inbrott.

1988: Den 14 december, nästan två år och tio månader efter mordet på Olof Palme, grips Christer Pettersson som misstänkt.
Skön fritidsledare, va?

Efter 5 års internering på Kumla till 1982 rättar CP tydligen upp sitt CV under en period. Arbete. Sambo. Men sen misshandlar han tydligen en snut och kommer undan med det. Undra på att snuten hade honom på en svart lista när de sökte syndabock för sitt totala fiasko i palmemordsutredningen! Det är standard procedure i sverige numer, liksom sen alltid i u-länder, att söka efter gärningsmän till olösta brott bland socialt utslagna och bland polisens ovänner.

Vore intressant att veta vilken snut han spöade på, och vad denne hade för ställning ett par år senare.
Citera
2004-10-02, 10:28
Medlem
Carpe Diems avatar
Det mest troliga är att CP var ute efter Cigge Cedergren. OP var ett olycksfall i arbetet. Sanningen är ofta enklare än vad man tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in