2015-06-16, 18:21
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
I och med att Bayern tog Ulreich så gissar jag att Stuttgart går all in på Weindenfeller nu när Bürki är klar för BvB.

Annars är Timo Hildebrand ledig, mästare med VfB 2007...Tim Wiese fyller väl också snart ut ett fotbollsmål med sina muskler...

Lite allvarligare så tycker jag att Ulreich är en bra målvakt i god 1.BL-klass, men han har säkert två- eller tredubblat sin lön för att få sitta på första parkett i Allianz Arena, utom möjligen när det är DFB-Pokal eller Neuer är skadad.
2015-06-16, 19:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Annars är Timo Hildebrand ledig, mästare med VfB 2007...Tim Wiese fyller väl också snart ut ett fotbollsmål med sina muskler...

Lite allvarligare så tycker jag att Ulreich är en bra målvakt i god 1.BL-klass, men han har säkert två- eller tredubblat sin lön för att få sitta på första parkett i Allianz Arena, utom möjligen när det är DFB-Pokal eller Neuer är skadad.

Jag antar att en orsak förrutom lönen är att han kanske vill vinna någon titel i sin karriär och det kommer han aldrig göra i Stuttgart dom har nyss haft sin one hit wonder .

Tim Wiese .....fan vad sorgligt egentligen.
2015-06-16, 20:19
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Jag antar att en orsak förrutom lönen är att han kanske vill vinna någon titel i sin karriär och det kommer han aldrig göra i Stuttgart dom har nyss haft sin one hit wonder .

Tim Wiese .....fan vad sorgligt egentligen.

Tim Wiese WWE Fighter Jawol!

Skämt å sido både Bremen och Wolfsburg ligger ju i Tysklands MC Ligist vagga. Kulturen som det medför brukar ha en destruktiv effekt på vissa spelare.

https://fbexternal-a.akamaihd.net/safe_image.php?d=AQBKScLCs2S1JVVd&w=470&h=246&url= https%3A%2F%2Fscontent.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-xap1%2Ft31.0-8%2Fs720x720%2F10980174_1015312903720 9172_887729098157884861_o.png&cfs=1&upscale=1&sx=1 &sy=0&sw=718&sh=376

http://www.swinton.co.uk/Swinton/blog_bike/blog_content/what-would-you-ride-if-you-were-famous.jpg

Känns som att Lord Bendtner lätt kan gå in den gode Tims fotspår....
2015-06-16, 20:43
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
I och med att Bayern tog Ulreich så gissar jag att Stuttgart går all in på Weindenfeller nu när Bürki är klar för BvB.
Med andra ord så kommer Neuer att husera på mittfältet kommande säsong.
2015-06-16, 23:33
Medlem
Lekmands avatar
Eftersom ingen nämnt det än så lade Tysklands strafförlust mot Mali lite sordin på stämningen kring ungdomslandslagen. Men vad är ett U-VM mot ett U-EM egentligen? Det är imorgon den riktiga tävlingen börjar!

För damerna fick ed B-betonad elva göra mos av Thailand där fyra av målen gjordes av tjejer med bakgrund i Freiburg

Citat:
Ursprungligen postat av SolanGundersen
Kanon, hoppas vissa datum blir fastspikade en bit innan, ska ner till en polare i Freiburg så det vore ju trevligt med lite matcher i anslutning till resan.
Hoppas du kollar in själva staden också. Om din kompis mot förmodan inte redan planerat in det än, så är ölen (och maten, vit sparris) på Hausbrauerei Feierling ett måste speciellt för de som normalt sett inte gillar öl, om man inte orkar ta sig till Feldberg och vandra får man en fin utsikt över stan från Schauinsland, och det är Nordtribüne som den riktiga klacken hänger på Tysklands bästa arena-öl (Rothaus) till ett av de bästa priserna också. Fast annars är Alsace ett vin-område, så försök åka ut till någon vingård också!
2015-06-17, 00:53
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Bvb!
Bvb!
Bvb!

Läser rykten om Bender bort. Kan man få typ 25m euro för honom borde man typ ta det. Så jävla skadedrabbad han är är fan helt olidligt och går inte att förlita sig på honom tyvärr.

Men jävlar vad bra han och Gundogan var 2013.

Citat:

Stackars Stuttgart.
2015-06-17, 06:13
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle

Ulreich han har säkert två- eller tredubblat sin lön för att få sitta på första parkett i Allianz Arena,.

Ökade sin lön ungefär fem gånger från c:a 5 miljoner per år till ungefär 25.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Bvb!
Bvb!
Bvb!

Läser rykten om Bender bort. Kan man få typ 25m euro för honom borde man typ ta det. Så jävla skadedrabbad han är är fan helt olidligt och går inte att förlita sig på honom tyvärr.

Men jävlar vad bra han och Gundogan var 2013.

Stackars Stuttgart.

Du måste vara glad över Bürki.
Tycker trots allt att BvB ser rätt starka ut en förstärkning på backsidan ser jag som prio ett, för Ginter, Subotic och Großkreutz håller inte toppklass.

Edit: visst är Castro klar för Dortmund ? Då ser det bättre ut men bort med Subotic
Senast redigerad av cyberkalle 2015-06-17 kl. 06:51.
2015-06-17, 14:14
Medlem
cyberkalles avatar
Stuttgart har redan gjort klart med en ersättare för Ulreich och det blev Polacken Przemyslaw Tyton från PSV men som varit utlånad senaste åren till Elche.
2015-06-17, 14:22
Medlem
Ser fram emot en ny säsong!

Jag gjorde ett smått patetiskt turistförsök att fastna för Hertha eftersom jag bodde i Berlin under hösten. Var väl så smått påväg, men efter att ha besökt en match där fansen buade ut en spelare i egna laget som trots allt gjorde en bra insats (kommer inte ihåg vem det var) var det svårt.. Ångrar dock att jag inte gick på någon match med Union.
2015-06-17, 14:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ökade sin lön ungefär fem gånger från c:a 5 miljoner per år till ungefär 25.

Du måste vara glad över Bürki.
Tycker trots allt att BvB ser rätt starka ut en förstärkning på backsidan ser jag som prio ett, för Ginter, Subotic och Großkreutz håller inte toppklass.

Edit: visst är Castro klar för Dortmund ? Då ser det bättre ut men bort med Subotic

Casto är klar ja.
Tycker ju Subotic är bra, men typ bara när han spelar med Hummels.
2015-06-17, 15:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Casto är klar ja.
Tycker ju Subotic är bra, men typ bara när han spelar med Hummels.

Ni lär väl ställa upp så här.

-------Auba-------
Reus--Kagawa--Miki
--Geis-----Bender--
Schmelzer-Hummels-Subotic-Castro
-------Bürki-------

Det ser väl ändå rätt ok ut måste du väl också tycka.

Bayerns Mitchell Weiser som gjorde några bra matcher ifjol är klar för Hertha.
2015-06-17, 15:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ni lär väl ställa upp så här.

-------Auba-------
Reus--Kagawa--Miki
--Geis-----Bender--
Schmelzer-Hummels-Subotic-Castro
-------Bürki-------

Det ser väl ändå rätt ok ut måste du väl också tycka.

Bayerns Mitchell Weiser som gjorde några bra matcher ifjol är klar för Hertha.

Castro som högerback?

Trodde han sågs som ersättare till Gundogan.

Jag vill ju gärna ha bort Mkhtaryan och få in någon annan, men samtidigt tycker jag Mkhtaryan har mycket i sig som bara kommit fram då och då. Kan Tuchel få bättre pli på honom än Klopp kanske han borde få en säsong till på sig.

Ja, det där är väl ett lag för topp 3 iaf och eventuellt kunna vinna EL. Topp 3 är mitt mål/krav varje säsong. Mer än så är det svårt att kräva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in