• 1
  • 2
2015-06-09, 13:51
Medlem
DN sjösätter en "Ny plattform för läsardebatt", där läsarna ska få komma till tals. Initiativet puffas på dn.se:s förstasida. Man ber läsarna komma med namnförslag i kommentarsfältet.

Idag, fem dagar senare, har fyra personer skrivit något i kommentarsfältet. Samtliga ifrågasätter satsningens trovärdighet. Det talas om "åsiktskorridor", "godhetspoäng" och "den Rätta Läran".

Det är naturligtvis inte förvånande att en och annan dödsknarkarnazist från Flashen passar på att ge DN en känga. Vad som är förvånande, åtminstone för mig, är att ingen annan skrivit någonting överhuvudtaget. Ointresset bland gemene man är totalt. Jag tycker faktiskt lite synd om dem. Ingen bryr sig förutom hatarna.

För att hjälpa DN tillrätta i den nya digitala världen vill jag härmed föra frågan vidare till de forum där diskussionerna förs nuförtiden. Jag hoppas att denna tråd ska resultera i några nya fräscha namnförslag som DN kan använda sig av. Jag räknar med en hel del spydigheter från hatiska obildade vita män på landsbygden, men även seriöst menade förslag är välkomna.

Diskutera: Vad ska DNs nya forumsajt heta, och varför? Extrapoäng för tillhörande klatschig slogan.

Själv föreslår jag "Ekokammaren".
Slogan: "Utvalda människor. Utvalda åsikter. LEVE VÄRDEGRUNDEN!"
Citera
2015-06-09, 14:17
Medlem
flipflaps avatar
Filtret?
Citera
2015-06-09, 14:29
Medlem
burberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Filtret?

Bra namn. Jag tycker att Monologen kan vara rätt passande namn. Bra slogan - Klubben för inbördes beundran!
Citera
2015-06-09, 14:39
Medlem
PatriaNostras avatar
DN Danar kanske? Eller DN Tuktar.

Undrar om den där satsningen någonsin får se dagens ljus. Intresset verkar ju svalt, minst sagt.
Citera
2015-06-09, 14:51
Medlem
Menveds avatar
Agendasättarna?
Citera
2015-06-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Filtret?

Hm...kanske kunde marknadsföringen associera till filtercigaretter? Det blev ju väldigt populärt, och parallellen är uppenbar. Filtret tar bort det farliga, både i cigarettröken och bland åsikterna. Man kan anknyta till Magdalena Anderssons uttalanden nyligen om ett "gift" som sprider sig i samhället. "Cancer" är en annan populär och trevlig omskrivning för avvikande åsikter, som också återkopplar till cigaretterna.
"DN Filter - vi skyddar dig mot cancergiftet!"
skulle göra sig fantastiskt bra som bussreklam.

Citat:
Ursprungligen postat av burberry
Bra namn. Jag tycker att Monologen kan vara rätt passande namn. Bra slogan - Klubben för inbördes beundran!

I mediasammanhang har "mono" också en ljudteknisk betydelse (dvs en enda kanal, i motsats till "stereo" som ger lyssnaren en känsla för ljudets riktning), kan man spinna vidare på det? Det fanns ett skämt på det temat i Sovjet:
"- Varför har vi inte stereo på våra radioapparater, som de har i väst?"
"- Behövs inte. Vi får ändå höra samma sak från alla håll."
...fast där bygger ju halva skämtet på att man också skojar om den tekniska utvecklingsnivån i Sovjet -- som var rätt låg, särskilt avseende konsumentelektronik.

Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
DN Danar kanske? Eller DN Tuktar.

"Danar" låter för mysigt i mina öron, det har en underton av att man hjälper fram någon på ett positivt sätt. "Tuktar" har en mer bestämd klang som inger nödvändig respekt. Forumets sidhuvud utgörs förslagsvis av en stiliserad Stig Järrel-profil med höjd pekpinne.

Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
Undrar om den där satsningen någonsin får se dagens ljus. Intresset verkar ju svalt, minst sagt.

Nejdå, det är alldeles för tidigt att vara pessimistisk. Hittills har det nya forumet bara omnämnts på obskyra sajter i Internets träskmarker, men nu när nyheten har hittat ut från den s.k. "pissrännan" till seriösa mainstream-forum borde uppmärksamheten ta fart. Nu har vi ju på bara en liten stund fått ihop fler förslag än vad som inkommit under de föregående fem dagarna.

Apropå det ser jag att det just dök upp några nya inlägg på forumets egen sida hos DN. Jag har ingen koppling till dessa skribenter, men jag gillar subtil sarkastisk humor och skrattade gott åt "DN Bingo".
Citera
2015-06-09, 16:16
Medlem
FruLibertass avatar
Kanske

"Arnstads hörna"
Citera
2015-06-09, 17:14
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Big Brother eller DNxPO. Jag skulle passa mig noga för att kommentera där, de routar nog gärna om all information de kan komma över till Expos servrar. Kan det till och med vara så att alla som registrerar sig på DN's site för prenumerationer eller liknande automatiskt hamnar i Expos register?
Citera
2015-06-09, 17:55
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Demokraturen vore ett passande namn.
Citera
2015-06-09, 18:09
Medlem
-X-hellfires avatar
KretinKloaken
Citera
2015-06-09, 19:21
Medlem
BaalZeBubs avatar
Vad var det för fel på Newsmill, som DN 2008 lanserade som "ett komplement till DN.se"? Vad gjorde att man till slut plockade ned hela den sajten, så att vi inte längre kan se arkivet med klassiker som Gudrun Schyman säger att det är rasistiskt att vara mot hedersvåld och Peter Weiderud hoppas på ett islamistiskt Egypten?
Citera
2015-06-09, 19:57
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Vad var det för fel på Newsmill, som DN 2008 lanserade som "ett komplement till DN.se"? Vad gjorde att man till slut plockade ned hela den sajten, så att vi inte längre kan se arkivet med klassiker som Gudrun Schyman säger att det är rasistiskt att vara mot hedersvåld och Peter Weiderud hoppas på ett islamistiskt Egypten?
När kommentarerna stängdes av dog skiten snabbt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in