• 3
  • 4
2015-06-30, 21:16
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Av journalisterna som är verksamma i de stora medierna är det väldigt lätt att lista de som inte är helt pk:

Ivar Arpi
Hanne Kjöller
Per Gudmundson
Anna Dahlberg
Janne Josefsson

Det finns fler, men de är oftast rena tyckare (och därmed lättare att avfärda).

Ett lika stort problem som bristen på åsiktsbredd bland journalisterna är att det saknas konservativa public intellectuals. Följden blir att fullt normala högeråsikter förknippas med vulgärdebattörer som Johan Stael von Holstein i media, medan de som borde ta debatten fegar ur.
Hanne Kjöller får husera på DN därför att hon är "Bonnierskt" ultraliberal – med dom lata bidragsberoende svenskar med "utmattningssyndrom" som främsta måltavla – men hon är också tankemässigt konsekvent, och verkar genuint hata den PK-goddag-yxskaft-logik som gör att majoriteten mediakåren agerar nitisk tankepolis gentemot det svenska folket och varandra.

Jag har fått det berättat för mig hur hon bokstavligen har skrikit i telefonluren av frustration efter att ha försökt få ut statistik gällande kopplingen etnicitet/kriminalitet från en nervös tjänsteman från SCB, som vägrade lämna ut sådana uppgifter, då hon "tyckte att frågan var märklig" och började ifrågasätta Hannes legitimitet.
Obs. Detta är naturligtvis endast skvaller från andrahandskällor, men då jag känner till hela kedjan fram till källan så har jag ingen anledning att ifrågasätta uppgifterna.
Citera
2015-06-30, 21:21
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Alla de du radar upp utom möjligen Janne Josefsson är rena tyckare (ledarskribenter).
Ni som postar i tråden tycks (ber om ursäkt om jag missat något) inte kunna skilja på vad som är en journalist och inte. Ni vet helt enkelt inte vad journalistik är trots att ni dagligen gnäller om medier som de suraste och mest inkrökta gnällkäringarna på valfritt ålderdomshem.
Dom skriver i tidningar som tyckare, krönikörer, ledarskribenter eller vad du vill kalla det, alternativt förekommer dom i andra medier som radio och tv.

Folk som får betalt för att skriva i tidningar anses av verklighetens folk vara journalister, även om viktigpettrar som du anser att man ska vara värdegrundskolad i journalisthögskolan för att vara en riktig journalist.

Edit: Glömde jag att kalla dig vid rätt titel? Viktigpetter, eller låter besservisser finare?

Edit igen: Hakelius har någon gång skrivit att han för sin del helst skulle vilja kallas för skriftställare.
Senast redigerad av orrtupp 2015-06-30 kl. 21:23.
Citera
2015-06-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
du anser att man ska vara värdegrundskolad i journalisthögskolan för att vara en riktig journalist.
Jaså, anser jag det?
Du kan väl länka till något citat där jag uttryckt detta.
Citera
2015-07-04, 06:56
Medlem
Sakine Madon är klipsk och vågar promenera mot strömmen

http://www.expressen.se/ledare/sakin...arade-kanslor/
Citera
2015-07-10, 22:49
Medlem
Dagens Industris Jenny Sonesson har en ledare som är bland det bästa jag läst.

"Den rödgröna regeringen är förlamad av beröringsskräck inför flyktingfrågan. Statsminister Stefan Löfven har abdikerat från ansvaret. Den socialdemokratiska partikongressen valde i våras symptomatiskt bort migration som en punkt på dagordningen. Miljöpartiet lever i ett parallellt universum där ekonomiska resurser är oändliga."

"Majoriteten av flyktingarna är inte högutbildade samtidigt som Sverige har lägst andel okvalificerade arbeten att erbjuda i hela EU."

" Det största hotet mot framtidens flyktingmottagande är att dagens havererar."

http://www.di.se/artiklar/2015/7/9/l...rationsfragan/
Citera
2022-02-02, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
http://sv.wikipedia.org/wiki/Thomas_Nordegren

Thomas Nordegren uttrycker ofta icke PK åsikter i Epstein&Nordegren i P1.

Pekboken om Thomas Nordegren är en pärla...

https://www.expressen.se/kultur/ungk...rotator-item-5

...och den är betydligt bättre än han själv
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här