Citat:
Ursprungligen postat av
flipflap
Filtret?
Hm...kanske kunde marknadsföringen associera till filtercigaretter? Det blev ju väldigt populärt, och parallellen är uppenbar. Filtret tar bort det farliga, både i cigarettröken och bland åsikterna. Man kan anknyta till Magdalena Anderssons uttalanden nyligen om ett "gift" som sprider sig i samhället. "Cancer" är en annan populär och trevlig omskrivning för avvikande åsikter, som också återkopplar till cigaretterna.
"DN Filter - vi skyddar dig mot cancergiftet!"
skulle göra sig fantastiskt bra som bussreklam.
Citat:
Ursprungligen postat av
burberry
Bra namn. Jag tycker att Monologen kan vara rätt passande namn. Bra slogan - Klubben för inbördes beundran!
I mediasammanhang har "mono" också en ljudteknisk betydelse (dvs en enda kanal, i motsats till "stereo" som ger lyssnaren en känsla för ljudets riktning), kan man spinna vidare på det? Det fanns ett skämt på det temat i Sovjet:
"- Varför har vi inte stereo på våra radioapparater, som de har i väst?"
"- Behövs inte. Vi får ändå höra samma sak från alla håll."
...fast där bygger ju halva skämtet på att man också skojar om den tekniska utvecklingsnivån i Sovjet -- som var rätt låg, särskilt avseende konsumentelektronik.
Citat:
Ursprungligen postat av
PatriaNostra
DN Danar kanske? Eller DN Tuktar.
"Danar" låter för mysigt i mina öron, det har en underton av att man hjälper fram någon på ett positivt sätt. "Tuktar" har en mer bestämd klang som inger nödvändig respekt. Forumets sidhuvud utgörs förslagsvis av en stiliserad Stig Järrel-profil med höjd pekpinne.
Citat:
Ursprungligen postat av
PatriaNostra
Undrar om den där satsningen någonsin får se dagens ljus. Intresset verkar ju svalt, minst sagt.
Nejdå, det är alldeles för tidigt att vara pessimistisk. Hittills har det nya forumet bara omnämnts på obskyra sajter i Internets träskmarker, men nu när nyheten har hittat ut från den s.k. "pissrännan" till seriösa mainstream-forum borde uppmärksamheten ta fart. Nu har vi ju på bara en liten stund fått ihop fler förslag än vad som inkommit under de föregående fem dagarna.
Apropå det ser jag att det just dök upp några nya inlägg på
forumets egen sida hos DN. Jag har ingen koppling till dessa skribenter, men jag gillar subtil sarkastisk humor och skrattade gott åt "DN Bingo".