Citat:
Fast Valdifiori som regista, med två av Allan, Inler och Jorginho bredvid ser helt fantastiskt ut. Napoli kommer troligtvis spela seriens bästa offensiva fotboll. Om sedan Sarri är rätt man för att sätta defensiven vetefan.
Tänk er Valdifiori med tid att styra, Allan som är smart i sina offensiva löpningar. Insigne som är genial med bollen i mellanytan. Higuain som är duktig på att vara delaktiga i spelet utanför boxen. Och där bredvid lite mer speed i Callejon eller Mertens - eller så en mästerskytt i Gabbiadini. Och där bakom är Hamsik och vill ha speltid.
Men nyckeln är Valdifiori. Napoli hade inte rätt mittfältare förra året för att sätta sina offensiva spelare i spel. Valdifiori är expert på just det.
Tänk er Valdifiori med tid att styra, Allan som är smart i sina offensiva löpningar. Insigne som är genial med bollen i mellanytan. Higuain som är duktig på att vara delaktiga i spelet utanför boxen. Och där bredvid lite mer speed i Callejon eller Mertens - eller så en mästerskytt i Gabbiadini. Och där bakom är Hamsik och vill ha speltid.
Men nyckeln är Valdifiori. Napoli hade inte rätt mittfältare förra året för att sätta sina offensiva spelare i spel. Valdifiori är expert på just det.
Ett inlägg som jag älskar. Skitsamma om han inte lyckas. Men jag vill också att han klarar av steget upp till Napolis nivå. Och at han nu får chansen. En skön spelare som har en blygsam bakgrund.
Jag nämnde för några timmar sedan Melchiorri i Cagliari:
Citat:
Melchiorris karriär hittills enligt wiki:Säsongen har börjat, Coppa Italia har kört igång.
Cagliari körde över Virtus Entella. 5-0 på Sant’Elia, fint spel och såklart fullständigt överlägsna. Dominans på ett sätt som nog kan bli vanligt i Serie B, och jag gillade vad jag såg. Inte minst Melchiorri som visade kvalitet. Hans blygsamma karriär förvånar mig.
...
Cagliari körde över Virtus Entella. 5-0 på Sant’Elia, fint spel och såklart fullständigt överlägsna. Dominans på ett sätt som nog kan bli vanligt i Serie B, och jag gillade vad jag såg. Inte minst Melchiorri som visade kvalitet. Hans blygsamma karriär förvånar mig.
...
2004-2005 Tolentino Tolentino 10 (0)
2005 → Valleverde Riccione Valleverde Riccione 2 (0)
2005-2006 Tolentino Tolentino 18 (7)
2006-2007 Siena Siena 1 (0)
2007-2008 → Giulianova Giulianova 14 (2)
2008-2009 Sambenedettese Sambenedettese 4 (0)
2009 → Poggibonsi Poggibonsi 11 (0)[1]
2009-2010 Giulianova Giulianova 25 (3)
2010-2012 Tolentino Tolentino 54 (35)
2012-2013 Maceratese Maceratese 30 (23)[2]
2013-2014 Padova Padova 31 (6)
2014-2015 Pescara Pescara 38 (14)[3]
2015- Cagliari Cagliari 0 (0)
Jag ser stor kvalitet och mycket Calcio i honom. Förhoppningsvis lyckas han visa det i Serie B, och får sedan nästa år visa det i Serie A.

) känns jävligt overkill. Inte direkt några sopor som kan tänkas vilja nöta bänk heller. Då har man ändå gjort sig av med Doumbia och Destro. WTF pysslar Sabatini med?