2015-06-09, 20:11
Medlem
Cykloprännan?

Men ärligt, varför skulle man skriva på DN? Media hänger ut folk med fel åsikter, ingen med förståndet i behåll litar på någon tidning. ALLA borde veta vid det här laget att journalister spanar på de som kommenterar.
Citera
2015-06-09, 22:36
Medlem
longbow4ys avatar
DN själva rubricerar det såhär:

"Följ Dagens Nyheter från insidan" och "Ny plattform för läsardebatt"
"Nu vill vi ha er hjälp att döpa sajten. Vad ska vårt nya debattforum heta?"

Då är väl namnet för läsardebatten given: "Utsidan". Underförstått att den sidan blir en motvikt från den insida där några sitter inlåsta i ett tankemönster som de inte kan ta sig ut ifrån.

Rapporter från utsidan blir en frisk fläkt i en övrigt stagnerad och kvalmig atmosfär.

Vädra ut det gamla in med det nya.
Citera
2015-06-09, 22:40
Medlem
TheHollyhockGods avatar
PK-kammaren?

Som en ekokammare, men mer PK.

Oavsett vad du ropar i den här skogen, får du samma svar.
Citera
2015-06-09, 22:57
Medlem
Registret
Citera
2015-06-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson

"Danar" låter för mysigt i mina öron, det har en underton av att man hjälper fram någon på ett positivt sätt. "Tuktar" har en mer bestämd klang som inger nödvändig respekt. Forumets sidhuvud utgörs förslagsvis av en stiliserad Stig Järrel-profil med höjd pekpinne.

"DN mästrar" kanske - det har en nyans av att det handlar om åsiktskorrigering som "tuktar" inte har.

Sanningsministeriet, MinSan, är ju annars en klassiker.

Eller Hjärntvätten.
Citera
2015-06-09, 23:29
Medlem
Jimbos avatar
Tyck till. Vi trycker det vi tycker är godtyckligt av det du tycker. Så det inte blir för mycket tyckande.

Det tycker jag och det vill jag trycka för här på FB.
Citera
2015-06-09, 23:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
"DN mästrar" kanske - det har en nyans av att det handlar om åsiktskorrigering som "tuktar" inte har.

Sanningsministeriet, MinSan, är ju annars en klassiker.

Eller Hjärntvätten.

Hjärntvätten var bra.

Maria Schottenius (DNs f.d. kulturredaktör) kallade ju läsarkommentarer för en "pissränna".

Pissrännan ...
Citera
2015-06-10, 00:30
Medlem
Hyfundans avatar
DN Ledare ska naturligvis ha DN Följare.
Citera
2015-06-10, 00:57
Medlem
Åsiktskorridoren
Citera
2015-06-10, 10:43
Medlem
Jodkulas avatar
Med tanke på Bonniers förkärlek för att karlägga och förfölja misshagliga personer så kanske "Registreringen" skull vara ett tydligt och beskrivande namn?

I forumet kan ju besökarna bevisa sin lojalitet och hängivna stöd för Den Rätta Läran, för att försäkra sig om stämpeln "Renlärig" i Bonniers register. Omvänt kan den oförsiktige råka undslippa sig en kritisk tanke och därmed förpassas till kolumnen för "Folkförorenande element".

"Registreringen" blir ett enkelt sätt att åsiktsregistrera sig själv och bespara både Bonnier och Resesrchgruppen (eller "Sveriges Stasi", som de själva kallar sig) en del arbete.

Lycka till med ert lilla projekt, DN.
Citera
2015-06-10, 20:15
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Diskutera: Vad ska DNs nya forumsajt heta, och varför? Extrapoäng för tillhörande klatschig slogan.

Förslag:
Min Kamp

Namnet speglar den lilla människans (=läsarens) kamp att få sin röst hörd och allmän rättvisa.
Citera
2015-06-10, 21:30
Medlem
Mycket glädjande att se så många kreativa förslag!

Har DN möjligen kört en "damage control-"operation? När denna tråd startade hade de fått fyra inlägg på fem dagar, alla syrliga. Nu har de på drygt ett dygn kommit upp i TOLV inlägg, flera av dem inte uppenbart sarkastiska!

Däremot ligger det ett helt annat arbete bakom förslagen här på Flashen, anser åtminstone jag som (ganska) neutral bedömare. På den officiella sidan hittar vi platta könlösa förslag av Shift-F7-karaktär, såsom "DN Åsikt" och "DN Tyck". Jämför med den sprudlande kreativitetsfontänen här i tråden!

"PK-kammaren" med sin uttalsmässiga anspelning på ekokammare, "Registret" (vi vet ju alla vad som händer den som tycker fel i ett kommentarsfält), "Hjärntvätten", "DN Följare" (jfr "DN Ledare"), "Cykloprännan" och andra Schottenius-anspelningar, med mera...vi talar klasskillnad! Och då är det ändå vi som är den obildade populasen, medan DN representerar en intellektuell elit.

Det finns en vinkel jag väntat mig skulle dyka upp, men som saknas helt: religion! Jag satt själv och snidade på en Tomás de Torquemada-anspelning, men det var svårt att få det tillräckligt snärtigt. Någon annan som har en idé?

Kom ihåg: du har Rätt. Du är God. Den andre är Ond. Du har en helig plikt att skydda samhället mot de Onda och deras hat. Vad döper du ditt kommentarsfält till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in