2015-07-09, 06:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Marcell Jansen lägger skorna på hyllan vid enbart 29 år, trist. Var en del skadad senaste året men tror helt klart att han skulle kunnat spela par år till antingen i BL eller i en mindre liga. Alltid uppskattat spelaren under dem 7 år han var hos oss.

Har alltid tyckt om honom trist att han lägger av och under dom 7 åren så har han haft 14 olika tränare.
2015-07-09, 12:25
Medlem
cyberkalles avatar
Robben går hårt åt Müller.
https://instagram.com/p/4tueFVPXip/
2015-07-09, 16:59
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Har alltid tyckt om honom trist att han lägger av och under dom 7 åren så har han haft 14 olika tränare.

Sedan har hälften av dem enbart varit övergångs tränare för 1-3 matcher men jo, hade varit skönt att ha samma tränare längre den en säsong!
2015-07-09, 19:16
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Konstaterar i min premiärpost i denna nya tråd att Rostock - Bremen nyss slutade 1-1. Vet dock inte hur pass slagkraftigt lag Werder ställde upp med så det kanske inte var någon större merit?
Bremen har lagt upp et sammandrag av matchen, https://www.youtube.com/watch?v=7b2m85OQ8NE, ser ut som om Rostock va riktigt på hugget i andra. Går ju hoppas att Rostock håller sig längre upp i tabellen i år...
2015-07-09, 23:37
Medlem
regndroppens avatar
Fortfarande snack om Ekdal till Rödbyxorna? Såg att Sillybloggen på AB hade snackat om det.
2015-07-10, 06:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Fortfarande snack om Ekdal till Rödbyxorna? Såg att Sillybloggen på AB hade snackat om det.

Inget är klart tydligen men det vore väl lite småkul med Ekdal i HSV.
2015-07-10, 07:07
Medlem
G-spottornados avatar
Hade hemskt gärna sett Albin i en BL-klubb. Hamburg funkar väl... nu när de gjort sig av med massa dökött och förnyar kan de kanske få ut mer av sin potential.

Mitt intresse för Bundesliga var lite avsvalnat förra säsongen, måste jag säga. Men med fler svenskar i ligan lär intresset stiga igen. Därför hoppas jag på ryktena om Albin till Hamburg, Guidetti till S04 samt Hrgota till H96(mer speltid än BMG).

Några fler som ryktas in? Vore kul om Tibbling eller typ Sam Larsson fick gå till nån lite mindre BL-klubb och utvecklas!
2015-07-10, 07:14
Medlem
Jawwas avatar
Någon som vet om det finns någon match som spelas i närheten av Stuttgart denna vecka?
2015-07-10, 07:42
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Robben går hårt åt Müller.
https://instagram.com/p/4tueFVPXip/

Hahah vafan va det där om?
2015-07-10, 08:02
Medlem
G-spottornados avatar
Läste något rykte om Benatia till Real Madrid. Tycker gott Bayern ska försöka hitta en ny mittback av högsta kvalité, typ Ramos. Men då på bekostnad av Dante(och Badstuber som går på lån?).

Medhi har inte varit suverän i sin debutsäsong, snarare OK. Så det vore inte helt orimligt. Ramos kan dessutom spela högerback och är allmänt allround, vilket lämpar sig bra för Peps 3-backslinje.

Annars skulle jag vilja se Varane. Utöver de två så kan jag för tillfället inte komma på någom som skulle platsa och passa in i spelsystemet.
2015-07-10, 12:42
Medlem
Grus-Kalles avatar
Håller definitivt inte med er och hoppas att Ekdal INTE kommer till HSV. Det finns väl ingen spelare som blivit bättre i den klubben, det bästa man kan hoppas på är att inte bli sämre och redan det är en hård kamp...däremot skulle det vara kul att se honom i annat lag i BL.
2015-07-10, 12:50
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawwa
Någon som vet om det finns någon match som spelas i närheten av Stuttgart denna vecka?

Vet inte ens om det finns någon site som listar träningsmatcher (har inte hittat), du får nog kolla på respektive klubbs hemsida. Troligtvis är det ingen fotboll över huvud taget i Tyskland denna vecka, de flesta började försäsongsträningen för en vecka sedan.

Det är t o m sannolikt att du prickar årets mest fotbollsfria vecka...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in