Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Detta är ditt kyliga logiska resonemang om hur utfallet i domstolen bör bli. I alternativtråden har du lagt fram din hypotes, som jag uppfattat att du är övertygad om och som innebär att NB är oskyldig till mord. Du har tidigare sagt att om han är så korkad, att han inte berättar hur det ligger till (nämligen som du beskrivit), så får han ta sitt livstidsstraff. Mycket tyder på han inte kommer att leverera din historia och därmed sannolikt få sin dom fastställd. Det måste väl betyda att du tycker att det skedda (dömandet av honom alltså) är tragiskt och att du tycker synd om honom ? Eller menar du att korkade och oärliga typer gott kan låsas in för gott ?
Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Någon tycker att detta inlägg är trams och har rapporterat det. Det bygger på ett missförstånd. Jag ställer en uppriktig fråga för att förstå.
Det du skrev var en väldigt intressant frågeställning, verkligen inte trams.
Jag hoppas att du får svar på din fråga då vi bombarderats med inlägg som handlar just om att "NB ska förklara sig" och att då kommer alla att lyssna, för då framkommer det att han är "oskyldig till mord".
Om han inte förklarar sig, då är han korkad och får "skylla sig själv", eller är det hela sorgligt bara?
Så, ska han låsas in på livstid för att han är korkad, eller vad?
Vad säger statistiken om det tro?