2015-06-18, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Trafikinspektören verkar ha den viktigaste värderingen klar för sig: Att man skall underkänna olämpliga bilförare och godkänna kompetenta bilförare. Det är vad en trafikinspektör skall ägna sig åt. Han ska inte godkänna trafikdårar för att de har en särskild hudfärg eller etnicitet. Är det svårt att fatta?

Men är du dum i hela jävla huvudet din Hckliga svennebanan. Han nämner bara ex med somaliskt och syriskt ursprung. Trådens rubrik indikerar också att det är bara invandrare han riktar sig till och kritiserar. Jävla plantskalle, läs ordentligt
2015-06-18, 19:43
Medlem
twerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Den informationen fanns inte med i trådstarten vilket var det jag läste och svarade på. Om det inte var några konstigheter att han kom dit i egen bil och sedan efter underkänt förarprov körde hem i egen bil så förstår jag faktiskt inte varför det nämns öht.
Gör du?

Han kanske förutsatte att användare som läser tråden orkar läsa de två första sidorna eller är bekanta med hur körkortsregler fungerar. Tydligen för mycket begärt.
2015-06-18, 19:46
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Behovet av folk med SL-behörighet är inte stort idag. Det vi däremot behöver är förare som faktiskt kan köra en RIKTIG buss! Tack vare SL-behörigheten har vi expressutbildade förare som inte kan behärska sitt fordon. De kan inte heller köra en buss manuellt. Detta gäller svenskar och invandrare.

AF uppdrar inte att utbilda förare med riktig D-behörighet, de uppdrar enbart att utbilda till lightversionen, den som SL, Veloia mfl kör i storstäder med helt automatiserad låda och inte några lastbestämmelser (då en SL-buss inte kan ta last).

Grönlund utbildar ENBART med manuella fordon när de går via AF, gäller alla fordon.
2015-06-18, 19:48
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negersson
Men är du dum i hela jävla huvudet din Hckliga svennebanan. Han nämner bara ex med somaliskt och syriskt ursprung. Trådens rubrik indikerar också att det är bara invandrare han riktar sig till och kritiserar. Jävla plantskalle, läs ordentligt
Du kanske ska läsa ordentligt? TS har ju nämnt ett stort problem, ett problem som även jag upplevde och diskuterade med mina lärare när jag tog mitt CE-kort.

Sen har han även skrivit att det även finns invandrare som kör felfritt och svenskar som missköter sig. Gå och lägg dig och kom tillbaka när du är glad igen.
2015-06-18, 19:49
Medlem
twerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negersson

Nej han vänder sig mot det ofattbara slöseriet med skattemedel att utbilda imbeciller från tredje världen. Att ett körkortslöst negertroll som du skulle begripa det är ett önsketänkande.
2015-06-18, 19:55
Medlem
twerks avatar
TS kanske konsekvent borde godkänna alla och på det sättet framkalla en systemkollaps. Nu möter man riktiga fullblodsidioter, blattar givetvis, i trafiken som inte kan köra och är en allmän fara. När premierna och dödstalen rakar i höjden kanske det blir en ändring på vanvettet. Alternativet är att täcka Rinkebys gator med fotanglar.
2015-06-18, 19:57
Medlem
foppatoffel.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexan
Hur ofta blir du kallad rasist pga att du underkänner körproven för vissa?

Det beror på vilka behörigheter jag hamnar på. Förekommer mest på buss och personbil. Ibland kan jag göra bussprov hela dagar, fem dagar i veckan och då kommer ordet rasist. Nu har jag inte varit inspektör i mer än ett år, men säg ett par gånger per år då.
2015-06-18, 20:02
Medlem
twerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foppatoffel.
Det beror på vilka behörigheter jag hamnar på. Förekommer mest på buss och personbil. Ibland kan jag göra bussprov hela dagar, fem dagar i veckan och då kommer ordet rasist. Nu har jag inte varit inspektör i mer än ett år, men säg ett par gånger per år då.

Varför ges inte inspektören rådrum en vecka och beskedet lämnas via post istället för muntligen?
2015-06-18, 20:03
Medlem
foppatoffel.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nu är ju kartprovet så ologiskt det kan vara så jag förstår personen i fråga. "Rita snabbast möjliga väg från A-B och beräkna ankomsttiden", ja när man gör det enligt VERKLIGHETEN! får man fel på provet. Provet anser tydligen att man ska bryta mot trafikreglerna och skada bilen genom att köra in på en väg enbart begränsad till busstrafik och har således spårviddshinder. Den verkliga vägen runt detta hinder är 2,1km längre i resväg .

Sedan vet jag trafikinspektörer som har godkänt folk som får motorstopp vid varje trafikljus direkt efter uppkörningen...

Jag har gjort kartprovet två gånger, en gång när jag tog behörigheten för en herrans massa år sedan. Och en gång för skojs skull. Tyckte inte det var särskilt svårt. Man får tänka till, men det rätta svaret är logiskt. Svaren kan vara 9 mil, 13 mil eller 19 mil. Där du helt kan utesluta 19 mil och mer eller mindre vara söker på 13 mil. Beroende på hur slarvig du är - eller noggrann, så blir ditt svar antingen 13 exakt eller 12, alternativt 14 mil.
2015-06-18, 20:13
Bannlyst
Vänta ett tag. Du som trafikinspektör har vetskap om teoriprov och körprov utförda av invandrare? Du har alltså tillgång till anonyma provsvar? Inte en chans säger jag. Denna tråd är inte skriven av en anställd på transportstyrelsen. Jag är övertygad om det.

Fråga: varför känner ni ett behov av att hits på saker om invandrare och deras presumtiva brister i alla grenar av arbetslivet ?
2015-06-18, 20:19
Medlem
foppatoffel.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishtripper
Säger detsamma om ditt inlägg. TS skapar en tråd om invandrares brister i körteori men nämner bara Syrien och somalien. Generalisering lyfter knappast en tråd eller? Det räcker för att trådens titel och efterföljande debatt ska underkännas av moderator anser jag

Syrien och somalien är vad jag vet den största grupp som kommer till Sverige idag. Är det konstigt att de är överrepresenterade i arbetsmarknadspolitiska åtgärder?
2015-06-18, 20:22
Medlem
foppatoffel.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishtripper
Vänta ett tag. Du som trafikinspektör har vetskap om teoriprov och körprov utförda av invandrare? Du har alltså tillgång till anonyma provsvar? Inte en chans säger jag. Denna tråd är inte skriven av en anställd på transportstyrelsen. Jag är övertygad om det.

Fråga: varför känner ni ett behov av att hits på saker om invandrare och deras presumtiva brister i alla grenar av arbetslivet ?

Nej, jag har inte tillgång till provsvar och resultat efter etnicitet. Jag får detta från egen erfarenhet och från skvaller i fikarummet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in