2015-07-09, 16:16
Medlem
Bara jag som tycker att Roma borde behålla Romagnoli? Kanske blir att han stannar tillslut men just nu rycker ju Milan i honom ganska hårt. Vet att han föredrar en flytt till Milan då både Mihajlovic är där och han skulle få mer speltid enligt han själv (?). Då han har imponerat stort säsongen som var så tycker jag han har chans att slå sig in i dagens Roma. Castán, M'biwa, Manolas (som ryktas bort) tillhör mittlåset idag då Spolli lämnat om jag inte missminner mig och att Roma ej valde att köpa loss Astori. Så in i Roma gubben
Citera
2015-07-10, 10:47
Medlem
paddyspubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tadic11
Bara jag som tycker att Roma borde behålla Romagnoli? Kanske blir att han stannar tillslut men just nu rycker ju Milan i honom ganska hårt. Vet att han föredrar en flytt till Milan då både Mihajlovic är där och han skulle få mer speltid enligt han själv (?). Då han har imponerat stort säsongen som var så tycker jag han har chans att slå sig in i dagens Roma. Castán, M'biwa, Manolas (som ryktas bort) tillhör mittlåset idag då Spolli lämnat om jag inte missminner mig och att Roma ej valde att köpa loss Astori. Så in i Roma gubben

Har Romagnoli sagt att han vill flytta?

Tycker att Roma agerar relativt smart angående Romagnoli, han är inte på något sätt oumbärlig för laget samtidigt som de vet att Milan inte har något EU-plats kvar för värvningar. Trissar upp priset till vidriga 30 miljoner euro, vilket inte skulle förvåna mig om Galliani nu skulle punga upp. Återigen skulle alltså Roma sälja en ung mittback för överpris. Mervärdet i Romagnoli för Romas del är att han kommer från akademin dock, vilket såklart kan sättas i paritet med pengar.

Men, nu verkar väl Mexes ha förnyat kontraktet med Milan, så en affär glider eventuellt sakta men säkert ut i sanden.
Citera
2015-07-10, 17:43
Bannlyst
Hoppas mitt kära Roma tar guldet denna säsong, vore drömmen om Totti fick sitt efterlängtade ligatitel. Forever dreaming.
Citera
2015-07-10, 22:52
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubakrisen
Hoppas mitt kära Roma tar guldet denna säsong, vore drömmen om Totti fick sitt efterlängtade ligatitel. Forever dreaming.

Han har ju en? Är ju i så fall DDR som man vill se vinna men spelmässigt så har han inte gjort sig förtjänt av att vinna den under allt för många säsonger, tyvärr.
Citera
2015-07-11, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paddyspub
Har Romagnoli sagt att han vill flytta?

Tycker att Roma agerar relativt smart angående Romagnoli, han är inte på något sätt oumbärlig för laget samtidigt som de vet att Milan inte har något EU-plats kvar för värvningar. Trissar upp priset till vidriga 30 miljoner euro, vilket inte skulle förvåna mig om Galliani nu skulle punga upp. Återigen skulle alltså Roma sälja en ung mittback för överpris. Mervärdet i Romagnoli för Romas del är att han kommer från akademin dock, vilket såklart kan sättas i paritet med pengar.

Men, nu verkar väl Mexes ha förnyat kontraktet med Milan, så en affär glider eventuellt sakta men säkert ut i sanden.
Läste att han hellre ville gå till Milan än o vända tbx till Rom men det behöver naturligtvis inte stämma. Vad blir det för mittbackspar i Milan då, Mexes och vem mer? Känns som dem skulle behöva ta in en fin MB.
Citera
2015-07-11, 20:43
Medlem
bagarn29s avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article21103583.ab

Citat:
Zlatan Ibrahimovic lämnar PSG och är klar för en återkomst i Milan.

Det menar den italienska tidningen La Gazzetta dello Sport under lördagen.

Svensken ska vara överens med Milanoklubben om ett treårskontrakt där han får en årslön på närmare 60 miljoner svenska kronor.

Vad tror ni om detta?
Citera
2015-07-11, 21:50
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Zlatan har aldrig levt på snabbhet. Däremot på fysik, till viss del. Kan Toni leverera i Serie A vid mycket högre ålder så kan Ibra det också i någon säsong eller två. Jag har inte sett några större tecken på nedgång. Om än vissa små oroväckande tendenser som jag tror han kan skaka av sig i ivern att bevisa Milan-fansen att han fortfarande håller.

Jag är för en återkomst till Milan om det leder till att ett svenskt jävla tv-bolag köper rättigheterna till ligan. Sjukt att det ska krävas. Jag vill _inte_ bulgarstreama hela året.
Citera
2015-07-11, 21:53
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article21103583.ab

Vad tror ni om detta?

OM det stämmer vore det ju såklart fantastiskt roligt! Det mest komiska är ju också att inte en enda jävel kommer bry sig ett piss om franska ligan ifall Z går till Milan.
Discovery kan sen köpa TV-rättigheterna och placera firma Dahlin/Wilbacher framför kamerorna. Sen vinner SSC Napoli scudetton så är lyckan total.
Citera
2015-07-11, 21:57
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Tror det kan bli en fin clash med Luiz Adriano när Zlatan ska etablera sig som alfahane i laget. Den förstnämnde känns som en riktigt skön diva, av det lilla jag sett.
Citera
2015-07-12, 22:19
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Sorry för OT men kunde inte gärna göra ny trådstart... nostalgigodis på Viasat F just nu, CL från 2000 Chelsea - Lazio. Vilket jävla lag Svennis hade! Absolut weltklasse på ALLA positioner. Mittfält med Nedved, Veron, Almeyda och Stankovic... herrejävlar. Eg dåligt av Svennis att "bara" ta serien (och någon Coppa??) med Lazio - borde stått sig bättre i Europa.

Igen: sorry för OT, men italienskt i form av Zola även i Chelsea...
Citera
2015-07-13, 17:41
Medlem
paddyspubs avatar
Tydligen väljer Francesco Tavano att lämna Serie A för en sejour i Avellino, samtidigt blir han hedrad i Empoli för sin tjänst och de "pensionerar" nummer 10 under kommande säsong (?). Den "låses" dock upp och blir tillgänglig lagom till 2016/17 vad jag förstått det som.
Citera
2015-07-13, 18:57
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Sorry för OT men kunde inte gärna göra ny trådstart... nostalgigodis på Viasat F just nu, CL från 2000 Chelsea - Lazio. Vilket jävla lag Svennis hade! Absolut weltklasse på ALLA positioner. Mittfält med Nedved, Veron, Almeyda och Stankovic... herrejävlar. Eg dåligt av Svennis att "bara" ta serien (och någon Coppa??) med Lazio - borde stått sig bättre i Europa.

Igen: sorry för OT, men italienskt i form av Zola även i Chelsea...

Tycker absolut ditt inlägg är on topic. Och håller förstås med om att Lazio där hade ett magnifikt mittfält. Inte så illa rustade nu heller, men de behöver nog ett par förvärv i den lagdelen, Felipe Anderson, Biglia, Parolo och Candreva kan ju inte spela alla matcher. Stefano Mauri blir 36 år nu och tycks vara på väg att lämna den klubb där han betytt så mycket som ledargestalt och slitvarg. Detta trots nio ligamål under säsongen:

http://www.football-italia.net/68920/importance-being-mauri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in