2015-06-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Arpi, Gudmundsson och gamle Ulf Nilsson är jämförelsevis friska fläktar i ett annars unket bygge.
Ulf Nilsson, jag ber denne syltrygg som suttit på hotellkrogar och skrivit av sina utländska kollegor. Denna räka som höjde och följde ,Ayatolla Seyyed Ruhollah Mostafavi Mousavi Khomein från sin exil i Frankrike med totalt världsfrånvända artiklar i expressen hur denne despot skulle återföra demokratin till Iran.
Denna vedervärdiga journalist som suttit i armkrok hos den ännu mer vedervärdige demokrati-mongoliden Robert Aschberg, och hasplat ur sig dumheter som om det hade varit idag hade förpassat honom till samma trovärdigshets-arme som reserchgruppen,expo och avpixlat!

Att inte vara pk är inte liktydligt med att vara dum i huvudet,lat och oinsatt, tvärtom!
Senast redigerad av Tom iskalle'n 2015-06-12 kl. 16:18.
Citera
2015-06-12, 16:34
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbjavlar
Fast att håna hipsters är väl knappast "icke-PK"? Hipstern är harmlös och dessutom i princip utdöd så det är ganska riskfritt. Uppföljaren, Yuccien, får sig en ganska humoristisk omgång här: http://mashable.com/2015/06/09/post-hipster-yuccie/

Icke-PK i bemärkelsen att våga utmana åsiktskorridoren är väl isf såna som Sanna Rayman (Dagens Samhälle) eller Ivar Arpi och Tomas Gur (SvD).

Även såna som Jan Guillou och Leif GW kan ibland slänga ur sig något ocensurerat.

Jan Guillou är en PK-soldat av rang! Den enda skillnaden mellan Jan Guillou och aftonbladets ledarskribent Karin Petterson är att Guillou har förmågan till att kamouflera sina texter till att verka rebelliska.

Det finns inga svenska journalister som inte är PK, däremot finns det svenska journalister som är pytte lite mindre PK än de flesta svenska journalister men de är sannerligen inte många.
Citera
2015-06-12, 17:06
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Ledarskribenter är inte journalister.
De är ledarskribenter.

Ja, det är konstigt när en minoritet av ledarskribenter presenterar nyktra fakta, medan en majoritet av politiker och nyhetsjournalister ägnar sig åt censur, självcensur, önsketänkande och känslostormar.
Citera
2015-06-12, 18:35
Medlem
PiusXIIIs avatar
De flesta ledarskribenter är väl journalister från början Jag tror att det de skriver kan ha mer betydelse i det långa perpektivet än på kort sikt. I bland väcker det dock stor uppmärksamhet direkt, som t ex det Paulina Neuding har skrivit i SVD om hur det går till på svenska bibliotek.

http://www.svd.se/lat-inte-detta-normaliseras
Citera
2015-06-13, 04:00
Medlem
Europes avatar
Thomas Gür verkar ha något som liknar integritet. En del saker han har sagt har varit ruskigt icke-PK och gått stick i stäv med linjen hos svensk ljugmedia, samt en hel del av det har även varit vettigt.
Citera
2015-06-13, 08:23
Medlem
1001PSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Ja, det är konstigt när en minoritet av ledarskribenter presenterar nyktra fakta, medan en majoritet av politiker och nyhetsjournalister ägnar sig åt censur, självcensur, önsketänkande och känslostormar.

Det räcker väl med att titta på vad Aftonbladets ledare och journalister skriver om Gudmundsson.

Och vad Gudmundsson skriver på sin blogg, men tydligen inte går att publicera i en svensk dagstidning.
Citera
2015-06-13, 09:38
Medlem
UT64s avatar
Johan Hakelius på Aftonbladet tangerar ibland gränsen för vad som är PK.

Jag tror att han är innerligt hatad av resten av huvudstadens journalister
för det. Han löper risk för att bli utkastad på samma sätt som Birro eller Höglund blev.
Citera
2015-06-13, 13:52
Medlem
http://sv.wikipedia.org/wiki/Thomas_Nordegren

Thomas Nordegren uttrycker ofta icke PK åsikter i Epstein&Nordegren i P1.
Citera
2015-06-17, 19:36
Medlem
Paradocss avatar
Ibland ringer jag till SR och SVT för att peta på deras stängda ögon och öron. Tre-fyra stycken, toppnamn på bl a Ekot och Aktuellt har öppnat sig och kommit ut som Icke-PK. De har låtit som rena rama Flashbackarna!... Tyvärr har de ganska snabbt sagt, med bitterhet och resignation, att "...men sånt får vi inte säga här...". Blir alltid lika glatt överraskad när man stöter på dem.

Vilka de är? Två namn kommer jag ihåg men de behåller jag tills vidare för mig själv. Vill inte hänga ut dissidenter som sitter mitt i skiten.

Har också stött på några som inte kör standardharanger och som man nästan hör att de bara är sjukt less på PK-soppan. Senast igår snackade jag med en som faktiskt lyssnade på mig men inte riktigt vågade säga att hon höll med.

I övrigt är det 90% tvättäkta Politruker.
Citera
2015-06-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Ibland ringer jag till SR och SVT för att peta på deras stängda ögon och öron. Tre-fyra stycken, toppnamn på bl a Ekot och Aktuellt har öppnat sig och kommit ut som Icke-PK. De har låtit som rena rama Flashbackarna!... Tyvärr har de ganska snabbt sagt, med bitterhet och resignation, att "...men sånt får vi inte säga här...". Blir alltid lika glatt överraskad när man stöter på dem.

Vilka de är? Två namn kommer jag ihåg men de behåller jag tills vidare för mig själv. Vill inte hänga ut dissidenter som sitter mitt i skiten.

Har också stött på några som inte kör standardharanger och som man nästan hör att de bara är sjukt less på PK-soppan. Senast igår snackade jag med en som faktiskt lyssnade på mig men inte riktigt vågade säga att hon höll med.

I övrigt är det 90% tvättäkta Politruker.

Respektera dessa journalisters rätt till anonymitet. De arbetar mot PK agendan långsamt men säkert. Mycket positivt har hänt bara det senaste året. Texten i länken nedan hade blivit lynchad för 1 år sedan. Nu klarar den sig ifrån attacker från PK-folket just för att kritiken kommer från så många håll nu att den inte går att stoppa.

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.27...ar-for-sverige
Senast redigerad av Keus 2015-06-17 kl. 22:38.
Citera
2015-06-18, 01:44
Medlem
Sakine Madon och hon på GP med det konstiga efternamnet jag inte kan skriva Toureacescou
Citera
2015-06-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Arpi, Gudmundsson och gamle Ulf Nilsson är jämförelsevis friska fläktar i ett annars unket bygge.

Så är det. Och vill man tänja lite på det skulle man kunna räkna in Håkan Boström som ofta skriver klokt och bildat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in