2016-04-05, 08:21
Medlem
C0ws avatar
https://m.youtube.com/watch?ebc=ANyPxKpV0F2QMzqLaKXb_iPNdT84tFe0TIitzute EzXDHlfLisf7Jg7hJYY4Pq-iWYbHNC3urS69&time_continue=120&v=LmyFIrpamOw

Arda verkar ha en del kommunikationsproblem. Har lyckats läsa mig till att trots typ 4-5 år i Spanien så kan han inte säga ett skit på spanska en väldigt stor besvikelse än så länge.
Citera
2016-04-05, 11:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
https://m.youtube.com/watch?ebc=ANyPxKpV0F2QMzqLaKXb_iPNdT84tFe0TIitzute EzXDHlfLisf7Jg7hJYY4Pq-iWYbHNC3urS69&time_continue=120&v=LmyFIrpamOw

Arda verkar ha en del kommunikationsproblem. Har lyckats läsa mig till att trots typ 4-5 år i Spanien så kan han inte säga ett skit på spanska en väldigt stor besvikelse än så länge.
Yes jag trodde han var en enormt bra värvning när den hände, men nu efteråt...det har ändå gått tillräckligt många matcher för att man ska kunna dra lite slutsatser och ändrar sig inget innan denna säsong är slut måste man se över att sälja tyvärr, inget funkar med honom, hur svårt kan det vara att vara den spelare han var i Atletico även i Barca?

Egentligen så är det en jättebra värvning - på pappret, han har det där elementet som Barca behövde och behöver men han får inte ut det
Citera
2016-04-05, 16:09
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Yes jag trodde han var en enormt bra värvning när den hände, men nu efteråt...det har ändå gått tillräckligt många matcher för att man ska kunna dra lite slutsatser och ändrar sig inget innan denna säsong är slut måste man se över att sälja tyvärr, inget funkar med honom, hur svårt kan det vara att vara den spelare han var i Atletico även i Barca?

Egentligen så är det en jättebra värvning - på pappret, han har det där elementet som Barca behövde och behöver men han får inte ut det

Jag var skeptisk redan från början. Och ja nu har man lite grund att gå på. Han är helt osynlig. Som om han inte ens vore där. Långt under förväntan och godkänd nivå ihop med 2 mål och 4 assists. Man förväntar ju sig mycket mer av en spelare som kostar 34m Euro och som ska vara "en av världens bästa mittfältare" enligt vissa. Och det slutgiltiga priset lär hamna några millar över 34m. Sätter ena pungkulan på att variablerna är typ någon miljon för vinst av La Liga, någon miljon för CL och annat skit som är lätt att åstadkomma.

Nej, ett värdelöst köp av Barcelona. Han blir 30 nästa säsong. Rycker han upp sig så kommer de få 2 godkända säsonger från honom. Max 3. Sen säljs han vidare för en fjärdedel av det han kostade.
Citera
2016-04-05, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Jag var skeptisk redan från början. Och ja nu har man lite grund att gå på. Han är helt osynlig. Som om han inte ens vore där. Långt under förväntan och godkänd nivå ihop med 2 mål och 4 assists. Man förväntar ju sig mycket mer av en spelare som kostar 34m Euro och som ska vara "en av världens bästa mittfältare" enligt vissa. Och det slutgiltiga priset lär hamna några millar över 34m. Sätter ena pungkulan på att variablerna är typ någon miljon för vinst av La Liga, någon miljon för CL och annat skit som är lätt att åstadkomma.

Nej, ett värdelöst köp av Barcelona. Han blir 30 nästa säsong. Rycker han upp sig så kommer de få 2 godkända säsonger från honom. Max 3. Sen säljs han vidare för en fjärdedel av det han kostade.

Det kan du inte säga efter en halv säsong. Arda kan nog hålla minst 3 år till, fotbollsspelare är inte slut vid 32 längre. Jag kan dra en liknelse. Modric var värdelös första halvåret i Real, såg helt vilsen ut och dömdes ut som en flopp. Under vårsäsongen är han en av lagets bästa spelare. Nästa säsong spelar han en nyckelroll till Reals dubbel. Det var bara Ronaldo och Di Maria som var bättre den säsongen.
Citera
2016-04-05, 19:27
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Det kan du inte säga efter en halv säsong. Arda kan nog hålla minst 3 år till, fotbollsspelare är inte slut vid 32 längre. Jag kan dra en liknelse. Modric var värdelös första halvåret i Real, såg helt vilsen ut och dömdes ut som en flopp. Under vårsäsongen är han en av lagets bästa spelare. Nästa säsong spelar han en nyckelroll till Reals dubbel. Det var bara Ronaldo och Di Maria som var bättre den säsongen.

Han kan säkert bättre än han visat hitintills. Men det var ändå ett märkligt köp med tanke att Barcelona inte kunde registrera honom förrän i Januari. Betala en hög lön i 6 månader för en spelare man inte kan använda är inte en jättebra investering. Som redan nämnts: priset och spelarens ålder är inte fördelaktiga heller.

De skulle ha haft lite tålamod och hållit i pengarna istället.
Citera
2016-04-06, 01:22
Medlem
NirvanAs avatar
Så det var inte så konstigt att jag upplevde matchen så jävla avbruten och maskande

Citat:
Tonight's game lasted 97'5", actual playing time was 58'19". 31'10" of the 38'46" game time lost was due to Atletico #fcblive [via catradio]

Fan skandalöst.
Citera
2016-04-06, 01:42
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Baserat på det han har visat hittills så har det varit ett helt värdelöst köp. Visst skulle han nog kunna hålla i minst 3 år till, men börjar han inte göra något av värde så håller han inte i mer än 1 år till innan han skeppas iväg. Sen är åldern inte på hans sida heller. Modric var väl typ 26-27 när han värvades? Arda var tillgänglig för spel vid 29. Chansen finns ju att han tar sig i kragen och börjar prestera då det är väldigt osannolikt att de gör sig av med honom redan i sommar, så han kommer ha en hel säsong till på sig. Han kommer även få mer konkurrens då Rafinha är tillbaka och Denis Suarez kommer köpas in. Så det gäller för honom att visa vad han går för. Jag förväntar mig inga stordåd ens, men man vill ändå att han ska kunna göra något av värde nu när den viktigaste delen av säsongen är kommen.
Citera
2016-04-06, 15:11
Medlem
Vi vann 11 mot 10, när det var 11 mot 11 var Atletico klart bättre och Messi helt osynlig.

Messi som CM mot Real och Atletico är nog det sämsta jag sett från honom riktigt patetisk.
Citera
2016-04-06, 16:33
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47
Vi vann 11 mot 10, när det var 11 mot 11 var Atletico klart bättre och Messi helt osynlig.

Messi som CM mot Real och Atletico är nog det sämsta jag sett från honom riktigt patetisk.

Låt Messi vara, han har annat i huvudet just nu. Hur han ska göra för att slippa fängelse tex. Fast troligtvis kommer han att fly landet efter säsongen. Inte för att det skulle rädda honom, men ändå.
Citera
2016-04-06, 23:36
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47

Själv undrar jag varför Enrique ändrade på ett vinnande koncept i 2 av de tuffaste matcherna...

Kul att Real åkte på stryk. Bara att hoppas på att Wolfsburg pallar 90 minuter till.
Citera
2016-04-07, 00:57
Bannlyst
Jag såg inte Real matchen men Marcelo ska ha varit en riktig sopa, stämmer det?
Citera
2016-04-07, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Jag såg inte Real matchen men Marcelo ska ha varit en riktig sopa, stämmer det?

Av det jag såg så hade han några sanslösa nedtagningar och hindrade bra anfallslägen från wolfsburg. Men såg mest andra halvlek

Sen stod han för årets pinsammaste filmning
Senast redigerad av Sebbe89 2016-04-07 kl. 09:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in