2016-01-21, 22:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Långström i all ära men om han anser det onormalt att onanera på andra ställen än på toaletten så är han en jubelidiot.
.. Nu pratade NL om forskning och jag tror nog de flesta klarar av via resonemang i tråden att definiera jubelidioter.
2016-01-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Långström baserar säkert sin forskning på dolda kameror... Nej, han har intervjuat folk, och där ljuger folk om skamliga beteenden, även om de är anonyma. Var det elva besudlingar det handlade om? Det betyder en självtillfredställelse varannan vecka om de skedde under 2015. Det är inte hypersexualitet eller tvångsmässigt onanerande.

Varför sväva ut i ovisshet och förminskning av Niklas Långströms erfarenhet och forskning?

Vet förstås svaret.

Hans erfarenhet och forskning är betydande inom området. Han är outstanding i Sverige men även internationellt.

Hans publikationslista är vääldigt lång.

http://ki.se/people/niklan

Den är svår att bortse ifrån.
2016-01-21, 22:44
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Hela detta långa stycke kan sammanfattas i en mening: Du har inte ett enda jävla dugg att komma med som talar för att någon form av manipulation/bevisplantering ägt rum här.
Nej jag gick inte in på det här i detalj, men det har du väl läst i flera inlägg vad jag anser tyder på att så är fallet eller vill du ha numren på inläggen en gång till?
2016-01-21, 22:44
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har någon hittat information om det här lövet, någon tanke kring var det kan komma ifrån? Märkligt att man inte redovisar en artbestämning i FUP.

Väldigt märkligt. För det första har man nog varit så säkra på att rätt man gripits och känt sig förvissade om att DNA-bevisen kommer räcka för en fällande dom att det har ansetts överflödigt att utreda var lövet kan komma från. Sedan har det nog mer eller mindre medvetet blundats för allt som kan sätta käppar i hjulen för den gärningsbeskrivning som åklagaren tänkt presentera för domstolen.
2016-01-21, 22:45
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Hur vet du att han inte haft en kvinna där och haft sex med då? Han kan ju varit tilsammns med sin fru samtidigt som brodern var hemma. Han ville ju inte uppge något om det eftersom han ansåg att det var hans privatsak mer än han berättade att det var länge sedan det hade hänt.

Jag har också varit inne på det. Det kan ju ha varit med en annan man till och med. Något han verkligen inte vill ska komma ut. Att ta en livstidsdom för det känns dock väldigt långsökt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Spannmålsförvaring och slakt i lokalerna där äcklet skvätter omkring och tar i saker. Jo, jo.. jättegott.
Förutom totalt ohygienskt är det fullständigt oetiskt.
Lägg därtill att gömma skit under en sten. Mums.
Hjortstek och bröd från trakten.

Mumsigt, blev hemskt hungrig nu. Ja, jag tycker inte man gör så helt enkelt, jag kan inte förstå att man går ifrån väggar och golv som man beklätt med sin sperma.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Hur sannolikt är det att någon som blöder på sina fingrar och avsätter blodfläckar på brottsoffrets insida byxor och jacka utan att avsätta några som helst blodfläckar eller DNA på brottsoffrets hud, när gärningsmannen samtidigt som han knäppt upp byxor också förmodligen drar ner dom och även trosor och drar upp tröjan? Inte vid något tillfälle kom han alltså i kontakt med sina blödande fingrar mot huden.
Helt osannolikt. Men du kan säkert hitta någon bortförklaring.

Och är det inte en märklig slump att det är just brottsoffrets kropp som det inte finns några blodfläckar eller DNA från NB. När det är just brottsoffrets kropp som utredarna inte haft tillgång till efter att de tagit blodprov på NB. Samma sak är det med NB:s bil den gick direkt för teknisk undersökning till Göteborg. I den finns heller inget DNA från Lisa som NB påståtts transporterat i bilen.

Sedan kan du läsa inlägg 115033 #115055

1: Hur vet du att det inte avsattes något DNA från NB på offrets kropp?

2: Varför måste han ha varit i kontakt med huden på flera ställen? Jag kan då dra upp/ner både brallor och tröja på mig själv utan att göra det

3: Är du medveten om att det är svårt att extrahera ut DNA-profiler från främmande DNA på hud? DNA blandar sig.

"Helt osannolikt" är det bara om man resonerar från en så massiv utgångspunkt av okunnighet och brist på logik som du gör.
2016-01-21, 22:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Och det är knappas runkandet i sig som fäller avgörandet i HovR, det tror jag även du kommer fram till om du tänker efter en liten smula.
Klart det inte är, även om många tycks tro det.
2016-01-21, 22:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Hur är det bland dina pojkvänner då?
Brukar de runka på jobbet och skvätta sperma både högt och lågt?
Vad är dina erfarenheter av detta beteende?
Ingen. De berättar ingenting om sådant.
2016-01-21, 22:50
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Hellre kvävas till döds då menar du?

Med en sträckt snara runt halsen har du inga krafter till att slita bort något. Medvetandet grumlas väldigt snabbt och du förlorar kroppskontrollen.
Ni är ett flertal som resonerar helt utan förankring i verkligheten.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja, man kan verkligen se olika på saken. Jag tycker det är äckligt och konstigt att man inte städar efter sig. Hur som helst så tycker jag det visar att han känt för att göra så och inget annat.

Visst, du kan tycka att det är äckligt och rapa ur dig det sida upp och sida ner, frågan handlar ursprungligen inte om vad du och andra tycker om att spruta sperma på en vägg i en lada, det är inte relevant anser jag.

Frågan är om det är särskilt onormalt att spruta sperma på en vägg i ett sunkigt utrymme som inte används av någon, och om man av det här kan dra slutsatsen att NB är översexuell och lider av ett tvångsbeteende som vissa påstår.

Jag kan inte se att besudlingarna säger annat än att NB troligtvis har onanerat i utrymmet och haft utlösning, mer än så kan man inte säga.

Vi vet inte om han har haft sällskap när han fick utlösning, kanske kände han att det var en bra, lugnt och avskild plats att ha sex med sig själv eller någon annan.

Tror man att folk inte hittar avskilda ställen att ha sex på så är man naiv anser jag. Vassruggarna i Truve är ett bra och känt exempel, alla har inte sex på toaletten eller i sängen.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför sväva ut i ovisshet och förminskning av Niklas Långströms erfarenhet och forskning?
Vet förstås svaret.
Hans erfarenhet och forskning är betydande inom området. Han är outstanding i Sverige men även internationellt.
Hans publikationslista är vääldigt lång.
http://ki.se/people/niklan
Den är svår att bortse ifrån.
Visst är det så. Sen handlar det om enkäter i forskning likaväl så ingen behöver sitta och fila på begreppen via nån skam. Det är intressant att se hur mycket mer alternativteoretikerna anser sig vara vs professioner med hög utbildning och lång yrkeserfarenhet. Sen faller man ner på egen analys av runkfläckars spridning och anser att det är hygienskt, normalt och helt ok.
Mördarbaltens sperma får man inte ifrågasätta och att sen Lisa blivit utsatt för ett enormt lidande via sexualsadism - nej, se det har inte hänt.

Helt sjukt.
Senast redigerad av develi 2016-01-21 kl. 22:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in