2016-04-20, 06:24
Medlem
Germanofils avatar
Ja riktigt pissigt gjort av Vidal! Hoppas att han lämnar klubben och BL när Pep lämnar. Typiskt osympatisk spelare. Nästan i klass med Sandro Wagner.
2016-04-20, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja riktigt pissigt gjort av Vidal! Hoppas att han lämnar klubben och BL när Pep lämnar. Typiskt osympatisk spelare. Nästan i klass med Sandro Wagner.

Nu ska vi inte överdriva.

Det tråkiga för alla Bayernfans är att Vidal varit en av lagets absolut bästa spelarna på slutet och det är inte värdigt en bra fotbollsspelare att göra så.

Bremen ska som sagt ha alla hyllningar dom kan få efter gårdagens match och som jag skrev deras andra halvlek var riktigt bra och var förtjänta av ett mål.

Nu blir det säkert en bättre match ikväll och som du skrev igår så kommer nog Hertha gör allt dom kan för att få spela en final på hemmaplan.
2016-04-20, 09:58
Medlem
Grus-Kalles avatar
Så länge det inte finns videobevis, så kommer det att finnas filmningar. Jag tycker att det var ett oerhört skickligt dyk av Vidal, perfekt timing när glidtacklingen precis missade honom. I de flesta fall brukar det vara lätt att se en fördröjning på reprisen, för att spelaren kanske inte funderade på att dyka i den situationen.
2016-04-20, 10:28
Medlem
I England har man väl infört avstängning i efterhand när en spelare filmar? Det kanske hade varit något att ta efter även i Tyskland för att eliminera problemet. Exempelvis att Vidal får en matchs avstängning i cupen och därmed missar finalen. Böter osv lär ju inte bita för spelarna är så snuskigt rika (åtminstone i topplagen). Om inte annat så får man väl hoppas att Pep inte tolererar filmningen och kommer med någon åtgärd mot Vidal. Jag tycker personligen att filmning är det största problemet i dagens fotboll och att någon åtgärd borde förekomma i ett sådant solklart fall som vi såg igår.
2016-04-20, 19:43
Medlem
Är det någon som har koll på varför inte Aubameyang inte är med i startelvan?

Lagen ikväll
Dortmund

Bürki - Piszczek , S. Bender , Hummels , Schmelzer - Weigl - Castro , Kagawa - H. Mkhitaryan , Reus - Ramos
Bänk
Weidenfeller,Durm,Sokratis,Gündogan,Leitner,Pulisi c,Sahin

Berlin

Jarstein - Weiser , Stark , Brooks , Plattenhardt - Lustenberger , Skjelbred - Haraguchi , Hegeler , Kalou - Ibisevic
Bänk
Kraft,S. Langkamp,Pekarik,J. van den Bergh,Baumjohann,Stocker,Schieber
2016-04-20, 19:55
Medlem
Germanofils avatar
Drog igång en matchtråd.
2016-04-20, 21:30
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Så länge det inte finns videobevis, så kommer det att finnas filmningar. Jag tycker att det var ett oerhört skickligt dyk av Vidal, perfekt timing när glidtacklingen precis missade honom. I de flesta fall brukar det vara lätt att se en fördröjning på reprisen, för att spelaren kanske inte funderade på att dyka i den situationen.
Fast Vidal börjar inte kasta sig före Sternberg redan är förbi, finns ingen som helst möjlighet att han skulle ha kunnat fallit så om han blivit träffad. Svagt av domarna och löjligt gjort av Vidal.
2016-04-20, 23:52
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Är det någon som har koll på varför inte Aubameyang inte är med i startelvan?

Har väl någon tåskada som håller honom borta.
http://www.transfermarkt.co.uk/pierre-emerick-aubameyang/profil/spieler/58864
2016-04-21, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Har väl någon tåskada som håller honom borta.
http://www.transfermarkt.co.uk/pierre-emerick-aubameyang/profil/spieler/58864

Tack jag fick infon igår i matchtråden.

Det blir fruktansvärt dyrt för Schalke att ersätta André Breitenreiter med Augsburgs Markus Weinzierl
7 miljoner euro uppges det kosta klubben.
Nog vore det bättre enligt mig att satsa dom pengarna på någon spelare istället för inte vet jag om Bretenreiter varit så dålig att han behöver gå.

Nu blir det en drömfinal i cupen mellan Bayern och Dortmund den 21 maj klockan 20.00 i Berlin och där håller jag Dortmund som rätt klara favoriter då deras spel sett betydligt bättre ut än Bayerns.

Fast man kan inte annat än att låta sig imponeras över Bayern som fortfarande är kvar i CL och Tyska cupen samt toppar ligan och ändå så har det inte sett lika bra ut som i höstas.
2016-04-21, 16:38
Medlem
Helt plötsligt så dök det hetaste ryktet på länge upp i Tyskland och det är att Hummels är på gång till Bayern.
http://sportbild.bild.de/bundesliga/vereine/sportbild-exklusiv-will-mich-da-beweisen-13585140.sport.html
2016-04-22, 19:03
Medlem
Ser fram emot kvällens match det klassiska Nordderbyt. Det känns som att det var igår Tim Wiese gjorde sin karatespark mot Olic men efter lite googling så börjar det var några år sedan närmare bestämt 2008.
https://www.youtube.com/watch?v=6uAQ2vO7ExE
Notera att det endast blev gult.

Hur skapar man en matchtråd?
2016-04-22, 19:53
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Ser fram emot kvällens match det klassiska Nordderbyt. Det känns som att det var igår Tim Wiese gjorde sin karatespark mot Olic men efter lite googling så börjar det var några år sedan närmare bestämt 2008.
https://www.youtube.com/watch?v=6uAQ2vO7ExE
Notera att det endast blev gult.

Hur skapar man en matchtråd?

Även fast jag är Hamburgare så måste jag erkänna att jag saknar tiden med sådana som Wiese och Rost. Kändes som matcherna mellan klubbarna hade mycket mer bit i sig då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in