2015-10-11, 19:11
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Suarez gjorde ju också en massa mål och då får man ha i åtanke att han missade första halvan av säsongen. Sen gjorde han en jävla massa viktiga mål, bla i El Clasico, CL Finalen, 2 mål mot PSG, assists mot Bayern osv osv.

Ja, ja whatever. Han lär inte hamna i Barca ändå. Jag tror han går till Real nästa år. Tyvärr.
Citera
2015-10-12, 00:48
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Lewandowski har väl alltid gjort mycket mål? Han leder skytteligan i em-kvalet t.ex.. Suarez klarade sig förra säsongen på att Messi och Neymar öste in mål och laget vann alla tävlingar de ställde upp i. Men det lär ställas högre krav när Messi är skadad och Neymar verkar vara ur form.
Ähh, ingen idé att argumentera med dig. Du kollar ju uppenbarligen inte Barca ändå.
"Suarez klarade sig förra säsongen på att Messi och Neymar öste in mål"
Citera
2015-10-12, 13:45
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Ähh, ingen idé att argumentera med dig. Du kollar ju uppenbarligen inte Barca ändå.
"Suarez klarade sig förra säsongen på att Messi och Neymar öste in mål"

Jag tittar ofta på Barca. Suarez har gjort 3 mål på 7 matcher, i din värld kanske det är jättebra men det är det inte i min, iaf inte av en spelare som kostade 850 miljoner. Men han har iaf börjat bättre den här säsongen än förra då han gjorde 1 mål första 7 matcherna.
Citera
2015-10-12, 16:46
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Jag tittar ofta på Barca. Suarez har gjort 3 mål på 7 matcher, i din värld kanske det är jättebra men det är det inte i min, iaf inte av en spelare som kostade 850 miljoner. Men han har iaf börjat bättre den här säsongen än förra då han gjorde 1 mål första 7 matcherna.

Hade du tittat tillräckligt mycket på Barcelona så hade du aldrig sagt att han levde på att Neymar och Messi gjorde mål i överflöd.

Ang Reus, så rapporterar tidningen Sport att Barcelona har varit i kontakt med Reus som tvivlar lite på speltiden han kommer kunna få. Hoppas att Barcelona fortsätter vara på honom och att det blir en övergång. Om han dessutom axlar Iniestas roll, så lär han inte ha brist på speltid iaf.

Edit: de verkar ha fått upp ögonen för Aubameyang också.
Senast redigerad av C0w 2015-10-12 kl. 16:52.
Citera
2015-10-12, 17:20
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Hade du tittat tillräckligt mycket på Barcelona så hade du aldrig sagt att han levde på att Neymar och Messi gjorde mål i överflöd.

Messi gjorde 43 mål förra säsongen, Ronaldo 48, Neymar 22. Suarez gjorde 16 på 27 matcher. Varför gör han inte fler mål? Statistiken ljuger inte, Messi och Neymar var mer tongivande.
Citera
2015-10-12, 17:48
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Messi gjorde 43 mål förra säsongen, Ronaldo 48, Neymar 22. Suarez gjorde 16 på 27 matcher. Varför gör han inte fler mål? Statistiken ljuger inte, Messi och Neymar var mer tongivande.

Räknar du in resten av turneringarna som Barcelona deltog i så hamnar Suarez på 25 gjorda mål på 43 spelade matcher. 25 mål på sin första säsong är väldigt bra, speciellt med tanke på att han missade första halvan av säsongen. I början fick han inte ens träna med laget. Så det är starkt gjort. Sen är just Suarez med sitt spel och sina rörelser den största anledningen till att Messi och Neymar kunde göra så många mål och att anfallet har fungerat bättre än tidigare med Pedro och Alexis.

Och som jag sa tidigare, han stod för en jävla massa viktiga mål och assists när det gällde som mest. Håller med om att Messi och Neymar var mer tongivande, men påståendet att Suarez levde på Messis och Neymars målskörd är helt enkelt inte sant.
Citera
2015-10-12, 17:54
Avslutad
Citat:
Statistiken ljuger inte, Messi och Neymar var mer tongivande.
Neymars första säsong (13/14): 13 mål, 11 assist (1 poäng/105,3 minuter)
Neymar i fjol (14/15): 32 mål, 7 assist (1 poäng/92,3 minuter)
Suárez första säsong (14/15): 23 mål, 17 assist (1 poäng/75,2 minuter)

Om statistiken inte ljuger så har du fel. Speltid och poäng enbart för La Liga och CL.

PS.
Neymar i höst: 4 mål (1 poäng/179,25 minuter)
Suárez i höst: 5 mål, 1 assist (1 poäng/120 minuter)
Senast redigerad av U-Fig 2015-10-12 kl. 17:58.
Citera
2015-10-12, 18:26
Medlem
MentosFruitcores avatar
Grejen med Reus är att hans styrkor, hans förmågor som gör honom till världsklass är hans djupledslöpningar, kvickhet/snabbhet, dribblingar och avslut. Att köpa honom för att försöka omskola honom till en Iniesta vore som att köpa Koke eller veratti för att försöka omskola dem till Suarez-rollen.

Ska Reus in, så ska han in för att spela i en anfallsroll(en av MSN), förmodligen Neymars roll, vilket jag inte riktigt tycker är en bra idé. Neymar är redan bättre än Reus, yngre än Reus och gillar att spela så ofta som möjligt. Tror att det skulle kunna skada lagstämningen att bänka Neymar regelbundet för Reus, som är alltför bra för att ta över Pedros roll som ersättare.

Auba skulle vara intressant. Jag följer inte Dortmund regelbundet, men visst är han på många sätt lika Suarez i sitt djupledsspel? Suarez är i sin prime just nu, men hans spelstil tär på kroppen, och vem vet hur många år han har kvar på den absolut högsta nivån? Han är trots allt 29 år gammal. Auba skulle kunna vara en rimlig avbytare/ersättare till Suarez inom 2 år eller så.
Citera
2015-10-12, 20:10
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Grejen med Reus är att hans styrkor, hans förmågor som gör honom till världsklass är hans djupledslöpningar, kvickhet/snabbhet, dribblingar och avslut. Att köpa honom för att försöka omskola honom till en Iniesta vore som att köpa Koke eller veratti för att försöka omskola dem till Suarez-rollen.

Ska Reus in, så ska han in för att spela i en anfallsroll(en av MSN), förmodligen Neymars roll, vilket jag inte riktigt tycker är en bra idé. Neymar är redan bättre än Reus, yngre än Reus och gillar att spela så ofta som möjligt. Tror att det skulle kunna skada lagstämningen att bänka Neymar regelbundet för Reus, som är alltför bra för att ta över Pedros roll som ersättare.

Auba skulle vara intressant. Jag följer inte Dortmund regelbundet, men visst är han på många sätt lika Suarez i sitt djupledsspel? Suarez är i sin prime just nu, men hans spelstil tär på kroppen, och vem vet hur många år han har kvar på den absolut högsta nivån? Han är trots allt 29 år gammal. Auba skulle kunna vara en rimlig avbytare/ersättare till Suarez inom 2 år eller så.

Jo, vilket är därför jag tror att Reus förblir en våt dröm... Han har det som krävs att axla Iniestas roll, men det är ändå waste att ha honom där. Och han ska absolut inte ersätta Neymar. Då återstår bara ett alternativ, vilket är att röra om i formationen lite så att de spelar med en AM, men det lär aldrig hända... Ja ja, får väl se vad som händer. Hur som så hoppas jag att Barcelona köper honom då han är en av mina favoriter. Och så är han för bra för att man ska skita i att köpa honom om han är tillgänglig.
Citera
2015-10-13, 10:17
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Neymars första säsong (13/14): 13 mål, 11 assist (1 poäng/105,3 minuter)
Neymar i fjol (14/15): 32 mål, 7 assist (1 poäng/92,3 minuter)
Suárez första säsong (14/15): 23 mål, 17 assist (1 poäng/75,2 minuter)

Om statistiken inte ljuger så har du fel. Speltid och poäng enbart för La Liga och CL.

PS.
Neymar i höst: 4 mål (1 poäng/179,25 minuter)
Suárez i höst: 5 mål, 1 assist (1 poäng/120 minuter)

Suárez har varit bra i CL, helt klart, men inte i ligan.
Citera
2015-10-13, 10:22
Medlem
Sodomizer-s avatar
Barcelona ska tydligen vara intresserad av Pierre-Emerick Aubameyang, det skulle vara en intressant värvning. Även dirk kuyt. förvisso som rotationspelare men jag tycker det vore bättre att satsa på yngre talanger.

Kanske borde de satsa på att stärka försvaret istället.
Citera
2015-10-13, 10:35
Avslutad
Citat:
Suárez har varit bra i CL, helt klart, men inte i ligan.
Suárez i ligan i år: 1 poäng/135 minuter
Neymar i ligan i år: 1 poäng/134,25 minuter

Suárez i ligan i fjol (sin första säsong i Barcelona) 1 poäng/72,66 minuter
Neymar i ligan i fjol: 1 poäng/88,7 minuter

Neymar i ligan för två år sedan (sin första säsong i Barcelona): 1 poäng/103 minuter

Vad är det för statistik du sitter på där Neymar är mer tongivande än Suárez? Jag skulle väldigt gärna vilja se den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in