2015-06-19, 01:44
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twerk
Hur vet du etniciteten på chaufförerna? Kollar du deras pass och intervjuar dem var de kommer ifrån?

Utlåtandet vilar snarare på empiriska studier i arbetslivet, något du tycks helt sakna.

På bekostnad av arbetslösa svenskar, inskränkta idiot.

När det gäller taxichaufförerna har jag inte intervjuat dem, men väl pratat med dem. i övrigt, krya på dig.
2015-06-19, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Man behöver inte komma speciellt långt bort från sverige för att uppleva aningen mer aggressiv körstil, det räcker med att åka till tex frankrike eller italien...

Ja, eller UK.
2015-06-19, 03:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ka-nj-a
Jag förstår vad du går igenom. Jag bor i London, som du vet är det en otrolig mix på människor här från olika länder. Folks bilkörning här är katastrofal!!!!! Det är en ren livsfara köra bil här....

Jag tycker inte London är så himla farligt iallafall inte vad jag minns, däremot är det ett skådespel/teater att åka till Indien och titta på trafiken där, det är nog det mest sanslösa man kan se i trafikväg, tex Chennai, Mumbai, New Delhi etc. Jag vet ej om det finns värre ställen ? Dakka i Bangladesh ska vara rätt så grötigt, Manila i Filippinerna är också trafikmässigt stökigt.

I Spanien har det däremot lugnat ner sig jämfört med förr.

Tyckte den här tråden var lite skojig, ja det är tur att vi har en ständig påfyllning av vår begåvningsreserv här i landet ? Eller hur ? De är ju vana vid att alla lurar alla, så de skäms inte för att lura svennar heller.

För många år sedan var det en skandal med dåvarande Trafiksäkerhetsverket som hade godtagit ett stort antal falska arabiska körkort, Irakier, Somalier etc,

Körkort som hade tryckts i massupplaga i någon Stockholmsförort. Jaja jo den här handeln med falska handlingar är helt sanslös, och lär väl öka efterhand.

Taxibolagen försökte ju utbilda rätt många somalier förr, men de var visst urusla på att hitta, och att köra överhuvudtaget.
2015-06-19, 12:21
Medlem
Drapåtrissors avatar
Åker kommunalt varje dag och har observerat att dessa raketforskare ofta sitter och pladdrar i sina mobiler medans dom nonchalant rattar en flera ton tung buss. Dessutom är det ofta att dom missar att stanna vid hållplatser pg av bristande koncentration. Och inte blir det säkrare med alla dessa uttröttade förare nu under ramadan heller.
2015-06-19, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foppatoffel.
När jag ändå har dig på tråden. När somalierna anlände på morgonen, var det till att hålla fast sig när kompetensorkanen kom in i byggnaden?

Nja, för att vara rättvis så fanns det ändå vissa mörkermän som var ambitiösa och säkert bra personer, även om de inte var i majoritet. Det jag däremot reagerar på är att en nyanländ som inte har bidragit till det här landets gemensamma skattkista för fem öre, så lättvindigt får en dyr utbildning när (etniska) svenskar som bidragit till detta lands välfärd sedan generationer utgör undantagen till att få gå en sådan utbildning. Vi pratar en kostnad på uppåt 100.000 kronor och däröver beroende på om det är lastbil eller buss. Sånt sticker i ögonen på folk.

Det är även så att dessa nyanlända lycksökare trollas bort ur arbetslöshetsstatistiken då de skrivs in vid ett program som går under benämningen arbetsmarknadspolitisk åtgärd.

Jag bekostade min utbildning själv. Fanns inte en chans att jag skulle få den gratis, även om vanliga svenskar ibland lyckas med det.
2015-06-19, 13:48
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Åker kommunalt varje dag och har observerat att dessa raketforskare ofta sitter och pladdrar i sina mobiler medans dom nonchalant rattar en flera ton tung buss.

Om man ser det, och upplever det som trafikfarligt, bör man ha så mycket ryggrad att man säger ifrån. Och det gäller både invandrade och svenska chaufförer.
2015-06-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Åker kommunalt varje dag och har observerat att dessa raketforskare ofta sitter och pladdrar i sina mobiler medans dom nonchalant rattar en flera ton tung buss. Dessutom är det ofta att dom missar att stanna vid hållplatser pg av bristande koncentration. Och inte blir det säkrare med alla dessa uttröttade förare nu under ramadan heller.

Jag har ännu inte träffat en enda arab som kör trafiksäkert med buss. Jag åker ofta på E-22:an och vissa sträckor är klassade som trafikfarliga, men likförbannat kör de om långtradare på sträckor utan mittvajerräcken, där det är noll sikt på grund av backar och ständiga kurvor, dessutom i novembermörker.
Dessa sträckor är omöjliga att köra om med buss med eftersom man ständigt möter trafik hela tiden, och på tio minuter möter man cirka 30 långtradare.

Men dessa araber kör om, jag har sagt till flera gånger och då har de bara sagt, förlåt förlåt jag tänkte inte så långt, de vet reglerna för dessa körsträckor, de vet om att policyn är att tänka i första hand på passagerarna, men så fort de får chansen skiter dom i dessa policyregler.

Muslimer har inte samma dödsbegrepp eller värde för livet, i den muslimska tron är livet inte viktigt så som i kristendomen, de tror att livet fortsätter i deras paradis, men de fattar inte att detta är vårt enda liv.
2015-06-19, 14:41
Medlem
Andykaufmans avatar
De ca 10-15 invandrarna jag känner måste alla vara undantag för ingen av dem kör sämre än medelsvensson. Eftersom att hela tråden genomsyras av ett invandrarhat och fokuset lätt glider ifrån trådens syfte är det inte helt otänkbart att många överdriver för att få invandrarna att framstå som odugliga. Men detta är ju ändå Flashback...
Senast redigerad av Andykaufman 2015-06-19 kl. 14:46.
2015-06-19, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foppatoffel.
Du får köra upp till 1 år med körkort utfärdad utanför EU och EES. Därefter måste du ta ett svensk körkort. Minns jag rätt hade han bott i USA innan han "flydde" till Sverige. Det är således fullt lagligt att köra. Varken jag eller svensk polis kan göra något.
hur länge varade uppkörningen om han körde på 1an hela tiden? bilen måste ju blivit förstörd om han brännde runt i 90 knyck på 1an du borde avbrutit uppkörningen, tyvärr men detta är troll.
2015-06-19, 18:48
Medlem
När jag tog mitt C-kort berättade min lärare om en tidigare elev. Eleven i fråga hade tagit närmare 100 lektioner! Utan att ens vara nära att klara en uppkörning. Så min lärare ringde till arbetsförmedlingen, som bekostade elevens utbildning. Och sa att det inte var någon mening med detta, eleven kommer aldrig att få kortet. Detta gällde D-kortet, och varje lektion kostar ca 1000 pix. Ni får göra matten själv. Och eleven var ju såklart ej svensk.

Själv fick man som vit svensk pröjsa själv. 25k för allt, inkl ykb. Ca 15 lektioner har jag för mig att det blev.
2015-06-19, 19:08
Medlem
Alla kör som dårar. Men det stämmer att invandrare i större utsträckning kör som dårar. Bara idag inträffade 2 händelser där invandrare var bakom ratten. En arab tror jag körde om mig för att tvärnita. En annan blatte körde ut i rondellen utan att väja för mig.

Jag är själv en blatte!

Men ändå dominerar invandrare transportbranschen. Vilket är bra, istället för socialbidrag!
2015-06-19, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Alla kör som dårar. Men det stämmer att invandrare i större utsträckning kör som dårar. Bara idag inträffade 2 händelser där invandrare var bakom ratten. En arab tror jag körde om mig för att tvärnita. En annan blatte körde ut i rondellen utan att väja för mig.

Jag är själv en blatte!

Men ändå dominerar invandrare transportbranschen. Vilket är bra, istället för socialbidrag!
om vi endå ska gå offtopic så stör jag mig på alla som kör extremt sakta typ i backar där man behöver gasa lite om man inte ska behöva växla ner till 1an för o komma upp för backen, har en sån backe här o det är alltid nån sån som åker upp med 10 bilar bakom i 30.....

eller folk som tror dom är på söndagsturen kl 06 på morgonen, folk är på väg till jobbet. GASA:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in