Citat:
Ursprungligen postat av
dippsi
Sedan får vi se hur det blir med traditionen, om två säsonger börjar ju måndagsmatcher i Bundesliga.
Yes, Tyskarna må vara steget bakom andra länder, men det innebär fortfarande att man går åt samma håll. Jag personligen har ändå rätt svårt att föreställa mig att man utökar antal lag inom 5-10 år.
Citat:
Ursprungligen postat av
dippsi
Grattis och välkommen tillbaka till Bundesliga, där Freiburg ska höra till.
Tack du. Känns jäkligt skönt. Laget som startade säsongen var ett ungt lag som skulle utvecklas med tiden för att så småningom ta sig upp i Bundesliga.
Underbart att redan nu veta så att de ansvariga kan planera värvningar. Det finns en stor trygghet, man gick ut redan för nån månad sedan om att man inte kommer bli av med en spelare man inte vill bli av med. I värsta fall lämnar 22-årige Maximilian Philipp modersklubben, han har ännu inte förlängt kontraktet som sträcker sig till nästa år.
Spelare går gång på gång ut i intervjuer och pratar om hur väl de trivs i klubben, hur bra det känns att fansen alltid är med i vått och torrt, om hur tränaren Christian Streich tar hand om dem även på det personliga planet och att de lär sig extremt mycket av honom. Även säkerheten i att klubben tar hand om dem när de är skadade över väldigt lång tid, till och med år, tror jag spelar stor roll i varför många spelare säger att de känner sig hemma i Freiburg.
Freiburg kommer till Bundesliga med ett offensivt redan starkt lag. Defensiven är desto svagare. Tror på att man förstärker med 1-2 ytterbackar, en stark mittback och förhoppningsvis en spelförande mittfältare.