2016-01-21, 23:29
  #115237
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har klargjort vad jag anser om din rubbade teori, så tack men nej tack.
Jag anser att det är ett sexualsadistiskt mord på Lisa Holm. Detta utifrån hur mordet ser ut: Naken, snara runt halsen, strypt, hängt och all jävla silvertejp.

Bakom detta finns en skitäcklig person som runkar på sin arbetsplats.
Denna person har mördat Lisa i samma lokaler och avsatt sitt DNA.

Skicka helvetet till därifrån han kom på livstid: Litauen.
Okej, du har inget som påvisar sexualsadistiskt mord annat än att han runkar på sin arbetsplats. Bra, då vet jag.
2016-01-21, 23:32
  #115238
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Okej, du har inget som påvisar sexualsadistiskt mord annat än att han runkar på sin arbetsplats. Bra, då vet jag.
.. tillräckligt via att ta del av forskning och sexualsadisters attiraljer. Dessa galningar som tejpar och binder/stryper har jag lagt ut i denna tråd. Det finns en uppsjö av sexualsadister.

Dvs betydligt mer belägg än att en nekrofil skulle syssla med detta som du stärkt med att enbart dra fram en gammal expressen.
2016-01-21, 23:34
  #115239
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. tillräckligt via att ta del av forskning och sexualsadisters attiraljer. Dessa galningar som tejpar och binder/stryper har jag lagt ut i denna tråd. Det finns en uppsjö av sexuasadister.

Dvs betydligt mer belägg än att en nekrofil skulle syssla med detta som du stärkt med att enbart dra fram en gammal expressen.
Det finns en uppsjö av sexualsadister, men du kan inte belägga att NB skulle tillhöra denna uppsjö.
2016-01-21, 23:34
  #115240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visst, du kan tycka att det är äckligt och rapa ur dig det sida upp och sida ner, frågan handlar ursprungligen inte om vad du och andra tycker om att spruta sperma på en vägg i en lada, det är inte relevant anser jag.

Frågan är om det är särskilt onormalt att spruta sperma på en vägg i ett sunkigt utrymme som inte används av någon, och om man av det här kan dra slutsatsen att NB är översexuell och lider av ett tvångsbeteende som vissa påstår.

Jag kan inte se att besudlingarna säger annat än att NB troligtvis har onanerat i utrymmet och haft utlösning, mer än så kan man inte säga.

Vi vet inte om han har haft sällskap när han fick utlösning, kanske kände han att det var en bra, lugnt och avskild plats att ha sex med sig själv eller någon annan.

Tror man att folk inte hittar avskilda ställen att ha sex på så är man naiv anser jag. Vassruggarna i Truve är ett bra och känt exempel, alla har inte sex på toaletten eller i sängen.

Du borde ha läst vad jag skrev innan, från början till "henkess". Eftersom du inte gjort det så tycker jag inte du ska påstå att jag rapar vad jag anser om det sida upp och sida ner. Jag skrev något liknande som i det fetstilta till "henkess". Men det var Du som ledde in på diskussion om vad jag anser om det.
Om du hade läst vad jag skrivit innan så hade du också vetat att jag inte anser att det är onormalt för att det är på sin arbetsplats, utan för att NB inte städade upp efter sig. Det är det jag tycker är äckligt, förstår du det? Äckligt. Det finns många exempel och fint tips du delar med dig av du.
2016-01-21, 23:34
  #115241
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Lövet var väl färskt dessutom? Det hade säkert kunnat avslöja en hel del om man undersökt det närmare. I ladan växer inga löv, och inte i någon bil heller. Finns det inga träd av den arten i området utanför byssjan så måste kroppen givetvis vid något tillfälle ha befunnit sig någon annanstans än där man antagit. Det skulle kunna ge anledning till tvivel både vad gäller den förmodade platsen och tiden för mordet.

Kan ju ha varit ett blad (löv) från buskarna som satt fast i dörren till byssjan.
Det är väl det allra troligaste, eller vad tror du?
2016-01-21, 23:36
  #115242
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Lövet var väl färskt dessutom? Det hade säkert kunnat avslöja en hel del om man undersökt det närmare. I ladan växer inga löv, och inte i någon bil heller. Finns det inga träd av den arten i området utanför byssjan så måste kroppen givetvis vid något tillfälle ha befunnit sig någon annanstans än där man antagit. Det skulle kunna ge anledning till tvivel både vad gäller den förmodade platsen och tiden för mordet.

Precis, det kan också påverka teorin om att NB körde en viss väg ifrån ladan till Martorp. Och påverkas den teorin så påverkar det mycket av stödbevisningen vilket kan öppna för ett helt annat scenario än det som åklagaren tror på.

Kroppen måste inte ha befunnit sig vid ett visst träd, men den som förde lövet till kroppen har sannolikt varit det.
2016-01-21, 23:36
  #115243
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Kan ju ha varit ett blad (löv) från buskarna som satt fast i dörren till byssjan.
Det är väl det allra troligaste, eller vad tror du?
Och fick för sig att ge sig ut på en utflykt på egen hand. Kröp över golvet, hoppade upp i skåpet, kröp under kläderna och lade sig bekvämt på Lisas kropp. Absolut.
2016-01-21, 23:36
  #115244
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är ju detta som diskussionen handlar om just nu. Det finns vissa som påstår att NB är en sexualsadist, som bevis anförs att NB brukar runka i ett visst rum och sprutar i en lampkupa. Det intecknas för ett stört beteende utan någon som helst relevant stödbevisning, ska det få vara oemotsagt menar du?
Inte ett spår efter någon onani, inte en fläck att uppbringa - mordet på Lisa "står på egna ben"
och är klart sexualsadistiskt till karaktären. Och har egna ben till det också. Genom
hur det ter sig med silvertejp, ett nästan naket offer, strypt och hängt.
Man behöver inte stötta upp den saken med någon sperma eller lampkupa, men
nu finns det där i alla fall men som sagt mordet, lustmordet på Lisa, klarar sig så väl utan
detta att backas upp med.

Dock är det värt att registrera.
2016-01-21, 23:39
  #115245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Lövet var väl färskt dessutom? Det hade säkert kunnat avslöja en hel del om man undersökt det närmare. I ladan växer inga löv, och inte i någon bil heller. Finns det inga träd av den arten i området utanför byssjan så måste kroppen givetvis vid något tillfälle ha befunnit sig någon annanstans än där man antagit. Det skulle kunna ge anledning till tvivel både vad gäller den förmodade platsen och tiden för mordet.

Vad händer med ett löv som sitter på en kropp som håller på att förruttna? Annars så kan löv hålla sig färska länge inomhus.
2016-01-21, 23:40
  #115246
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det finns en uppsjö av sexualsadister, men du kan inte belägga att NB skulle tillhöra denna uppsjö.

Genom att ta del av hur mordscenen är arrangerad så det räcker långt för att fastställa motiv.
Sperma i närliggande rum är något som förekommit i andra sexualsadistiska mord.
Här har han verkligen givit sexualsadismen ett ansikte- Han tänder på att plåga och kontrollera offret.
Hängning, tejpning, blottat kön. Hans ultimata fantasi blev verklighet. Hans hjärna har nog betydligt mer fasansfulla scener med groteska plågsamma dödsförlopp. Han har fullständig kontroll då offret är död. Jag tror du får titta lite mer på motivet för olika mord. Det här är sällsynt men finns med en del underlag att studera som Långström presenterat.
2016-01-21, 23:41
  #115247
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Detta är ditt kyliga logiska resonemang om hur utfallet i domstolen bör bli. I alternativtråden har du lagt fram din hypotes, som jag uppfattat att du är övertygad om och som innebär att NB är oskyldig till mord. Du har tidigare sagt att om han är så korkad, att han inte berättar hur det ligger till (nämligen som du beskrivit), så får han ta sitt livstidsstraff. Mycket tyder på han inte kommer att leverera din historia och därmed sannolikt få sin dom fastställd. Det måste väl betyda att du tycker att det skedda (dömandet av honom alltså) är tragiskt och att du tycker synd om honom ? Eller menar du att korkade och oärliga typer gott kan låsas in för gott ?

Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Någon tycker att detta inlägg är trams och har rapporterat det. Det bygger på ett missförstånd. Jag ställer en uppriktig fråga för att förstå.
Det du skrev var en väldigt intressant frågeställning, verkligen inte trams.
Jag hoppas att du får svar på din fråga då vi bombarderats med inlägg som handlar just om att "NB ska förklara sig" och att då kommer alla att lyssna, för då framkommer det att han är "oskyldig till mord".
Om han inte förklarar sig, då är han korkad och får "skylla sig själv", eller är det hela sorgligt bara?
Så, ska han låsas in på livstid för att han är korkad, eller vad?
Vad säger statistiken om det tro?
2016-01-21, 23:43
  #115248
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Du borde ha läst vad jag skrev innan, från början till "henkess". Eftersom du inte gjort det så tycker jag inte du ska påstå att jag rapar vad jag anser om det sida upp och sida ner. Jag skrev något liknande som i det fetstilta till "henkess". Men det var Du som ledde in på diskussion om vad jag anser om det.
Om du hade läst vad jag skrivit innan så hade du också vetat att jag inte anser att det är onormalt för att det är på sin arbetsplats, utan för att NB inte städade upp efter sig. Det är det jag tycker är äckligt, förstår du det? Äckligt. Det finns många exempel och fint tips du delar med dig av du.


Citat:
Visst, du kan tycka att det är äckligt och rapa ur dig det sida upp och sida ner

Nej, jag påstår inte att du rapar, men du kan göra det, förvanska inte vad jag har sagt.

Vad du tycker har du själv berättat, du tycker att det är äckligt att inte torka upp sperman.

Ska du kommentera mina inlägg så förväntar jag mig att du är saklig.

Hur som helst, vad har du att säga om lövet som hittades på offret, har det någon relevans, vet du om det har undersökts och vad drog man för slutsats, jag kan inte hitta något om det vilket jag finner märkligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in