2016-04-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Valencia hade väl redan fallit ihop innan Gary Neville tog över och har väl fortsatt nu efteråt.

Tror problemet i Valencia är värre än så.

Ledningen har visat sig vara helt inkompetent gällande fotboll och att sätta rakt man på rätt plats. Oavsett vad för intentioner Lim har så verkar han totalt sakna kompetensen som krävs.

Visst, det gick dåligt innan Neville men knappast så här dåligt som det är nu.

Ledningen har definitivt inte visat sig vara inkompetent. Flera bra värvningar har de stått för, åtminstone på för hand. Negredo, Rodrigo, Andre Gomez, Mustafi, Abdennour o.s.v bland annat. Förra säsongen så det jättelovande ut. Så jag tycker du överdriver lite när du dömer ut ledningen så.

Lim har också tajta band med Mendez så det är en fördel eftersom agenter styr övergångar i den moderna fotbollen. Även Madrid-klubbarna har fått samarbeta med Mendez. Några bra värvningar nästa säsong och ett bra tränarval så tror jag de är tillbaka i toppen.

Jag har ingen aning hur det går med Bankia-skulden och byggandet av Nya Mestalla. Är det någon som har koll?
Citera
2016-04-03, 21:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Visst, det gick dåligt innan Neville men knappast så här dåligt som det är nu.

Ledningen har definitivt inte visat sig vara inkompetent. Flera bra värvningar har de stått för, åtminstone på för hand. Negredo, Rodrigo, Andre Gomez, Mustafi, Abdennour o.s.v bland annat. Förra säsongen så det jättelovande ut. Så jag tycker du överdriver lite när du dömer ut ledningen så.

Lim har också tajta band med Mendez så det är en fördel eftersom agenter styr övergångar i den moderna fotbollen. Även Madrid-klubbarna har fått samarbeta med Mendez. Några bra värvningar nästa säsong och ett bra tränarval så tror jag de är tillbaka i toppen.

Jag har ingen aning hur det går med Bankia-skulden och byggandet av Nya Mestalla. Är det någon som har koll?

Värvningen av Negredo utan tränarens önskan för hur mycket pengar som helst samt anställningen av Neville utan erfarenhet pga hans kontakter säger det mesta om Lims kunskaper och kompetens.
Citera
2016-04-03, 21:30
Medlem
foool13s avatar
Jag postar det här här också så folk inser hur dålig Gary Neville "eran" var...

Sevilla ligger under med 2-0 hemma efter 35 minuter... Sociedad har i stort sett varit framme 2 gånger

Valencia kom på CL plats förra säsongen 1 poäng före Sevilla som ändå gick till CL pga EL vinsten.. Jag såg i stort sett alla matcher under slutspurten i ligan för lagen för CL-platserna. Slutstriden var spännande, och Sevilla lyckades uppnå ett nytt klubbrekord poäng nivå med 76.. det var alltså ingen dålig säsong där det var enkelt att då till CL. nej det var tufft.. och Valencia gjorde det i stort bra och hamnade på 4:e plats med 77 poäng bara 1 poäng efter Atletico.

Citat:
3 Atlético Madrid 38 23 9 6 +38 78
4 Valencia 38 22 11 +38 77
5 Sevilla 38 23 7 8 +26 76

Sevilla började ju den här säsongen ganska katastrofalt och låg på undre halvan en bra bit in i säsongen. Valenica hade ju ingen bra inledning heller men att Valencia inte skulle skärpa sig lite och komma på plats mellan (5)6-8 var det nog inte många som såg med tanke på deras starka fjolårssäsong också och att de knappt har tappat ngn spelare sedan dess, man har snarare förstärkt förutom tappet av Otamendi.

transfer in:
Citat:
ST Spain Álvaro Negredo 29 EU Manchester City Transfer Summer 2020 €27M Valencia
2 RB Portugal João Cancelo 21 EU Benfica Transfer Summer 2021 €15M Valencia
21 MF Portugal André Gomes 21 EU Benfica Transfer Summer 2020 €15M Valencia
FW Spain Rodrigo 24 EU Benfica Transfer Summer 2019 €30M Valencia
GK Australia Mathew Ryan 23 Non-EU Club Brugge Transfer Summer 2021 €7M
AM Spain Santi Mina 19 EU Celta Transfer Summer 2021 €10M Valencia
AM Belgium Zakaria Bakkali 19 EU PSV Transfer Summer 2020 Free Valencia
DM Brazil Danilo 19 Non-EU Braga Loan Summer 2016 Valencia
DF Brazil Aderlan Santos 26 Non-EU Braga Transfer Summer 2020 €9M
DF Tunisia Aymen Abdennour 26 Non-EU Monaco Transfer Summer 2020 €25M

Många av dessa spelare är ju inte värt de här hyperinflated (Mendes etc...) priserna men det är inga dåliga spelare och de försvagar knappast laget..

Men vi vet ju att det är många andra saker på gång i Valencia som (kanske) påverkar på planen, Ägaren, intresse för sportliga resultat från dem, driva klubb kompetens, Jorge Mendes, spelar-connections-klubbar-agent etc, etc

Sevilla som by the way låg under Valencia i tabellen när Neville tog över.. Sevilla har ju gått starkt sedan dess.

Citat:
BEFORE AND AFTER NEVILLE
LA LIGA WHEN NEVILLE TOOK OVER...
P W D L GD Pts
8 Eibar 13 5 5 3 +3 20
9 Valencia 14 5 5 4 +7 20
10 Seville 14 5 4 5 0 19

LA LIGA WHEN NEVILLE LEFT...
P W D L GD Pts
6 Seville 30 13 9 8 +8 48
13 Real Betis 30 8 10 12 -13 34
14 Valencia 30 8 10 12 -3 34
15 Las Palmas 30 9 6 15 -10 33

The stark differences mellan Valencia och Sevillas säsong sedan Gary tog över accentuerar det enorma dåliga "arbetet" klubben, coachen etc har gjort det senaste halvåret.

EL räknar jag knappt in för många gånger möter de en standard som är långt ifrån La Liga standard som t-ex. Rapid Wien i åttondelen.

Disastrous reign from Neville..
Senast redigerad av foool13 2016-04-03 kl. 22:11.
Citera
2016-04-03, 23:30
Medlem
Seppo1337s avatar
Det kommer ju inte som en nyhet direkt, då det daltats fram och tillbaka i en ganska bra period nu, men nu kommer Messis namn upp på tapeten igen med panama-läckan. Tror det kan bli allvarligare nu. Tråkigt.
Citera
2016-04-03, 23:35
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Det kommer ju inte som en nyhet direkt, då det daltats fram och tillbaka i en ganska bra period nu, men nu kommer Messis namn upp på tapeten igen med panama-läckan. Tror det kan bli allvarligare nu. Tråkigt.
Undra om det blir "mer än en klubb", eller om Barcelona behåller honom för att vinna titlar.

Citera
2016-04-03, 23:39
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337

Citat:
The soccer players whose names appear in the Mossack Fonseca files hail from Brazil, Uruguay, the United Kingdom, Turkey, Serbia, The Netherlands and Sweden, among other countries.

Intressant.. vem fan kan det vara, hade det varit Zlatan så hade det väl varit ute by now.

Citat:
Most seemed to have used the law firm’s services to create offshore companies to hold the money they earned selling their image rights to athletic shoe companies and other advertisers. Lionel Messi and his father, who served as his son’s agent, are slated to stand trial on tax fraud charges starting May 31. - See more at: http://indianexpress.com/article/sports/football/panama-papers-leak-includes-lionel-messi-michel-platini-and-officials-charged-in-fifa-scandal/#sthash.lm57MkqT.dpuf
Citera
2016-04-04, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Undra om det blir "mer än en klubb", eller om Barcelona behåller honom för att vinna titlar.

äh, vem som helst fattar väl att gullepojken bara blivit lurad av sina rådgivare! måste vara autismen som spökar då 99 % av resterande proffs inte verkar vara lika lättlurade.

edit:

Citat:
The first reference to the company in Mossack Fonseca’s files came on June 13, 2013 - one day after Spanish prosecutors first filed tax fraud charges against Messi and his father.

Senast redigerad av M.S 2016-04-04 kl. 05:12.
Citera
2016-04-04, 05:05
Medlem
Tänk om Messi åker in i fängelse pga detta!
Citera
2016-04-04, 06:12
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Intressant.. vem fan kan det vara, hade det varit Zlatan så hade det väl varit ute by now.

Tror absolut att Zlatan fifflar med skatten så långt det går med de enorma inkomsterna han har. Har inte hängt med på ett tag, men Frankrike hade väl infört 75% konfiskering av pengarna för de som tjänar allra mest? Och så vart det många rika människor som sökte sig från frankrike efter det.

Förövrigt så förstår jag dessa människor som gömmer sina pengar. Ärligt talat, vem fan är ok med att staten rånar en på så mycket pengar? Säg att Zlatan tjänar 10 mkr i månaden. Om han hade skattat i Sverige så hade staten plundrat honom på över halva hans lön. Hur jävla sjukt är inte det? Det är inte rättvist nånstans. Jag hade iallafall inte varit ok med det (och dessa stjärnor verkar vara inne på samma bana) speciellt med tanke på hur skattepengarna används i Sverige. Och det är alltså över 5 mkr i månaden, hur mycker blir det i längden? Så jag har full förståelse för de som gömmer sina pengar.
Citera
2016-04-04, 08:03
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OZGC
Tänk om Messi åker in i fängelse pga detta!

Avancerad skatteplanering behöver inte vara olagligt, det är mer en fråga om moral. Som det verkar med det här så finns det inte något olagligt kring det. Det kommer slå hårt mot vissa personer, typ politiker, medan det spelar mindre roll för andra.
Senast redigerad av Zog Rules 2016-04-04 kl. 08:05.
Citera
2016-04-05, 00:06
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13

Mattias Asper?

Citat:
– Jag hade ingen koll på det på egen hand kan man väl säga, säger Asper till SVT Sport.

Alltid samma svar, ''det visste jag inte, det är inte jag som sköter hand om detta''
Citera
2016-04-05, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Mattias Asper?

Alltid samma svar, ''det visste jag inte, det är inte jag som sköter hand om detta''

fast real sociedad som klubb faktiskt finns med i läckan, då de har betalt ut löner på tveksamt sätt till alla (utländska?) spelare. svårt att se att en 25-åring som gör sin första utomlandssejour år 2000 skulle lägga någon större vikt på hur han får sin lön när det sker på samma sätt för alla spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in