2010-07-05, 02:36
Medlem
När jag gick till banken för att ta ut pengar så började jag att fundera... då mina 2- 100 lappar kom ut undrade jag om man kunde fuska till sig lite mer. Går det eller är det omöjligt?

jag undrade också om någon någonsin fått 1- 100/500 lapp för lite eller för mycket? går det att få för lite/mycket eller är det (också) omöjligt?

skriv om eran erfarenheter och aggression/glädje då det kom för lite/för mycket pengar
Senast redigerad av Rabbitch 2010-07-05 kl. 02:58.
Citera
2010-07-05, 02:47
Medlem
piezos avatar
Mängden pengar som tas ut syns på loggarna och den totala summan kommer man få betala oavsett om du fick för mycket. Var för inte så länge sedan en som flydde sverige efter en sådan händelse.
Citera
2010-07-05, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piezo
Mängden pengar som tas ut syns på loggarna och den totala summan kommer man få betala oavsett om du fick för mycket. Var för inte så länge sedan en som flydde sverige efter en sådan händelse.

kort sagt, det är svårt.... men någon gång måste det ha buggat sig för någon? DVS någon i FB
Senast redigerad av Rabbitch 2010-07-05 kl. 02:50.
Citera
2010-07-05, 02:50
Bannlyst
Ja, det har skett att folk fått ut för mycket/för lite pengar. Men då får dom betala tillbaka/få tillbaka dom senare.
Citera
2010-07-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbitch
När jag gick till banken för att ta ut pengar så började jag att fundera... då mina 2- 100 lappar kom ut undrade jag om man kunde fuska till sig lite mer. Går det eller är det omöjligt?

jag undrade också om någon någonsin fått 1- 100/500 lapp för lite eller för mycket? går det att få för lite/mycket eller är det (också) omöjligt?

skriv om eran erfarenheter och aggression/glädje då det kom för lite/för mycket pengar

Tror nog det skulle vara ganska populärt isåfall
Aldrig fått fel summa bara läst om det.
Citera
2010-07-10, 00:12
Medlem
Har aldrig råkat ut för något själv, men jag läste om någon som skulle ta ut pengar och maskinen spottade ut pengar för fullt Har för mig att ha/hon drog utomlands.
Citera
2010-08-05, 19:33
Medlem
Dangerous_mans avatar
Har fått för lite en gång, skulle ta ut 3 kkr, men fick 2kkr, fick tillbaka pengarna
Citera
2010-08-05, 19:40
Medlem
Dangerous_mans avatar
Men man kan lura banken såhär: skulle man få enorma summor för mycket, går man hem och gömmer pengarna på ett säkert ställe. Sen går man till en enslig plats och kallar på polisen och säger att man blitt rånad och berättar ärlig atttt man fått för mkt, men rånarna tog den, så kanske man slipper betala Säg att man var skulle till banken imorgon alt på måndag och betala tillbaka
Citera
2010-08-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_man
Men man kan lura banken såhär: skulle man få enorma summor för mycket, går man hem och gömmer pengarna på ett säkert ställe. Sen går man till en enslig plats och kallar på polisen och säger att man blitt rånad och berättar ärlig atttt man fått för mkt, men rånarna tog den, så kanske man slipper betala Säg att man var skulle till banken imorgon alt på måndag och betala tillbaka
men det finns väll kameror vid varje automat?
Citera
2010-08-06, 09:27
Medlem
fattsos avatar
klart dom ser om du får ut mer än du skulle ha men finns väl fan inga kameror på något ensligt ställe lång åt helvete
Citera
2010-09-28, 10:22
Medlem
KongKeyDons avatar
Det funkar på så sätt att om du försöker ta ut 20 sedlar men bara tar 19. Då sitter en sedel kvar i automaten.

Har du lyckats "lura" sensorerna så tror automaten att det sitter kvar sedlar och då drar automaten in sedlarna i ett särskilt fack. Problemet är nu att automaten inte kan räkna dessa sedlar, utan måste stänga ner för manuell verifiering.

Det som händer då är att den person som kommer ut, kollar helt enkelt senaste uttag. och stämmer av mot hur många sedlar som ligger kvar i automaten och debiterar mellanskillnaden.

Så ja, man kan "lura" bankomaten, men bara högst tillfälligt. Och du blir återbetalningsskyldig för varje krona som du tar ut (och inte har på bankkontot).

Sen kan det ju finnas buggar i systemen, men det finns nästan alltid spår efter vem som tagit ut kortet.
http://gt.expressen.se/nyheter/1.168...er-ur-bankomat
Citera
2010-09-28, 12:17
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_man

Idiotsäker plan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in