Jag var smått negativ till både Neymar och Suarez då de värvades, tyckte det var för mycket pengar att lägga för den marginella förbättring det var jämfört med de alternativ man hade då, typ Villa och Sanchez. Ändå trodde jag att båda verkligen skulle kunna bli förbättringar, framförallt Suarez var jag säker på skulle passa perfekt.
Pogba däremot borde de inte köpa ens om han vore gratis - trots att det är mycket, mycket sämre ställt på mittfältet nu än vad det var i anfallet då Suarez och Neymar värvades. Pogba är en spelare som kanske kunnat glänsa ett tag i ett lag som Barcas för fem år sen, men han tär på laget, är för ointelligent för att bidra positivt till spelet som helhet, behöver en fungerande organisation runt omkring som kan ge honom frihet, precis som Zlatan och Ronaldo t.ex.
Barcelona har inte en tillräckligt stark organisation längre för att ge Pogba den friheten. Värvas han så kommer laget bli ännu mycket sämre än de är idag. Kanske kommer vissa få intrycket att Pogba bär laget eftersom han lär avgöra en del matcher som han gjorde för Juventus i helgen, men hans påverkan på laget kommer i stort vara negativ. Och för de summorna