2015-12-04, 15:06
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det blir en spännande match ikväll där jag tror att Hannover kan överraska.

Det surras om att Alonso eventuellt kommer få förlängt kontrakt....hmm betyder det att det kan bli en förlängning med Pep också?
Om Pep väljer att sluta som tränare så undrar jag vem som är mest lämpad att ta över, det finns inte så många heta Tyska tränare att tillgå kanske måste man plocka in Schweizaren Favré.
Är en comeback från Heynckes helt utesluten? Annars är nog Favré ett bra alternativ ja. Han är ju liksom Pep en tränare med en spelidé som kräver mycket av spelarna. Och i Bayern finns tillräckligt med individuell kvalitet för att göra detta möjligt.

Utgår från att det blir en riktigt svår match på Schalke men positivt är i alla fall att Zieler tillfrisknat från sin magsjuka och kan stå. Kommer nog att krävas ett par svettiga räddningar från honom om det ska bli vinst/poäng för Hannovers del. Hoppas att anfallsspelet ser lika bra ut som i första halvlek mot Ingolstadt.
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Dags att dra till Hamburg och morgondagens match på Volksparkstadion. Fick mail från HSV att det är extra stränga säkerhetskontroller imorgon så de rekommenderar att man är där ett par timmar innan.

Hoppas nu att stormen Helga tillåter vår avresa från Arlanda.

Trevlig helg!
Trevlig resa önskar jag dig.

För övrigt så fyller 90-talets målkung Ulf Kirsten 50 år idag. Gubben ligger på en hedrande femteplats i Bundesligas skytteliga genom tiderna. 182 mål på 350 matcher i Leverkusentröjan. Innan murens fall höll han till i Dresden där han gjorde 57 mål på 154 matcher i Oberliga DDR.

Grattis Ulf!
2015-12-05, 07:56
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Är en comeback från Heynckes helt utesluten? Annars är nog Favré ett bra alternativ ja. Han är ju liksom Pep en tränare med en spelidé som kräver mycket av spelarna. Och i Bayern finns tillräckligt med individuell kvalitet för att göra detta möjligt.

Utgår från att det blir en riktigt svår match på Schalke men positivt är i alla fall att Zieler tillfrisknat från sin magsjuka och kan stå. Kommer nog att krävas ett par svettiga räddningar från honom om det ska bli vinst/poäng för Hannovers del. Hoppas att anfallsspelet ser lika bra ut som i första halvlek mot Ingolstadt.

Trevlig resa önskar jag dig.

För övrigt så fyller 90-talets målkung Ulf Kirsten 50 år idag. Gubben ligger på en hedrande femteplats i Bundesligas skytteliga genom tiderna. 182 mål på 350 matcher i Leverkusentröjan. Innan murens fall höll han till i Dresden där han gjorde 57 mål på 154 matcher i Oberliga DDR.

Grattis Ulf!

Gubben!!! Han är ju en ungdom din oförskämda snorvalp.

Missade matchen igår var Schalke så överlägsna som resultatet visar?

Ribéry med i dagens trupp.
2015-12-05, 09:03
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Missade matchen igår var Schalke så överlägsna som resultatet visar?

Ribéry med i dagens trupp.
Ja Hannover var helt under isen. Det fina spelet mot Ingolstadt verkar ha varit en engångsföreteelse.

Gladbach - Bayern blir en intressant fight som jag tyvärr missar pga sociala åtaganden. Tror att det kan bi en av säsongens tuffaste för dina killar, oavsett om Ribery spelar eller inte.
2015-12-05, 09:22
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja Hannover var helt under isen. Det fina spelet mot Ingolstadt verkar ha varit en engångsföreteelse.

Gladbach - Bayern blir en intressant fight som jag tyvärr missar pga sociala åtaganden. Tror att det kan bi en av säsongens tuffaste för dina killar, oavsett om Ribery spelar eller inte.
Jo som sagt vi har haft det svårt mot Gladbach dom senaste matcherna.
Jag tror knappast att Ribéry kommer starta han får nog högst en kvart om han ens kommer in.

Costa saknas dock så det ökar chansen.
2015-12-05, 17:44
Medlem
cyberkalles avatar
Mycket starkt av Gladbach och dom vann välförtjänt helt klart och vilken grym match av Wendt. (återigen)

Är inte så ledsen faktiskt då Augsburg vinner borta mot svårspelade Köln.
2015-12-05, 17:55
Medlem
Citat:
Mycket starkt av Gladbach och dom vann välförtjänt helt klart och vilken grym match av Wendt. (återigen)

Är inte så ledsen faktiskt då Augsburg vinner borta mot svårspelade Köln.
Hrmpf!

Jag har lyckats få mina vänner som bor i Köln att äntligen gå och se matcherna.

När jag lyckas få dem att dessutom förmedla någon slags känsla och inspiration så kommer jag att storma tråden som en besserwisser.

Oh vänta och se. Jag kommer ridande på geten...
2015-12-05, 18:14
Medlem
setubals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hrmpf!

När jag lyckas få dem att dessutom förmedla någon slags känsla och inspiration så kommer jag att storma tråden som en besserwisser.

Ska Brille göra en Ujah?
http://www.independent.co.uk/sport/football/european/watch-fc-kolns-anthony-ujah-celebrates-goalby-pulling-on-the-horns-of-a-goat-10094793.html

Synd att det blev Köln av alla lag. Fin tradition... Men de spelar långt ifrån nån publikinfriande fotboll. Finns finare lag i närheten. Inte Bayer alltså.

Snarare laget smått nordväst om Köln. Borussia Mönchengladbach. Die Fohlen. Så jävla fin vinst idag.
2015-12-05, 18:15
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Hrmpf!

Hahaha idag så är jag glad att dina vänner fick lida lite.

Jag är ju född och uppvuxen i Augsburgtrakten så att jag hyser sympatier är inte så konstigt faktiskt.
Att det blev Bayern som blev laget i mitt liv har jag skrivit om tidigare och det var min farfar som var tungan på vågen då under sent 60-tal eller om det var tidigt 70-tal.
Min första BL match har jag visat ett foto ifrån och det var Bayern 1972.

Augsburg fanns knappt då och ännu mindre mitt lokala lag dom aldrig nått högre än division 32.
2015-12-05, 18:29
Medlem
Citat:
Hahaha idag så är jag glad att dina vänner fick lida lite.

Jag är ju född och uppvuxen i Augsburgtrakten så att jag hyser sympatier är inte så konstigt faktiskt.
Att det blev Bayern som blev laget i mitt liv har jag skrivit om tidigare och det var min farfar som var tungan på vågen då under sent 60-tal eller om det var tidigt 70-tal.
Min första BL match har jag visat ett foto ifrån och det var Bayern 1972.

Augsburg fanns knappt då och ännu mindre mitt lokala lag dom aldrig nått högre än division 32.
Äh vafan de begriper inte lidandet. De blir glada och dricker öl om Köln vinner, och om de förlorar så dricker de också öl... Lyckliga framgångsrika tyskar. Därför måste det filtreras via mig.

Tyvärr kan jag dock inte riktigt förankra det i den tyska myllan. Men det kommer...
2015-12-05, 19:14
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Äh vafan de begriper inte lidandet. De blir glada och dricker öl om Köln vinner, och om de förlorar så dricker de också öl... Lyckliga framgångsrika tyskar. Därför måste det filtreras via mig.

Tyvärr kan jag dock inte riktigt förankra det i den tyska myllan. Men det kommer...
Hahaha so eine gute Antwort.
2015-12-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setubal
Ska Brille göra en Ujah?
http://www.independent.co.uk/sport/football/european/watch-fc-kolns-anthony-ujah-celebrates-goalby-pulling-on-the-horns-of-a-goat-10094793.html

Synd att det blev Köln av alla lag. Fin tradition... Men de spelar långt ifrån nån publikinfriande fotboll. Finns finare lag i närheten. Inte Bayer alltså.

Snarare laget smått nordväst om Köln. Borussia Mönchengladbach. Die Fohlen. Så jävla fin vinst idag.
Det är ett ständigt problem. När jag går på fotboll så skiter jag i allt. Släpper loss. Vilket kan vara svårt för tyskar . Vissa tyskar...

Så de är:
https://pbs.twimg.com/media/B_nBw-1WwAAJ2zl.jpg

Och så kommer jag:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/19/6a/b1/196ab1092cf9d0fecfbda5e8fc5b7161.jpg

Men det blir alltid lyckat eftersom vi är tämligen prestigelösa. Vilket nog underlättas av att jag släpper loss först, och att alla vet vilken position jag har. Min något begränsade erfarenhet såklart är att tyskarna generellt gärna vill ha klartecken på att det är ok, sedan är de fullständigt briljanta. Orkar och kan mer än mig.
2015-12-06, 11:26
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Det är ett ständigt problem. När jag går på fotboll så skiter jag i allt. Släpper loss. Vilket kan vara svårt för tyskar . Vissa tyskar...

Så de är:
https://pbs.twimg.com/media/B_nBw-1WwAAJ2zl.jpg

Och så kommer jag:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/19/6a/b1/196ab1092cf9d0fecfbda5e8fc5b7161.jpg

Men det blir alltid lyckat eftersom vi är tämligen prestigelösa. Vilket nog underlättas av att jag släpper loss först, och att alla vet vilken position jag har. Min något begränsade erfarenhet såklart är att tyskarna generellt gärna vill ha klartecken på att det är ok, sedan är de fullständigt briljanta. Orkar och kan mer än mig.
Kölnarna brukar väl kunna festa loss rätt bra? Skönt inlägg i övrigt.

Riktigt ångestmöte idag mellan VfB och Werder. Usel form på båda lagen. Stuttgart saknar tunga offensiva pjäser i Harnik och Ginczek. I Werder är Johannsson och Ulisses Garcia på skadelistan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in