Citat:
Ursprungligen postat av
Ka-nj-a
Jag förstår vad du går igenom. Jag bor i London, som du vet är det en otrolig mix på människor här från olika länder. Folks bilkörning här är katastrofal!!!!! Det är en ren livsfara köra bil här....
Jag tycker inte London är så himla farligt iallafall inte vad jag minns, däremot är det ett skådespel/teater att åka till Indien och titta på trafiken där, det är nog det mest sanslösa man kan se i trafikväg, tex Chennai, Mumbai, New Delhi etc. Jag vet ej om det finns värre ställen ? Dakka i Bangladesh ska vara rätt så grötigt, Manila i Filippinerna är också trafikmässigt stökigt.
I Spanien har det däremot lugnat ner sig jämfört med förr.
Tyckte den här tråden var lite skojig, ja det är tur att vi har en ständig påfyllning av vår begåvningsreserv här i landet ? Eller hur ? De är ju vana vid att alla lurar alla, så de skäms inte för att lura svennar heller.
För många år sedan var det en skandal med dåvarande Trafiksäkerhetsverket som hade godtagit ett stort antal falska arabiska körkort, Irakier, Somalier etc,
Körkort som hade tryckts i massupplaga i någon Stockholmsförort. Jaja jo den här handeln med falska handlingar är helt sanslös, och lär väl öka efterhand.
Taxibolagen försökte ju utbilda rätt många somalier förr, men de var visst urusla på att hitta, och att köra överhuvudtaget.