2015-11-01, 13:29
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knibis
Tekniskt sätt sänder de alla om man räknar Viaplay där typ alla är sändningar från Norge med Engelska kommentatorer, men va fan sänder man för signaler när man sänder Repriser istället för Livematcher? 0 respekt..

Vad spelar det för roll om det är repriser? Är det inte fotbollen som är det viktiga?
Citera
2015-11-01, 14:39
Medlem
Cybereye303s avatar
Nu är vi egentligen i fel tråd. Men beträffande PL och matcher som startar kl 16:00 får bara en match sändas år gången. Varav de som prioriteras bort blir repriser under kvällen.

Så. La Liga. Missade Barca igår och såg reprisen idag. Skön insats! Och Roberto är tillbaka och bättre!
Man får ju ändå lite hopp inför el clasico. Men det opålitliga försvaret gör en nervös.
Citera
2015-11-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
Nu är vi egentligen i fel tråd. Men beträffande PL och matcher som startar kl 16:00 får bara en match sändas år gången. Varav de som prioriteras bort blir repriser under kvällen.

Så. La Liga. Missade Barca igår och såg reprisen idag. Skön insats! Och Roberto är tillbaka och bättre!
Man får ju ändå lite hopp inför el clasico. Men det opålitliga försvaret gör en nervös.

Är det därför Viasat alltid sänder två matcher live kl 16:00 på lördagar?
Citera
2015-11-01, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Är det därför Viasat alltid sänder två matcher live kl 16:00 på lördagar?
Matchen som går på Viaplay och Viasat Fotboll är huvudmatchen av de som har avspark klockan 16 och den kan alla se men för att kunna se den andra matchen går bara att se via kabel och IPTV (om jag inte missminner mig) och sänds då på Viasat Sport.
Citera
2015-11-01, 16:09
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Castilla är i Segunda B, alltså tredjedivisionen.

Tänkte att han spelade där sedan 13/14 när de var kvar uppe, men visst stämmer det, Segunda B.
Citera
2015-11-02, 00:51
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303

Roberto MOTM utan tvekan. Bra att han fortsätter prestera trots skadan. Viktigt att han fortsätter spela regelbundet sen när Arda och Vidal är tillgängliga.
Citera
2015-11-02, 03:18
Medlem
C0ws avatar
Förövrigt så fortsätter Halilovic prestera för Sporting. I senaste matchen gjorde han mål på ett anfall som han själv satte igång och 2 avslut på ribban. Undrar hur planerna blir för honom ifall han fortsätter göra bra ifrån sig. Har läst mig till att han spelar mycket bättre än vad Rafinha gjorde i Celta.

Blir svårt att ge honom regelbunden speltid i Barcelona, så skulle själv föredra ännu ett år på lån. Kanske byta till ett lite bättre lag?
Citera
2015-11-03, 15:11
Medlem
NirvanAs avatar
Om uppgifterna stämmer kring Pogba kan han lätt få stanna i Juventus

€260M totalt

€100M till Juventus

€10M till feta Raiola (skaffa smidigare agent?)

€25M(!) årligen i lön * 6 års kontrakt, till Pogba... Messi har typ 12.....

Go for Verratti!
Citera
2015-11-03, 15:30
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om uppgifterna stämmer kring Pogba kan han lätt få stanna i Juventus

€260M totalt

€100M till Juventus

€10M till feta Raiola (skaffa smidigare agent?)

€25M(!) årligen i lön * 6 års kontrakt, till Pogba... Messi har typ 12.....

Go for Verratti!
Förstår inte hur det kan stå mellan Verratti och Pogba i dina ögon? Två helt olika spelstilar i mina ögon. Om något borde man inte köpa någon och spela med Sergi eller Halilovic istället för Pogba.
Citera
2015-11-03, 17:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Förstår inte hur det kan stå mellan Verratti och Pogba i dina ögon? Två helt olika spelstilar i mina ögon. Om något borde man inte köpa någon och spela med Sergi eller Halilovic istället för Pogba.
I Barcelona gäller det väl förstärka mittfältet generellt oavsett position där... Verratti vore viktig eftersom han liknar Xavi mer än många andra, pogba vore väl viktig just för att få ett starkare alternativ på mitten.

Sergi är väl numera universalspelare i detta barcelona och ingen startspelare... högerback, offensiv mittfältare, (har även spelat en match ytteranfallare och def mittfältare)
Citera
2015-11-03, 19:39
Medlem
Smerchs avatar
Jag var smått negativ till både Neymar och Suarez då de värvades, tyckte det var för mycket pengar att lägga för den marginella förbättring det var jämfört med de alternativ man hade då, typ Villa och Sanchez. Ändå trodde jag att båda verkligen skulle kunna bli förbättringar, framförallt Suarez var jag säker på skulle passa perfekt.

Pogba däremot borde de inte köpa ens om han vore gratis - trots att det är mycket, mycket sämre ställt på mittfältet nu än vad det var i anfallet då Suarez och Neymar värvades. Pogba är en spelare som kanske kunnat glänsa ett tag i ett lag som Barcas för fem år sen, men han tär på laget, är för ointelligent för att bidra positivt till spelet som helhet, behöver en fungerande organisation runt omkring som kan ge honom frihet, precis som Zlatan och Ronaldo t.ex.

Barcelona har inte en tillräckligt stark organisation längre för att ge Pogba den friheten. Värvas han så kommer laget bli ännu mycket sämre än de är idag. Kanske kommer vissa få intrycket att Pogba bär laget eftersom han lär avgöra en del matcher som han gjorde för Juventus i helgen, men hans påverkan på laget kommer i stort vara negativ. Och för de summorna
Citera
2015-11-03, 20:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag var smått negativ till både Neymar och Suarez då de värvades, tyckte det var för mycket pengar att lägga för den marginella förbättring det var jämfört med de alternativ man hade då, typ Villa och Sanchez. Ändå trodde jag att båda verkligen skulle kunna bli förbättringar, framförallt Suarez var jag säker på skulle passa perfekt.

Pogba däremot borde de inte köpa ens om han vore gratis - trots att det är mycket, mycket sämre ställt på mittfältet nu än vad det var i anfallet då Suarez och Neymar värvades. Pogba är en spelare som kanske kunnat glänsa ett tag i ett lag som Barcas för fem år sen, men han tär på laget, är för ointelligent för att bidra positivt till spelet som helhet, behöver en fungerande organisation runt omkring som kan ge honom frihet, precis som Zlatan och Ronaldo t.ex.

Barcelona har inte en tillräckligt stark organisation längre för att ge Pogba den friheten. Värvas han så kommer laget bli ännu mycket sämre än de är idag. Kanske kommer vissa få intrycket att Pogba bär laget eftersom han lär avgöra en del matcher som han gjorde för Juventus i helgen, men hans påverkan på laget kommer i stort vara negativ. Och för de summorna

Tycker de intressantaste alternativen är ovan nämnda Verratti men även Koke (som känns som ett ganska safe val pga nationalitet och spelar i samma landslag som många barcaspelare) samt Coutinho (som förmodligen har ett hutlöst pris pga engelsk klubb men som nog skulle skapa magi med Neymar när inte Iniesta, Rakitic och Arda spelare)

Sen några outsiders från Dortmund... Gündogan, Reus.

Sen har några billigare randoms ploppat upp som jag inte har nån koll på: Weigl, Tieiemans, Bazoer, Klaassen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in