Citat:
Ursprungligen postat av
Tadic11
Bara jag som tycker att Roma borde behålla Romagnoli? Kanske blir att han stannar tillslut men just nu rycker ju Milan i honom ganska hårt.
Vet att han föredrar en flytt till Milan då både Mihajlovic är där och han skulle få mer speltid enligt han själv (?). Då han har imponerat stort säsongen som var så tycker jag han har chans att slå sig in i dagens Roma. Castán, M'biwa, Manolas (som ryktas bort) tillhör mittlåset idag då Spolli lämnat om jag inte missminner mig och att Roma ej valde att köpa loss Astori. Så in i Roma gubben

Har Romagnoli sagt att han vill flytta?
Tycker att Roma agerar relativt smart angående Romagnoli, han är inte på något sätt oumbärlig för laget samtidigt som de vet att Milan inte har något EU-plats kvar för värvningar. Trissar upp priset till vidriga 30 miljoner euro, vilket inte skulle förvåna mig om Galliani nu skulle punga upp. Återigen skulle alltså Roma sälja en ung mittback för överpris. Mervärdet i Romagnoli för Romas del är att han kommer från akademin dock, vilket såklart kan sättas i paritet med pengar.
Men, nu verkar väl Mexes ha förnyat kontraktet med Milan, så en affär glider eventuellt sakta men säkert ut i sanden.