2016-05-14, 19:02
Medlem
Fan så skönt att ligan är klar nu. Blev lite onödigt spännande kan jag tycka.

Nu kör vi mot cupen!
Citera
2016-05-14, 19:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag snackar om högsta nivå. Då är han i mitt tycke topp 10-20 genom tiderna. Länge sedan jag såg en så dominant anfallare. Ronaldo (R9) och Suarez är de bästa jag sett.

Och alla som du inte har sett då, som Cryuff, Platini, Zico, Pelé, Eusebio, Best, Garrincha m fl?
Citera
2016-05-14, 19:06
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Och alla som du inte har sett då, som Cryuff, Platini, Zico, Pelé, Eusebio, Best, Garrincha m fl?
Den moderna fotbollsspelaren är den bästa hittills. Det gör de bästa fotbollsspelarna i modern tid bäst genom alla tider.
Citera
2016-05-14, 19:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Den moderna fotbollsspelaren är den bästa hittills. Det gör de bästa fotbollsspelarna i modern tid bäst genom alla tider.

Visst, om man inte sätter spelaren i sin historiska kontext, då kan vi avsluta diskussionerna, Messi är bäst genom tiderna och blir det till nästa stjärna uppstår. Jag gillar inte sättet att resonera dock.
Citera
2016-05-14, 19:12
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Visst, om man inte sätter spelaren i sin historiska kontext, då kan vi avsluta diskussionerna, Messi är bäst genom tiderna och blir det till nästa stjärna uppstår. Jag gillar inte sättet att resonera dock.
Den historiska kontexten är att fotbollen spelas på en så mycket, mycket högre nivå fysiskt, tekniskt och taktiskt än den gjorde för 40-50 år sedan att jämförelser däremellan saknar relevans.
Citera
2016-05-14, 19:12
Medlem
Cristiano Ronaldo efter 7 säsonger: 1 La Liga titel.

Lord Douglas efter 2 säsonger: 2 La Liga titlar.
Citera
2016-05-14, 19:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Den historiska kontexten är att fotbollen spelas på en så mycket, mycket högre nivå fysiskt, tekniskt och taktiskt än den gjorde för 40-50 år sedan att jämförelser däremellan saknar relevans.

Vill man med vilje missförstå så kan man ju göra det...
Citera
2016-05-14, 19:15
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Pelé hade inte haft en chans mot dagens allsvenska mittbackar, är Pelé då kass?

Att fotbollen går framåt kan man inte riktigt ta in i beräkningen tycker jag. Blir bara helt skevt då.
Citera
2016-05-14, 19:29
Medlem
Zog Ruless avatar
For the eighth consecutive season since Barça signed Piqué, Real Madrid have conceded more league goals than Barça over a season.

@fiazhamsath på twitter.

Ändå pratas det bara om Barcelona skulle ha ett skakigt försvar.
Citera
2016-05-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Pelé hade inte haft en chans mot dagens allsvenska mittbackar, är Pelé då kass?

Att fotbollen går framåt kan man inte riktigt ta in i beräkningen tycker jag. Blir bara helt skevt då.

Det är sant. Man måste titta på snabbhet, bollkontroll, teknik, speluppfattning med mera. Cruyff, Pele, Maradona med flera hade enkelt dominerat med den bollbegåvningen de hade även idag. Om 100 år kanske folk använder samma argument mot folk som hävdar att Messi är den bästa någonsin. Det blir skevt som du säger.

Men nu blir det väl lite OT tycker jag. Gratulerar Barcelona till guldet, en tabell över 38 omgångar ljuger aldrig. Nu får man bara hoppas Real tar hem CL.
Citera
2016-05-14, 20:18
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
For the eighth consecutive season since Barça signed Piqué, Real Madrid have conceded more league goals than Barça over a season.

@fiazhamsath på twitter.

Ändå pratas det bara om Barcelona skulle ha ett skakigt försvar.
Fast sånt där tycker jag är missledande. Speciellt när Barcelona spelar totalfotboll, inte så ofta motståndarna ens får chansen att göra mål. Generellt sett har Real Madrid bättre försvarare än Barcelona medan Barcelona har bättre grundspel.

Och grattis.
Citera
2016-05-14, 20:21
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Fast sånt där tycker jag är missledande. Speciellt när Barcelona spelar totalfotboll, inte så ofta motståndarna ens får chansen att göra mål. Generellt sett har Real Madrid bättre försvarare än Barcelona medan Barcelona har bättre grundspel.

Och grattis.

Håller med, Barca håller tätt med principen "anfall är bästa försvar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in