2014-02-22, 14:53
Medlem
Håll andan då du tar ut också! DNA spåren vettu!
Citera
2014-02-22, 15:42
Medlem
Skulle rekommendera dig att ta ett strykjärn , koppla in det i väggen vänta 5 minuter sen stryker du ditt ansikte i ca 1 minut sen så bör ingen känna igen dig på övervakningskamerorna.
Citera
2014-03-05, 19:20
Medlem
släng en handduk över kamerorna
Citera
2014-03-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertt24
Hur Ska jag bära mig åt om jag har kommit över ett gäng kreditkort och behöver ta ut pengarna snabbt men jag oroar mig över kamerorna där , kan jag maskera mig på något vis eller har någon något bra tips på hur man ska gå tillväga smidigast ?

mchjälm som sagt
Citera
2015-03-18, 17:25
Medlem
Doktorphils avatar
finns att köpa på darknet
Citera
2015-03-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
finns att köpa på darknet

Som Raissac säger.

Ingen tjänar på att dra in nya aktörer på marknaden.

Precis som att en magiker inte visar dig sina trick.
Citera
2015-03-19, 10:49
Medlem
Doktorphils avatar
japp
Citera
2015-03-19, 16:08
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Vissa saker avslöjar man inte för vem som helst, eller bygger åt vem som helst.

Jag har ganska djup kännedom om magnetkort och hur data är lagrat och hur hårdvaran fungerar men det skulle aldrig falla mig in att dela med mig till någon helt okänd människa, dessutom pysslar jag inte med skimming även om jag kanske känner en och annan i gråzonen.

Minns en gång då jag rekonstruerade innehållet på ett skadat kort med hjälp av checksumman i slutet och paritetsbitarna, men det var så länge sedan att det är garanterat preskriberat nu.

///JLP
Citera
2015-06-25, 16:41
Medlem
WGASs avatar
Lura en bankomat?

Jo att: Jag antar en bankomat måste ha en funktion som tömmer den på sedlar, för att kolla räkneverkets funktion t.ex. Skulle man kunna lägga in den ordern på ett anonymt kort, bara stoppa in kortet och rensa bankomaten på deg?
Citera
2015-06-25, 17:01
Medlem
Mycket möjligt.
Plugga till ATM- ingenjör och återkom sen.
Citera
2015-06-25, 17:10
Medlem
1000 maffiasyndikat som har tillgång till 100,000,000,000€ sitter just nu och har 100o olika hackers var som jobbar på saker som detta.
Och ni tror att ni ska hitta svaret på flashback

Good game!
Citera
2015-06-26, 03:33
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WGAS
Jo att: Jag antar en bankomat måste ha en funktion som tömmer den på sedlar, för att kolla räkneverkets funktion t.ex. Skulle man kunna lägga in den ordern på ett anonymt kort, bara stoppa in kortet och rensa bankomaten på deg?

Det finns ju fysiska vägar in i automaten som gemene man inte har tillgång till. Tror snarare det är den vägen en dylik procedur initieras. Fast det har ju hänt att bankomater fått spel och spontant börjat mata ut pengar, så det finns kanske någon testfunktion som kan triggas. Har tyvärr aldrig varit med om det själv... Det närmaste jag kom var när jag fick "jackpot" i en P-automat en gång. Det hände inget när jag lagt i pengar så jag tryckte på knappen för myntretur. Då kom det ut en jävla massa mynt i olika valörer... Var åtminstone 60+ kr och detta var nog på 90-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in