2015-08-03, 13:19
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vilken kanal blir det troligast att just La Liga sänds på då? Vem är dyrast/svårast att skaffa (kanske man borde säga för det är nog där den kommer sändas)
Det är mycket tystnad kring det här, affärshemligheter och dylikt. Men det hade smakat mumma ifall Discovery fick både Serie A och La Liga, då kan man baka ihop dessa med Bundesliga till ett förmånligt pris och må bra. Slipper man Cmores överdriva priser och fotbollsmördarna Tv4.
Citera
2015-08-03, 21:42
Medlem
NirvanAs avatar
Ska tilläggas att jag har noll koll på brasilianska ligan, men att värva en 18-årig brasiliansk attacking midfielder (hallå, halilovic??) för 16M euro låter helt sjukt, det är faktiskt lite slag i ansiktet på la masia, man har nog ett par spelare där som är bättre och som man bör prioritera. Har inge emot att man värvar etablerade högklassika ligaspelare som Arda och Vidal istället för sämre La Masia spelare men detta... är inte bra alls.

Citat:
Fluminense midfielder Gerson (18) has decided to reject the offer from Roma. He will join Barcelona in the coming days. [sport]

Citat:
Fluminense player Gerson (18) will join Barcelona on 5-year deal and will play on loan at a Liga team this season. Fee could be 16M. [sport]

När Sport börjar skriva på det där sättet efter varann brukar dom vara väldigt pricksäkra. Tyvärr.
Citera
2015-08-04, 00:21
Medlem
jag undrar hur länge det dröjer innan Barcelona ställer ett lag med 0 masia spelare på planen? Faktum är att de är på god väg nu, för 2 år sen spelade de med 11 hemkokta spelare, nu går man istället till närmaste korvkiosk och ber om en hemlagad med mos.

Det känns som att långsiktighet inte är Barcelonas melodi, den nuvarande klubbpolitiken som går ut på att kasta sig över tårtan och trycka i sig den så fort som möjligt, kommer att ge klubben problem i framtiden. AC MIlan körde på samma stuk i mitten av 1990-talet, värva spelare man inte behöver bara för att man kan och strunta i klubbens långsiktiga stabilitet.
Citera
2015-08-04, 00:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
jag undrar hur länge det dröjer innan Barcelona ställer ett lag med 0 masia spelare på planen? Faktum är att de är på god väg nu, för 2 år sen spelade de med 11 hemkokta spelare, nu går man istället till närmaste korvkiosk och ber om en hemlagad med mos.

Det känns som att långsiktighet inte är Barcelonas melodi, den nuvarande klubbpolitiken som går ut på att kasta sig över tårtan och trycka i sig den så fort som möjligt, kommer att ge klubben problem i framtiden. AC MIlan körde på samma stuk i mitten av 1990-talet, värva spelare man inte behöver bara för att man kan och strunta i klubbens långsiktiga stabilitet.
Tja nuvarande, bästa elvan är det: Alba, Piqué, Busquets, Iniesta, Messi

Alba, 26. Piqué, 28. Busquets, 27. Iniesta, 31. Messi, 28 som är La Masia produkter

Är säkert 7-8år innan det händer, om nu ingen från La Masia dyker upp innan dess... Och sen hur pass bra nuvarande Barca-B och Juvenile spelare kan bli inom samma tidsperiod spelar också in. Man kommer nog alltid ha spelare utanför startelvan från La Masia iaf.
Citera
2015-08-04, 02:56
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Inte speciellt förvånande. De fick fram en generation som var bäst i klubbens historia och när den tar slut återgår man till det man har gjort sedan klubben grundades. Köper spelare höger och vänster och ber till högre makter.

Problemet som klubben har är inte huruvida spelare kommer fram i ungdomsleden. Snarare vad de ska göra den dagen Messi inte är Messi, eller kvar i klubben.
Citera
2015-08-04, 08:41
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Inte speciellt förvånande. De fick fram en generation som var bäst i klubbens historia och när den tar slut återgår man till det man har gjort sedan klubben grundades. Köper spelare höger och vänster och ber till högre makter.

Problemet som klubben har är inte huruvida spelare kommer fram i ungdomsleden. Snarare vad de ska göra den dagen Messi inte är Messi, eller kvar i klubben.

Då är Neymar där, framtida världens bästa spelare. Du behöver inte vara orolig, Barcelona mår bra.
Citera
2015-08-04, 11:31
Medlem
Prio4s avatar
Wtf!? Mascherano går in och blir fjärde kapten, var helt säker på att Pique skulle bli det inför den här säsongen.
Citera
2015-08-04, 12:19
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Wtf!? Mascherano går in och blir fjärde kapten, var helt säker på att Pique skulle bli det inför den här säsongen.

Mascherano borde vara förstekapten. Iniesta och Messi är inte kaptensmaterial, Sergio funkar.
Citera
2015-08-04, 13:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Demokratiskt förvisso då spelarna bestämmer... Hoppas inte Piqué tar det för hårt dock, han har ju sagt att han gärna blir kapten, och sen efter karriären president... riktig culé det där.
Citera
2015-08-05, 16:57
Medlem
Citat:

Det kallas svågerröstande, Barcelona är fullt av sydamerikaner och de röstar på de sina, Pique får vänta tills sydamerikanerna har fasats ut.
Citera
2015-08-05, 17:54
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Då är Neymar där, framtida världens bästa spelare. Du behöver inte vara orolig, Barcelona mår bra.
Meh. Samma sak sa man om Denilson, Adriano och Robinho. Vi får väl se, med tiden.

Och speciellt orolig är jag inte för er, trots att Barcelona inte mår så bra som du tror. Det som orar mig däremot är att Real Madrid blir privatägd och Floper stannar livet ut. Det är något som kan hålla mig vaken om nätterna.
Citera
2015-08-05, 18:02
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Meh. Samma sak sa man om Denilson, Adriano och Robinho. Vi får väl se, med tiden.

Och speciellt orolig är jag inte för er, trots att Barcelona inte mår så bra som du tror. Det som orar mig däremot är att Real Madrid blir privatägd och Floper stannar livet ut. Det är något som kan hålla mig vaken om nätterna.

Neymar har väl passerat brassarna du nämnde på alla sätt och vis? Neymar kommer utan tvekan vinna Guldbollen inom några få år.

På vilket sätt mår Barcelona inte bra?

Finns ingen seriös utmanare till Perez, han är för stor för klubbens bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in