Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 12:53
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Om hon nu är död så kanske hon inte hittas nu , kanske hittas om ett halvår av ren slump av en person som här ute med hunden till exempel.
Jag är böjd att hålla med dig, risken blir ju bara större och större att flickstackarn inte kommer att hittas inom en snar framtid. Sen kan hon ju givetvis vara i stort sett vart som helst i landet, även om det förstås är ovanligt att kroppen flyttas tiotals mil från brottsplatsen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berlinlondon
Vad i helsike handlar de här liknande videorna med nedräkning om?

Denna video är uppladdad från kontot "Brgrea Jtdasde". Kan personen ha kastat om bokstäverna?
Utifrån de bokstäverna kan vi få ut förnamnen Greta och Sara, kan vi få ut något efternamn av resterande? Om det är så sjukt att GM lagt ut Lisa Holm 13-videon kan det vara så sjukt att hen även slängt ut de här ledtrådarna... vem vet.

https://www.youtube.com/watch?v=_XukdLJHXvk

Märkligt. "2 videoklipp" här med, varav den enbart den ena syns. Precis som Lisa-Holm kontot. hm
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har fått intrycket av att hon själv ville få köra moped hela den långa sträckan för första gången. Enligt en intervjuad granne gillade hon verkligen att åka moped. Vet du något om att det inte skulle vara så?
Nej en tanke bara! 50 minuter är långt att åka på moppe
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har fått intrycket av att hon själv ville få köra moped hela den långa sträckan för första gången. Enligt en intervjuad granne gillade hon verkligen att åka moped. Vet du något om att det inte skulle vara så?

Med tanke på de goa vädret så förvånar de mig inte, men att som förälder släppa iväg sin dotter o köra 4 mil, när vad som helst kan hända, rattfyllerister etc. Tycker ja e konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av beckbrallan
Den stora geografiska spridningen på de hittade fynden, retar mig nåt oerhört. Verkar ju som det är ett helt gäng GM som varit inblandade nästa. Nån/några som tagit flickan och nån/några som spritt tillhörigheter över halva bygden i flera väderstreck på åkrar, vid vägar och vid kyrkor.
Det här kommer sannolikt inte sluta väl. Men givetvis blir jag väldigt glad om jag har fel..

Retar mig med, går åt det hållet att det varit flera gärningsmän.

mvh
Medlem
NewSouls avatar
lite konstigt att den 13 juni är om två dagar? Kan ha nåt med det också?

Videon heter 13, 12 sekunder lång och tickar ner 11 sekunder.
2015-06-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroem1894
Loggar man in på kik från en ny enhet (mobil, surfplatta etc) så finns inga konversationer kvar.

Aha, då förstår jag.. attans...

Jag kan ha läst fel, rätta mig gärna! Men jag har för mig att dem sa att de hade hittat hennes mobil med krossad display? Om det så är fallet, går det då inte byta display på mobilen till en ny och sedan starta om mobilen och se all info som finns på lagring?
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Säger detsamma. Tänk så många föremål det ligger spidda i naturen. Det mesta de hittat kommer säkert inte från Lisa.

Tror att båd MP och polisen är Desperata just nu. Hon har varit borta i 4 dygn och minsta lilla som hittas tas väl på största allvar då de inte har mkt annat att gå på vid tillfället.
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Vilka är de personliga tillhörigheterna som hittats? Har inte inte riktigt hängt med.

En ring, ett kvitto, ett mobilfodral, en mopedhandske, en mobiltelefonskal och ett armbandsur.
Senast redigerad av EvilG 2015-06-11 kl. 13:03.
2015-06-11, 12:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Alltmer underligt med tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av candy67
Börjar mer och mer tro på att hon var sur för att föräldrarna inte kunde skjutsa henne på söndag morgon utan hon var tvungen att åka moped hela vägen,Och hon visste att det kommer hon få lov att göra resten av sommaren också ,så som straff iscensatte hon detta men som nu blivit alldeles för stort
Varför slänger en GM sakerna utspritt? Borde väl slängt dem på max 2 ställen.
jag tror hon gjort det.
1.Är det bekräftat att hon alltid skriver sms till föräldrarna när hon är på väg hem?
2. Hon bestämt med någon att komma dit till kl 18 och sen har hon åkt med nån på 4hjuling eller moppe/Mc därför har hon hjälmen på sig,och slängt de olika sakerna efter vägen.
Nu törs hon ej komma fram.

Om nu alla dessa upphittade föremål visar sig tillhöra den försvunna, så är detta mycket märkligt att dessa har blivit utspridda över ett så stort område. Nu senast i närheten av kyrkan i Medelplana.

Detta försvinnande har sedan den 7 juni blivit alltmer underligt.
2015-06-11, 12:56
Medlem
Uppgifter under onsdagen i Nya Lidköpings-Tidningen gjorde gällande att spaningsledningen intresserat sig för en tidigare dömd man i utredningen kring Lisa Holms försvinnande. De uppgifterna avfärdas av polisens presstalesman Stefan Gustafsson under torsdagen:
– Det finns ingen intressant man, säger han och hävdar att polismannen som gick ut med uppgifterna blivit felciterad

http://www.expressen.se/gt/nagonstans-har-det-gjorts-misstag/

kan vi droppa jv? eller iallafall tona ner. har ju spårat ur totalt nu och han är redan dömdes vissas ögon.
2015-06-11, 12:56
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
En ring, ett kvitto, ett mobilfodral, en mopedhandske, en mobiltelefonskal och en armbandsur.

Kvittot och handsken hittades i ladan mitt över gatan.

Mobildelarna hittades på ängarna söder om caféet.

Armbandsuret och ringen hittades vid medelpana kyrkan.

Korrekt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in