2004-09-25, 13:08
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marvelmaster
Jag höll inte med om den politiken han förde - men det var en karismatisk och stor man som jag definitivt saknar i politiken. Och att säga att det var det bästa som hänt Sverige säger mer om den personen som säger det ...
Karismatisk? Ja, med en djävulsk anstrykning bäst att tillägga. Stor? Ja, men endast i bemärkelsen stor käft. I övrigt en liten, ynklig landsförrädare. Historiens dom faller tung, samhällsskadorna lider vi av än idag...
Citera
2004-09-25, 23:07
Medlem
Tenaciouss avatar
Christer Petterson har ju blivit inlagd på sjukhus nu efter en skallskada.
I Aftonbladet så står det också att Christer försökte, med hjälp av AB, att ta kontakt med Mårten Palme.
"Jag har något att berätta", hade han tydligen sagt. Lägligt nog så hann Christer aldrig berätta för Mårten det han ville berätta. Det ligger en hund begraven här nånstans.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...538091,00.html
Citera
2004-09-25, 23:47
Medlem
iommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Faktum är att den mest sannolika mördaren fortfarande är Crille. Allt trams om nazister, USA, sydafrika m.m. är ju bara löjligt eftersom ingen av de teorierna visat sig hålla vid en närmare granskning.

jag håller med. Varför håller jag med? Jo, därför att Crille inte gjorde det avsiktligt. Det var en kväll, CP var hög och full och psykiskt omtumlad pga nån jävla anledning (brud, sviken, pengar nåt i den stilen). Han vandrade på sveavägen med en pistol. Han såg palme och sköt den jäveln. Och precis så gick det till. Det gör att mordet innehåller okontrollerbara/oförutsägbara variabler. "Kan det verkligen varit så att det var en slump?" Ja för fan. Crille VET. Och för att inte verka som totala idioter så matade polisen oss med grejjor som sydafrikaspåret etc. De ville visa sig kompetenta, få oss att tro att detta är en stor grej - nåt avancerat. And they were on it. Hmm, yep, right..

Nu när tiden mognat tror jag alla vet och känner att det var Crille. Herregud, Lisbeth Palme har ju pekat ut han! Hon var en meter ifrån, och blev också beskjuten (om ni glömt detta). Hon såg han i ögonen. Att han missade att döda henne var antagligen pga att han var så berusad och hög.

RPS skulle aldrig kunna erkänna att de försökt föra oss bakom ljuset med sydafrikaspåret och annat trams. De vet och tror nog också att det var Crille. Och det vet att alla andra (samhället, deras arbetsgivare) vet det - för vi är inte dummare än dom (inte på långa vägar). Svaret ligger närmare hjärtat än man kan tro. Det måste varit crille. Människor med livserfarenhet VET att i fylla och ruset kan de mest otroligt hända. Crille fick ngn idé när han stod en meter ifrån, och han sköt - för han hade möjlighet - och anledning att inte oroa sig pga ruset. Han ser inte skillnaden mellan dröm och verklighet den killen. Jag är HELT övertygad om att det var han. Och jag vill tacka dig, Christer Pettersson, för att du knäppte den fan. Va nu en duktig pojk och vakna upp från koman, och gå ut och meja ner varenda en av de jävla ryggradslösa politikerna vi har i detta regniga,kalla, högbeskattade sketland! Ok, inte alla. Men börja med sossarna!
Citera
2004-09-27, 10:30
Medlem
DNA-teknik

Mördaren tog tag om axeln på Palme?

Finns inte kläderna kvar... man har ju gjort teknisk analys tidigare på flera år gamla saker.
Citera
2004-09-29, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Har just läst Ingemars Krusells (f d biträdande spaningsledare i palmeutredningen) bok "Palmemordets nakna fakta".
Har även tidigare läst Hans Holmérs bok "Olof Palme Är Skjuten" (baklänges blir begynnelsebokstäverna SÄPO )

Ingmar Krusell tror att Christer Pettersson definitivt är skyldig. Och efter det jag läst lutar jag åt samma håll. Vad tror ni, var det Chrille som sköt Olof Palme?
*Bump*
Ej åtalbart iaf
Citera
2004-09-29, 19:41
Medlem
Nåt för tvivlarna att lyssna på...

Lyssna på vad Fylking, den som kanske kom Petterson närmast inpå livet har att säga om Petterson och Palmemordet.

http://wwwb.aftonbladet.se/vss/strea...lking2,00.html
Citera
2004-09-29, 20:23
Medlem
Mycket talar för att det var Chrille P ja, men kom igen, snubben var på den tiden en random lodis? Hade han gjort det borde väl polisen kunnat ha knäckt honom? Eller hade han ett ENORMT psyke?
Citera
2004-09-29, 20:32
Medlem
Som Fylking säger....

Citat:
Ursprungligen postat av Dzjugasjvili
Mycket talar för att det var Chrille P ja, men kom igen, snubben var på den tiden en random lodis? Hade han gjort det borde väl polisen kunnat ha knäckt honom? Eller hade han ett ENORMT psyke?

Som Fylking säger " Pettersson ansåg att alla brott som han inte kunde fällas för, de brotten existerade inte" Alltså blånekade han ju till allting, och någon teknisk bevisning finns inte heller.

Sen är inte jag särskilt imponerad av kompetensen inom svensk polis överhuvudtaget, om jag ska vara ärlig ( vilket man ju ska vara )
Citera
2004-09-30, 10:38
Medlem
Han fick hålla på hela livet....

Petterssons liv är ett orgi i brott och ett bevis för att daltarflummarnas låt-gå-filosofi leder till fortsatt livslång brottslighet. Observera vilka otroligt korta tidsperioder det är mellan alla domar, inklusive mord. Att daltarna utsätter allmänheten för dessa grova brottsluingars nyckfulla våld är en stor skandal. Skönt att Palme till slut själv fick betala priset för sina misslyckanden

Källa, AftonPravda.

Christer Petterssons liv - år för år

1947: Den 23 april föds butikskontrollant Inga Maria Petterssons och kamrer Karl Gustaf Roland Petterssons första barn. Han döps till Christer. Senare får han två systrar. Familjen bor i en trerummare i Solna.

1952: Redan som femåring utmärker sig Christer som busfrö hemma i kvarteren, känd för att i blint raseri slå till andra barn.

1960: Problembarn i skolan. En dag när Christer är 13 år kör en polisbil in på skolgården. Han grips för butikssnatteri. Christer känner sig förnedrad inför alla. Ett livslångt polishat inleds.

1962: Bråk på skolgården. Ett slag träffar Christer Pettersson över tinningen. I 14 timmar ligger han medvetslös på Serafimerlasarettets neurologiska klinik.

1966: Insjuknar i gulsot till följd av knarkmissbruk.

1967: Hamnar i ungdomsfängelse efter att ha kört rattfull utan körkort.

1970: Döms till sluten psykiatrisk vård på Uller-åkers sjukhus efter en serie stölder och småbrott. Senare samma år dödar han en för honom okänd 22-åring på Sveavägen som "råkat stöta till honom i julträngseln". Mordvapnet är en bajonett.

1973: Misshandlar en knarklangare med en järnstång inne i en hotellreception.

1975: Ny fängelsedom sedan han misshandlat en man mycket svårt i Berzelii park.

1977: Överfaller en knarklangare, återigen med en bajonett. I tre månader tvingades läkarna på Södersjukhuset kämpa för att rädda offret. Samma år grips Christer Pettersson, misstänkt för att ha dödat sin far. Men han frias. Pappan hade ramlat och slagit huvudet i spisen.

1977-82: Fem års internering på Kumla. Han väljs till sekreterare i fångarnas förtroenderåd. Och han blir mycket god vän med Lars "Bombmannen" Tingström.

1983: Arbetar ett kortare tag som fritidsledare i Sollentuna kommun.

1984: Bor i Katrineholm och är sambo.

1986: Riskerar åtal efter att ha misshandlat en polis i samband med ett inbrott.

1988: Den 14 december, nästan två år och tio månader efter mordet på Olof Palme, grips Christer Pettersson som misstänkt.

1989: 29 maj åtalas han för mordet och döms knappt två månader senare i tingsrätten till livstids fängelse. Den 2 november frikänns han av en enig hovrätt.

1991: Han hotar en Systembolagschef till livet och polisanmäls för olaga hot och knivinnehav. Han ställs också inför rätta för fem olika fall av kvinnomisshandel. Domen blir ett års fängelse.

1994: Klarar ett lögndetektortest i TV 3.

1997: Advokaten Pelle Svensson påstår att Lars "Bombmannen" Tingströms testamente innehåller lösningen på Palmemordet. Att det var Christer Pettersson som sköt - och på direkt uppdrag av Tingström.

1998: Högsta domstolen avslår riksåklagarens resningsansökan om att åtalet skulle återupptas.

1999: I en tv-intervju förklarar Christer Pettersson att han är osäker på vad som hände under mordnatten.
- Jag tror inte att jag har gjort det. Men det kan vara jag som har gjort det.

2004: Den 16 september förs Christer Pettersson till S:t Görans sjukhus medvetslös och med en svår skallskada.

2004: Klockan 12.55 onsdag den 29 september dödförklaras Christer Petterson på Karolinska sjukhuset. Han blev 57 år.

Lägg därtill sannolikt tusentals fler brott som han aldrig blev fälld för.
Citera
2004-09-30, 11:13
Medlem
Carpe Diems avatar
Verkar som ett DAMP-barn. Borde fått amf som 5-åring.
Citera
2004-09-30, 12:00
Medlem
jag tror inte att han är skyldig.
Citera
2004-09-30, 12:01
Medlem
ja..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto