2016-04-02, 23:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Det enda som egentligen finns att säga om matchen är att den var väldigt tråkig och att det var väldigt slarvigt spel. Ett av de sämsta clasico jag har sett.

Tufft schema för Barça nu, det gäller att vakna till. Kanske även dags för Alba att bänkas, han har varit usel rätt längre nu.
Grejen är ju att det bli en usel och matchotränad Vermaelen på fel position eller en felfotad Sergi Roberto på icke-naturlig position som får lira vänsterback då med Adriano och Mathieu skadade.
Citera
2016-04-02, 23:36
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
En mittback på 1,74 känns inte som någon långsiktig lösning. Dessutom börjar han bli till åren. Tycker han skulle passa bättre som inhoppare nästa säsong. Jag skulle vilja in en mer teknisk och kreativ mittfältare istället för Rakitic. Både Real och Bayern har bättre mittfält för tillfället. Tycker jag.

Det är absolut inte optimalt, men han har ändå varit väldigt bra trots sina förutsättningar. Det händer väldigt sällan att det blir mål pga misstag som begås av honom. Och hur många gånger har han funnits där för att sopa rent efter andras brainfarts? Tycker att en av Verm/Mathieu och Bartra ska säljas. In med Marquinhos.

Barcelonas mittfält är inte vad det brukade vara under Pep. Nu har det kreativa lämnats över till anfallstrion. Rakitic är väldigt bra på det han ska göra och är en av Barcelonas viktigaste spelare. Kanske tom viktigaste efter Busquets om man bortser från MSN. Han håller ihop anfall, mittfält och försvar. Han springer som ett djur för att hjälpa i försvaret. Han måste även springa det lilla extra för att Messi inte hjälper till. Han gör sig tillgänglig för passningar i mittfältet och är med och hjälper till i anfallet. Och han är även tvungen att babysitta Alves väldigt ofta och täcka upp ytor som han lämnar efter sig. Det finns inte en spelare som hade kunnat göra det han gör lika bra, förutom möjligen Gundogan. Han om någon har sitt namn hugget i sten när det gäller startelvan. Någon måste dock köpas in för att på sikt ersätta Iniesta. Sen vem det nu råkar bli får väl tiden utse... Och så måste de inse sitt misstag med Arda och skeppa iväg honom och sen signa Gundogan innan han ryker till City.
Citera
2016-04-03, 00:50
Medlem
Prio4s avatar
Den förlusten sved faktiskt, speciellt när Ronaldo avgör. Bara jag som tyckte att Suarez såg jävligt dålig ut ikväll? Inte nog med att han verkligen inte gjorde ett skit rätt när han fick bollen, tyckte även han såg ganska så slö ut när han inte hade bollen. Det är ju vanligtvis det som är MSN:s framgångsrecept, Suarez uppoffrande löpningar som leder till att Messi/Neymar får tid med bollen och yta att röra sig på. Jag tycker nästan det är skönt att han är avstängd, lite extra vila för honom skadar nog inte.

Messi var som vanligt planbäst, en sjukt bra målvaktsinsats och en sjukt dålig domarinsats stoppade honom från att göra mål nr 500. Men framförallt passningarna.. Han kommer verkligen inte från samma planet som oss andra.

Sen förstår jag inte vad Barca håller på med efter 1-0-ledningen, de slappade i försvarsspelet och slarvade bort ledningen. Självklart kommer Real trycka på och då går det inte att stå med 4-5 man på mittplan.

I vilket fall grattis till Real och Ronaldo, jag tror ändå att vi alla kan enas om att ligan verkligen behövde det här resultatet. Barca har verkligen varit för bra i år. Att folk på forumet börjar döma ut Barcas chanser i CL skakar jag på huvudet åt, längesedan det funnits en lika solklar favorit till titeln.
Citera
2016-04-03, 00:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Den förlusten sved faktiskt, speciellt när Ronaldo avgör. Bara jag som tyckte att Suarez såg jävligt dålig ut ikväll? Inte nog med att han verkligen inte gjorde ett skit rätt när han fick bollen, tyckte även han såg ganska så slö ut när han inte hade bollen. Det är ju vanligtvis det som är MSN:s framgångsrecept, Suarez uppoffrande löpningar som leder till att Messi/Neymar får tid med bollen och yta att röra sig på. Jag tycker nästan det är skönt att han är avstängd, lite extra vila för honom skadar nog inte.

Messi var som vanligt planbäst, en sjukt bra målvaktsinsats och en sjukt dålig domarinsats stoppade honom från att göra mål nr 500. Men framförallt passningarna.. Han kommer verkligen inte från samma planet som oss andra.

Sen förstår jag inte vad Barca håller på med efter 1-0-ledningen, de slappade i försvarsspelet och slarvade bort ledningen. Självklart kommer Real trycka på och då går det inte att stå med 4-5 man på mittplan.

I vilket fall grattis till Real och Ronaldo, jag tror ändå att vi alla kan enas om att ligan verkligen behövde det här resultatet. Barca har verkligen varit för bra i år. Att folk på forumet börjar döma ut Barcas chanser i CL skakar jag på huvudet åt, längesedan det funnits en lika solklar favorit till titeln.
Inte så konstigt att Suarez såg seg ut, han har ju bara fått vila typ 1 match hela säsongen sen 2 stenhårda matcher nu med landslaget, nu får han en ofrivillig breather till helgen iaf.

I nuläget ser jag Bayern som största favoriterna i CL-turneringen, sedan har vi PSG som är lika bra som barca och kan klå dom också.
Citera
2016-04-03, 01:00
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Inte så konstigt att Suarez såg seg ut, han har ju bara fått vila typ 1 match hela säsongen sen 2 stenhårda matcher nu med landslaget, nu får han en ofrivillig breather till helgen iaf.
Jo precis, han har verkligen matchats stenhårt. Tråkigt att Clasicon hamnar efter landslagsuppehållet, alltid oförutsägbara matcher då. Seriöst, avskaffa landslagen jävla pissuppvisningslag som förstör för klubblagen. Raljerar självklart nu, men den fungerar verkligen som ett stort jävla horn i sidan för den riktiga fotbollen.
Citera
2016-04-03, 01:42
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Respekt till Ronaldo, otroligt bra!
Citera
2016-04-03, 15:08
Medlem
jag skrev så här igår

synd för real fansen att sista mål inte vinner ligan haha

o det är sant. matchen hade ingen betydelse för ngn förutom real, real fansen o ronaldo

ryck upp er, patetiskt att fira denna match
Citera
2016-04-03, 16:33
Medlem
7 omgångar kvar och Valencia ligger bara 5 poäng ifrån nedflyttningsstrecket. Vad händer?
Citera
2016-04-03, 16:37
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
7 omgångar kvar och Valencia ligger bara 5 poäng ifrån nedflyttningsstrecket. Vad händer?

Gary hände..
Citera
2016-04-03, 18:46
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
jag skrev så här igår

synd för real fansen att sista mål inte vinner ligan haha

o det är sant. matchen hade ingen betydelse för ngn förutom real, real fansen o ronaldo

ryck upp er, patetiskt att fira denna match

Ett clasico är alltid ett clasico så det kan man alltid fira. Jag tycker alltid det är kul att vinna över Real, spelar ingen roll om det är ligaavgörande eller inte.

Barcelona spelade verkligen uselt stundtals, speciellt på slutet, så jag vet inte om just den matchen var någon bra värdemätare för dem. Wolfsburg är inte något att vara speciellt orolig över som maräng så det är lite svårt att känna av Reals status för tillfället.

Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Gary hände..

Sant. Man kan ju bara försöka fundera på hur de tänkte när de anställde honom. Självklart skulle han ha börjat i någon lägre division i England för att lära sig tränaryrket, att gå direkt till Valencia var bara galenskap. Känns som han inte har mycket att vinna på att gå tillbaka som expertkommentator, vem tar honom på allvar nu när han har synpunkter på lag eller tränare? Det var verkligen kört från början för honom.
Senast redigerad av Zog Rules 2016-04-03 kl. 18:49.
Citera
2016-04-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Sant. Man kan ju bara försöka fundera på hur de tänkte när de anställde honom. Självklart skulle han ha börjat i någon lägre division i England för att lära sig tränaryrket, att gå direkt till Valencia var bara galenskap. Känns som han inte har mycket att vinna på att gå tillbaka som expertkommentator, vem tar honom på allvar nu när han har synpunkter på lag eller tränare? Det var verkligen kört från början för honom.

Det är nog inga större problem för Gary att få jobb som expertkommentator. De flesta vet att det krävs mer att vara en duktig fotbollsanalytiker för att bli en duktig tränare. Andre Villas Boas var ju ingen lycka i England exempelvis, men de flesta som känner honom har sagt att han är ett taktiskt geni. Återigen är det svårt och få skrivbordsidéer att funka på planen. Gary fick jobbet för han kände Lim.

Gary är nog en av de sämsta tränarna som någonsin suttit sin fot i Spanien. Att få ett så bra lag på pappret att falla ihop som en sopsäck är en bedrift i sig.
Citera
2016-04-03, 20:59
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Det är nog inga större problem för Gary att få jobb som expertkommentator. De flesta vet att det krävs mer att vara en duktig fotbollsanalytiker för att bli en duktig tränare. Andre Villas Boas var ju ingen lycka i England exempelvis, men de flesta som känner honom har sagt att han är ett taktiskt geni. Återigen är det svårt och få skrivbordsidéer att funka på planen. Gary fick jobbet för han kände Lim.

Gary är nog en av de sämsta tränarna som någonsin suttit sin fot i Spanien. Att få ett så bra lag på pappret att falla ihop som en sopsäck är en bedrift i sig.

Valencia hade väl redan fallit ihop innan Gary Neville tog över och har väl fortsatt nu efteråt.

Tror problemet i Valencia är värre än så.

Ledningen har visat sig vara helt inkompetent gällande fotboll och att sätta rakt man på rätt plats. Oavsett vad för intentioner Lim har så verkar han totalt sakna kompetensen som krävs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in