Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Jag håller definitivt inte med dig om att Hoeneß levt på höga hästar någonsin.
På det sätt som han skötte FC Bayern München är bara föredömligt och han hade rätt att klaga på andra.
Nu är det här inte relevant för diskussionen om mutorna kring VM 2006, men visst. Tycker onekligen att Hoeneß levde och uttalade sig på sätt som gör honom till en hypokrit i kölvattnet av hans egna skattefusk. Det handlar inte enbart om hur han uttalade sig kring andra föreningar, där jag kan hålla med dig om att det sätt han skötte Bayern München på gav honom ett visst utrymme att kritisera andra, utan snarare att han jämt och ständigt uppträdde på diverse talkshows och i media, för att fördöma vissa beteenden ur en etisk synvinkel.
Jag har ju själv beskrivit här inne hur den tyska skattelagen faktiskt är relativt förvirrande och innehåller gråzoner, samt att många andra förde sig med liknande skattefusk. Tycker trots det att en man, som under så pass många år fördömt andra,
även som privatperson och inte som fotbollsfunktionär blir en hypokrit när han visar sig ha skattefuskat själv.
Citat:
Citat:
«Ich weiß, dass das doof ist. Aber ich zahle volle Steuern.»
(Hoeneß 2005 in einem Interview der «Bild»-Zeitung)
Citat:
«Wenn die Unternehmer alle in die Schweiz gehen, ist auch keinem geholfen. Mit einer Reichensteuer geht es dem kleinen Mann kein Stück besser.»
(Hoeneß 2009 in der ZDF-Talkshow «Maybrit Illner»)