Mycket glädjande att se så många kreativa förslag!
Har DN möjligen kört en "damage control-"operation? När denna tråd startade hade de fått fyra inlägg på fem dagar, alla syrliga. Nu har de på drygt ett dygn kommit upp i TOLV inlägg, flera av dem inte uppenbart sarkastiska!
Däremot ligger det ett helt annat arbete bakom förslagen här på Flashen, anser åtminstone jag som (ganska) neutral bedömare. På den officiella sidan hittar vi platta könlösa förslag av Shift-F7-karaktär, såsom "DN Åsikt" och "DN Tyck". Jämför med den sprudlande kreativitetsfontänen här i tråden!
"PK-kammaren" med sin uttalsmässiga anspelning på ekokammare, "Registret" (vi vet ju alla vad som händer den som tycker fel i ett kommentarsfält), "Hjärntvätten", "DN Följare" (jfr "DN Ledare"), "Cykloprännan" och andra Schottenius-anspelningar, med mera...vi talar klasskillnad! Och då är det ändå vi som är den obildade populasen, medan DN representerar en intellektuell elit.
Det finns en vinkel jag väntat mig skulle dyka upp, men som saknas helt: religion! Jag satt själv och snidade på en Tomás de Torquemada-anspelning, men det var svårt att få det tillräckligt snärtigt. Någon annan som har en idé?
Kom ihåg: du har Rätt. Du är God. Den andre är Ond. Du har en helig plikt att skydda samhället mot de Onda och deras hat. Vad döper du ditt kommentarsfält till?