2015-08-10, 00:07
Medlem
anteri17s avatar
Fast Valdifiori som regista, med två av Allan, Inler och Jorginho bredvid ser helt fantastiskt ut. Napoli kommer troligtvis spela seriens bästa offensiva fotboll. Om sedan Sarri är rätt man för att sätta defensiven vetefan.

Tänk er Valdifiori med tid att styra, Allan som är smart i sina offensiva löpningar. Insigne som är genial med bollen i mellanytan. Higuain som är duktig på att vara delaktiga i spelet utanför boxen. Och där bredvid lite mer speed i Callejon eller Mertens - eller så en mästerskytt i Gabbiadini. Och där bakom är Hamsik och vill ha speltid.

Men nyckeln är Valdifiori. Napoli hade inte rätt mittfältare förra året för att sätta sina offensiva spelare i spel. Valdifiori är expert på just det.
Citera
2015-08-10, 00:46
Medlem
Morganovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Och så har vi tack vare Morganovic 1X2-tipstävlingen för Serie A i gång för den här säsongen. Regerande mästaren Parmensi bör få många och uthålliga utmanare...tycker jag:

(FB) Tippa Serie A - Säsong 2015/2016

Tack för att du uppmärksamma min tråd.
Ja Parmensi får absolute inte vinna denna säsong också.. alla mot honom
2 veckor kvar till liga starten, alla är välkomna att lämna in sina tips.
Citera
2015-08-10, 09:15
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Välsignelse att leva? Chansar dock bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Vill jag också återkomma till. Har inte riktigt möjlighet nu, men PG är nog inte helt fel ute... även om jag nog skulle vilja ha en något annorlunda tolkning.

Tack för era svar även om det var en chansning.
Citera
2015-08-10, 13:39
Medlem
sebastian_s avatar
Hur går säsongskortförsäljningen för klubbarna? Har Inter och Milan märkt av någon effekt efter sina satsningar. Har Udinese fått ett uppsving med ny arena?
Citera
2015-08-10, 15:28
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fast Valdifiori som regista, med två av Allan, Inler och Jorginho bredvid ser helt fantastiskt ut. Napoli kommer troligtvis spela seriens bästa offensiva fotboll. Om sedan Sarri är rätt man för att sätta defensiven vetefan.

Tänk er Valdifiori med tid att styra, Allan som är smart i sina offensiva löpningar. Insigne som är genial med bollen i mellanytan. Higuain som är duktig på att vara delaktiga i spelet utanför boxen. Och där bredvid lite mer speed i Callejon eller Mertens - eller så en mästerskytt i Gabbiadini. Och där bakom är Hamsik och vill ha speltid.

Men nyckeln är Valdifiori. Napoli hade inte rätt mittfältare förra året för att sätta sina offensiva spelare i spel. Valdifiori är expert på just det.

Aldrig läst en mer avrunkande text om Valdifiori förut. Skulle man inte haft någon koll på Italienskfotboll skulle man tro att det är en ny ung Baggio. Nej. Han är 29 år och har spelat hela sin karriär i C1 och B, förutom förra säsongen. Ska han alltså vara den Napoli har väntat på. Det Napoli har saknat under åren? Ska HAN vara nyckeln för Napoli? Glad över att jag inte sitter på det skeppet. Men visst. Mirko är bra. Men han har bara haft en bra säsong i A. Majoriteten här visste knappt vem han var innan han började slå långbollar till Maccarone. Glöm inte heller att det är stor skillnad på att spela i Empoli och i Napoli. Valdifiori kan mycket väl vara mer lämpad för en mindre piazza.
Citera
2015-08-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Aldrig läst en mer avrunkande text om Valdifiori förut. Skulle man inte haft någon koll på Italienskfotboll skulle man tro att det är en ny ung Baggio. Nej. Han är 29 år och har spelat hela sin karriär i C1 och B, förutom förra säsongen. Ska han alltså vara den Napoli har väntat på. Det Napoli har saknat under åren? Ska HAN vara nyckeln för Napoli? Glad över att jag inte sitter på det skeppet. Men visst. Mirko är bra. Men han har bara haft en bra säsong i A. Majoriteten här visste knappt vem han var innan han började slå långbollar till Maccarone. Glöm inte heller att det är stor skillnad på att spela i Empoli och i Napoli. Valdifiori kan mycket väl vara mer lämpad för en mindre piazza.
Kan hålla med om att det mentala är en faktor man måste ta in när spelare går från lilla Empoli till stora Napoli. Tycker annars inte att man ska stirra sig blind på Valdifioris ålder. Finns ju många exempel på late bloomers i Serie A. Dessutom kostar han inte mer än €5.5 miljoner och känner Sarri sedan tidigare. Jag tycker att det är ett vettigt köp.
Citera
2015-08-10, 16:54
Medlem
Knugen37s avatar
Frågan är hur det går för Empoli iår nu när man tappat nyckelspelare såsom Rugani, Hysaj, Valdifiori, och succétränaren Sarri som man ersätter med Giampaolo som närmast kommer ifrån Cremonese som slutade 8:a i Lega Pro förgående säsong. Allt samtidigt som Maccarone nu är ett år äldre, viktige Tavano lämnat och man tappat båda sina målvakter Bassi och Sepe och ska nu spela in en ny målvakt.

Jag vet inte så mycket om deras nyförvärv men jag tvivlar starkt att nyförvärven Camporese,Bittante och Brilliante från mitt Viola håller Serie A klass.

Jag är väldigt skeptisk till att man håller sig kvar iår, även om jag hoppas att man klarar sig.
Citera
2015-08-10, 17:02
Medlem
Calogeros avatar
Fyy fan, det känns förjävligt att Romagnoli lämnar. Så jävla äckligt.

Glad för Milans skull åtminstone. Helt rätt spelare att satsa på.
Citera
2015-08-10, 20:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro

Visst är det så att jag beskrev honom i hyperboliska termer. Men jag är extremt imponerad av hans fjolårssäong. Och han passar spelmässigt väl in i Napoli, där han skyddas av ganska löpstarka yttre innerfältare, och där Napolis forwards har en fin rörelse.

Jag är såklart inte säker på någon omedelbar succé, men jag vill om inte annat att det ska bli bra.
Citera
2015-08-10, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Fyy fan, det känns förjävligt att Romagnoli lämnar. Så jävla äckligt.

Glad för Milans skull åtminstone. Helt rätt spelare att satsa på.
Känns det fortfarande lika förjävligt?
http://solocalcio.se/milan/romagnoli-poserar-i-lazio-troja/

Välkommen till de ljusblå delarna av Rom i framtiden!
Citera
2015-08-10, 23:52
Medlem
snillet_1s avatar
Inler lär dock lämna med största sannolikhet innan fönstret stänger, apropå hyggligt löpstarka mittfältare.

Napolis fönster känns inte så spännande, ett par Empoli-snubbar är väl det man har plockat in. Lär krävas att Sarri är så bra som det sägs för att man skall höja sig nästa säsong. Ingen kommer att vara naiv eller förvänta sig en enkel match mot Napoli likt man förmodligen gjorde ifjol mot dåvarande nykomlingen Empoli.

Valdifiori kan lika gärna bli en ny Lodi. Se extremt fin ut i en provinsklubb, för att sedan vara kass i en större piazza.

Att man dessutom inte plockar in en ordentlig mittback är så extremt märkligt. Chiriches som tokfloppade i Tottenham liksom...
Citera
2015-08-11, 00:04
Medlem
snillet_1s avatar
Att få sålt tre mittbackar för nästan en miljard på tre säsonger är för bra för att tacka nej till. Varken Marquinhos eller Benatia har ju heller lyckats särskilt bra i sina nya klubbar. Nu kommer förvisso Romagnoli att få samma tränare som i Sampdoria men... ja. Tvivlar på att han blir en ny Nesta.

Med tanke på Lazio-bilden som han lägger upp, så var han ju heller knappast en särskilt passionerad romanista. Så whatever. Sköna stålar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in