2015-08-15, 07:33
Medlem
cyberkalles avatar
Jösses vilken tuff lottning redan i andra omgången av cupen Wolfsburg borta.

Jag sitter bara med mobilen i stugan så någon får gärna länka hela lottningen.
Senast redigerad av cyberkalle 2015-08-15 kl. 07:37.
2015-08-15, 10:19
Medlem
folkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Varsågod! http://www.weltfussball.de/spielplan/dfb-pokal-2015-2016-2-runde/0/
2015-08-15, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Gladbach hemma är inte heller någon drömlottning...
2015-08-15, 15:06
Bannlyst
Min tur att tippa sluttabell för 15/16:

1. Bayern München
2. Wolfsburg (Förutsatt att KDB stannar)
3. Dortmund
4. Schalke
------------------
5. Leverkusen
6. Mönchengladbach
------------------
7. Hoffenheim
8. Werder Bremen
9. Köln
10. Eintracht Frankfurt
11. Stuttgart
12. Hannover
13. Augsburg
14. Hamburg
15. Mainz
------------------
16. Hertha Berlin
------------------
17. Ingolstadt
18. Darmstadt
2015-08-15, 20:42
Medlem
motvalls avatar
Bundesliga har öppnat med ett utropstecken!

Bayern igår och främst Dortmund idag har verkligen imponerat. Lägg så till att S04 vann med 3-0, Leverkusen med uddamålet, Ingolstadt med endamål, Darmstadt kryssade och ett par andra matcher fått oväntade resultat.

I morgon få vi se ett Köln som verkat värvat extremt klokt mot alltid underliga och svårtolkade VfB, så VfL där Bruyne briljerat mot finansstaden alltid lika svårtippade lag. Samt så huvudmatchen, Union - Lautern, ser ni någon glad glasögonprydd mörkhårig gentleman i publiken kan det vara min son.

Edit; Det därmed att släppa taget om sina "vuxna" barn är svårt. Hur gammal ska man vara för att själv gå på sin första Bundesligamatch utan far?)
Senast redigerad av motvall 2015-08-15 kl. 20:47.
2015-08-15, 21:24
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Varsågod! http://www.weltfussball.de/spielplan/dfb-pokal-2015-2016-2-runde/0/
Hannover får möta Darmstadt vilket känns överkomligt. "Liljorna" var bra idag men i slutet av Oktober lär nykomlingseuforin ha lagt sig.
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Bundesliga har öppnat med ett utropstecken!

Bayern igår och främst Dortmund idag har verkligen imponerat. Lägg så till att S04 vann med 3-0, Leverkusen med uddamålet, Ingolstadt med endamål, Darmstadt kryssade och ett par andra matcher fått oväntade resultat.

I morgon få vi se ett Köln som verkat värvat extremt klokt mot alltid underliga och svårtolkade VfB, så VfL där Bruyne briljerat mot finansstaden alltid lika svårtippade lag. Samt så huvudmatchen, Union - Lautern, ser ni någon glad glasögonprydd mörkhårig gentleman i publiken kan det vara min son.

Edit; Det därmed att släppa taget om sina "vuxna" barn är svårt. Hur gammal ska man vara för att själv gå på sin första Bundesligamatch utan far?)
Ja sannerligen en rivstart på ligan! HSV, Werder och Gladbach blev utspelade efter noter men det behöver inte betyda något i det långa loppet. Det kommer som vanligt att svänga hit och dit även om det som vanligt också ser ut att bli en tuff säsong för nordklubbarna (Wolfsburg exkluderat). Kan inte vara missnöjd över 1 poäng i Darmstadt. Nykomlingar brukar ofta vara vassa i början av säsongen. Dessutom är ju H96 inte direkt några fantomer på bortaplan. Är grymt laddad inför hemmapremiären mot Leverkusen nästa vecka som jag även ska se live på stadion.

Älska BL!
2015-08-16, 00:00
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja sannerligen en rivstart på ligan! HSV, Werder och Gladbach blev utspelade efter noter men det behöver inte betyda något i det långa loppet.
Antar att du inte såg matchen i Bremen, att beskriva Bremen som utspelade känns väldigt underligt även om resultatet blev 0-3. Bremen hade mest boll, slog flest passningar (och fler & korrekta passningar). Avsluten var 15-16. Werder va alldeles för tama när de kom till att avsluta och hade inte många bra avslut. Men utspelade va de definitivt inte.

Det ser bättre ut för Bremen nu än förra säsongen, men man måste snabbt få ordning på anfallet om man inte ska halka efter. Anfallet har varit obefintligt i båda tävlingsmatcherna denna säsongen.
2015-08-16, 10:42
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Antar att du inte såg matchen i Bremen, att beskriva Bremen som utspelade känns väldigt underligt även om resultatet blev 0-3. Bremen hade mest boll, slog flest passningar (och fler & korrekta passningar). Avsluten var 15-16. Werder va alldeles för tama när de kom till att avsluta och hade inte många bra avslut. Men utspelade va de definitivt inte.

Det ser bättre ut för Bremen nu än förra säsongen, men man måste snabbt få ordning på anfallet om man inte ska halka efter. Anfallet har varit obefintligt i båda tävlingsmatcherna denna säsongen.
Du har rätt. Jag såg inte matchen. Läste bara resultatet och diverse hyllningskörer till Schalke. Tack för en nyansering av den bilden.

Hertha borta på fredag för er del. Bör bli en lättare uppgift än mot S04.
2015-08-16, 13:45
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Du har rätt. Jag såg inte matchen. Läste bara resultatet och diverse hyllningskörer till Schalke. Tack för en nyansering av den bilden.

Hertha borta på fredag för er del. Bör bli en lättare uppgift än mot S04.
Fast det va Würzburger också, men det va samma problem i anfallet där med. Vet inte riktigt vad man gjorde fel, men det va en hel del att Ujah fick möta boll långt ner. Det jag läst från fansen är att de skriker efter en speluppbyggare. Igår hade det som bäst kunnat bli 0-0 om in TGS oturligt gjort självmål. Nu måste man rycka upp sig nästa vecka så man inte hamnar i en dålig spiral när Mönchengladbach är match tre och sedan Hoffenheim.

Schalke slarvade en hel del i anfallet, men de kommer bli farliga om de får lite bättre skärpa i spelet. Bra första match för deras del ändå.
2015-08-16, 15:08
Medlem
cyberkalles avatar
Dortmund rivstartar säsongen och av det som jag såg av matchen så var dom jävligt bra nu såg jag bara sista 20 och matchen var redan avgjord.

Hrgota var inte heller denna match med ens på bänken är han skadad eller.
2015-08-16, 17:56
Bannlyst
Mycket bra för ligan att utmanarna till bayern vann idag/igår

Dortmund imponerande mest. Wolfsburg vann trots att spelet inte fungerade. Skyttekungen gjorde mål direkt. Även det viktigt för vargarna.

Gladbach är väl den negativa överraskningen
Senast redigerad av borjeboy 2015-08-16 kl. 18:09.
2015-08-16, 19:25
Medlem
Oranginas avatar
Ett normalt fotbollslag hade tagit en 5-0 ledning och behållit den.

Men detta är Stuttgart!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in