2007-05-11, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Brage
Det finns belägg för att Olof Palme mördades av KGB på order av CIA. Mördaren var agent för MI6 och använde vapen från STASI. Till sin hjälp hade han israeliska mullvadar tränade i Kina.
Detta är sant för det har Jan Guillou hört av en pålitlig källa på Resta.
Dessutom har Året Runts medium Mme Lirpa sett liknande tecken i såväl sin kristallkula som i kaffesump.

Lika troligt som att CP skulle gjort det...
Citera
2007-05-11, 23:42
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSM_Syndicate
Lika troligt som att CP skulle gjort det...
Mme Lirpa lär heta April i förnamn=April Lirpa=April, april.
Citera
2007-05-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Mme Lirpa lär heta April i förnamn=April Lirpa=April, april.
Ja jag säger ju det, lika troligt som att CP gjort det...
Citera
2007-12-01, 23:41
Medlem
Sendrags avatar
Leif GWs teorier om Palmemordet?

Någon som skulle kunna klargöra för mig Leffes teorier om vem som mördade Palme? Saknar ork och lust och pengar till att köpa boken, så tack på förhand.
Citera
2007-12-02, 03:09
Medlem
GW menar väl i korthet att mordet är allt för välorganiserat för att vara utfört av en sliten suput som Pettersson.
Citera
2007-12-02, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
GW menar väl i korthet att mordet är allt för välorganiserat för att vara utfört av en sliten suput som Pettersson.

Hmm okey jag är inte direkt insatt överhuvudtaget. Men man funderar såklart. All rappakallja i media har ju i stora drag vart riktade emot fyllot. Jag läste inte för så längesen att herr Pettersson skulle ha anförtrott sin "flickvän" med en bekännelse angående Palme mordet. Jag tippar själv på att det här är ett försök att "sälja" någon sorts skit historia för en hundring eller så för att ha råd med dagens ranson av alkohol eller liknande. Han erkände för henne att det var han. Någon som kan minnas vart jag kan ha läst det?

Det känns för övrigt som du skrev lite skumt att en ragglig alkis skulle kunna komma undan med det hela.
Citera
2007-12-02, 12:19
Medlem
Lord Humunguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram

Om det var välorganiserat så valde "organisationen" en något udda hitman. En som gick med säregen gång och använde en Magnum-puffra till mordet.
Citera
2007-12-02, 12:24
Medlem
ojz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Humungus
Om det var välorganiserat så valde "organisationen" en något udda hitman. En som gick med säregen gång och använde en Magnum-puffra till mordet.

Om det var välorganiserat så skulle jag se det som en stor vinnst för dem eftersom ingen åkt dit för mordet än.
Citera
2007-12-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Humungus

Jag vill understryka att jag personligen inte tror att det gick till på detta sättet, men gärningsmannen kanske var vald just för att han kunde offras och egentligen inte visste nånting om uppdragsgivarna.
Citera
2007-12-02, 16:20
Medlem
johnjohns avatar
En förkortning. SÄPO.
Citera
2007-12-02, 20:05
Medlem
H8reds avatar
Ja, det var lite intressant att en Polisproffessor skulle peka ut några individer på
som skyldiga till mordet.

Å andra sidan är väl han en av få "utomstående" som kan ämnet bäst?

Dock så har han fel då det är jag som är skyldig, det ser ni ju i min signatur.
Citera
2007-12-02, 20:16
Medlem
Fula Gubbens avatar
Äh, nog fan var det Dräparn allt, han såg Palme och trodde att det var en nedgången knarklangare och sköt. Ett misstag många av oss kunde ha gjort. Att flyktvägen närmast var genial och det enda vittnet snackade bort sig själv var ren tur, och hade inget med någon planering att göra.

Olof Palme dog, därför att han saknade heder. Och Gud såg på.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in