Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
GW är mycket duktig på att misskreditera och kritisera andra inom polis och rättsväsende.
Så och så många mordfall är klantigt skötta av klantiga poliser och så vidare.
Själv har GW inte löst ett enda litet mordfall under tiden som polisprofessor.
Inte en endaste begåvad kommentar i Efterlyst har han lyckats leverer, bara innehållslöst mummel.
Nej sanningen om GW är att han är rättsväsendets svar på Carola.
Kommit långt på orala meriter och jävligt bra på att sälja sig själv.
Innehållet är dock rätt tomt trots stor volym.
Håller med till 100%. Han är dock en rolig och intressant person (dock ogillar jag hans böcker, tycker de stinker). Men han har haft fel ganska många gånger, inte minst i efterlyst då han sagt en sak och så visar det sig att det var tvärtom och han hade fel i kubik. Det tråkiga är att han är lite väl säker i vissa fall.
Nog tror jag det var Christer Pettersson. Av följande skäl:
(1) Lisbeth Palme är övertygad om det. Och hon var ju där.
(2) Enligt sönerna är mordet löst. De har samma åsikt som Lisbeth.
(3) Fantombilden stämmer hyggligt och så bra en fantombild kan stämma.
(4) Christer hade en liknande gång som mördaren.
(5) Det var sannolikt så att Christer tog fel på Palme och Sigge Cedergren och sköt fel person.
(6) Han har erkänt för Gert Fylking, men om det var för pengar/sprit kan man i och för sig diskutera.
(7) Christer var drogpåverkad den kvällen och i närheten.
(8) Christer hade använt revolver tidigare, ute i någon sommarstuga (var det hos Sigge Cedergren?) där han provskjutit.
(9) Christer var impulsiv och använde droger.
(10) Det är bevisat att han besökt spelklubben Oxen samma kväll, som tydligen låg i närheten.
m.m. Med reservation för att jag kan ha fel på vissa punkter, rätta mig i så fall. Men det mesta pekar på att det var just Christer.
RIP.
Dessutom:
Vad säger att det var "välplanerat"? Ingenting skulle jag vilja påstå.
Vem hyr in en mördare som har en så udda gång?
Om det nu var välplanerat och något inom SÄPO så borde det rimligen finnas en eller flera läckor. Och något sådant finns inte. Det gäller i övrigt nästan alla planerade attentat där fler än en (1) person är inblandad: Till slut blir det någon som går till polisen av samvetsskäl.