Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 02:06
Medlem
Wigilantes avatar
Det har smsats från mobilen men hur kan ni alla vara så säkra på att det är hon som skickat sms:en från mobilen? Kan ju lika gärna vara en annan människa.
Medlem
8711s avatar
Ung tjej och eventuella sexuella motiv tillsammans med langning går ju väldigt bra ihop. Passar ju perfekt att föreslå betalning i andra former och liknande. Förmodligen skulle hon ha vägrat en sån sak, men man vet aldrig. Men man vill inte spekulera för djupt i det heller såklart. Men att en langare kan kombinera det med en sexuell avvikelse för unga är ju självklart? Det fattar väl alla?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
När det blåser kuling kan nog en vante röra lite på sig jo.

Fast de blåste ju åt motsatt håll?
Samt att byggnaden borde fångat upp handsken om de hade blåst år rätt håll?
2015-06-11, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Sinnessjuk, ja troligtvis, men såna går det två på dussinet. Finns inget som egentligen talar för att JV är en mördare.
Kan passa ganska bra in.
Skriver också på sin twitter 25 maj:
"gonna be drunk tonight. love you kate bock. ty for visiting and work in sweden. you are always welcome"

Kate bock lär inte vara i Sverige och jobba, men han har kanske sett en annan "look a like" på jobbet, som han med lite droger, alkohol och psykos får ihop till en och samma person?

Känns som en besatt person med en diagnos. Jag brukar vara kritisk till FB, inte många rätt normalt. Men denna gången vete f-n alltså.

Tror i så fall det hela i så fall är planerat. Vad gör psykiskt sjuka människor när de planerar ett dåd? Jo, de vill ofta visa upp sin "smarthet" på ett eller annat sätt, lägga ut ledtrådar, få bekräftelse, känna "jag är smartare är er". Tror det är det beteendet vi ser i filmen på youtube, upplagd av en "Lisa Holm" 2v före försvinnandet med namnet "13", som är ett nummer som onekligen står för att något dåligt skall hända. Filmen är upplagd dagen före JVs tweet om att han tackar Kate Bock för att jobb i Sverige. Filmen räknar ner vilket i sammanhanget är lite creepy och innehåller dessutom logotypen VJworld, vilket kan härledas till JVs initialerna baklänges. Osannolikt, ja kanske. Men ändå något skumt. För många osannolika trådar som går samman på något sätt. Sen behöver det ju inte vara JV som lagt upp den, utan loggan kan ju bara vara en olycklig slump.

Men JV har som det verkar lokalkännedom och verkar ha kommit i kontakt med LH under de sista veckorna före försvinnandet.

GM brukar ju generellt vara någon från brottsplatsens geografiska närhet, varit dömd för brott eller på annat sätt finnas med i polisens register sedan tidigare och samtidigt på ett eller annat sätt varit i kontakt med BO redan tiden före brottet begås. Läser man här och i kvällspressen så verkar det ju stämma in bra på JV.

Viktigt att inte allmänheten dömer någon totalt pga av misstankar. Men misstankar kan man få ha och vore jag polis skulle jag tyckt att JV var ruggit intressant för utredningen.

ÄR det ett planerat dåd så lever min förhoppning i att han är så sexuellt besatt av Kate Bock, att han ser sin chans i hennes "look a like", som av en slump blir känd i hans liv, så mycket att det inte räcker med en vanlig överfallsvåldtäckt. Eftersom han inte gör något slumpartat bortförande så har han förberett för att hålla henne vid liv i ett gömställe någonstans, förberett med transport, mat osv., kanske droger för att söva eller droga ner henne under resan och under vistelsen. Men då lever hon i alla fall.

I så fall tror jag det hela börjar med att han blir avvisad hårt på caféet (kanske mer än en gång?), kan inte hantera detta och därmed börjar planera för ett bortförande som vedergällning för kränkningen/arna och för att visa "vart skåpet skall stå" och ta vad han vill ha. Tror GM är inne i någon slags psykos. En liten förhoppning kan då även vara om han tror på något slags "stockholms-syndrom" där hon blir kär i honom tillbaka efter en tid i fångenskap.

Vad gäller de upphittade spåren så kan han ju ha sövt/drogat henne och gömt henne tillfälligt bunden för att sedan själv sprida avledande spår i "fel" riktning. Han kan ju också tvingat henne att skicka sms:et till sina föräldrar, eller skickat det själv, för att vinna tid. Är det ett brott som ligger bakom så tycker jag det verkar som en snubbe som sett på för mycket film och vill utge sig för att agera "proffsigt" och "genomtänkt". Han behöver bekräftelsen på något sätt tror jag. Har han dessutom lokalkännedom eller redan vet något ställe han kan ta henne till så hinner han ju köra väldigt långt under det första dygnet om han behöver. Men sannolikheten är nog högre för något lokalt gömställe.

Jaja, hoppas de finner LH vid liv i alla fall! Statistiskt ser det väl tyvärr inte jätte ljust ut ändå, men man får leva på hoppet.
Medlem
ThroneWatchers avatar
Jag tror inte på er teori om att hon köpt sprit. Varför? Därför att den här tjejen är förmodligen rätt populär och har en hel del vänner omkring sig, som då skulle vetat om detta och berättat detta för Polisen direkt. Det är oerhört osannolikt att hon skulle köpt något utan att någon annan förutom langaren vetat om detta.
Medlem
Och i den tråden har en annan även skrivit att han säkert skapat den tråden för att han är nojjig.[/quote]

Sant. Tror dock inte det är en möjlig GM just i detta fall. Hoppas dom hittar flickan snart.
2015-06-11, 02:08
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ung tjej och eventuella sexuella motiv tillsammans med langning går ju väldigt bra ihop. Passar ju perfekt att föreslå betalning i andra former och liknande. Förmodligen skulle hon ha vägrat en sån sak, men man vet aldrig. Men man vill inte spekulera för djupt i det heller såklart. Men att en langare kan kombinera det med en sexuell avvikelse för unga är ju självklart? Det fattar väl alla?

Ja och som jag påpekade innan så väljer man självklart att möta upp sin langare utanför jobbet. TÄNK.
Medlem
"Samtal efter samtal hela dagen
https://minfil.org/V6L0icbdb8/press.png
Synd att de inte pressen kan lämna stackars småtjejer ifred.
Senast redigerad av Nich 2015-06-11 kl. 02:12.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Det har smsats från mobilen men hur kan ni alla vara så säkra på att det är hon som skickat sms:en från mobilen? Kan ju lika gärna vara en annan människa.

Jag inklusive 5 miljoner andra har varit inne på att det kan vara GM som smsat.
2015-06-11, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
En sak jag tänkte på, dom 2 tjejerna som jobbar kvar på cafeet.

Har dom jobbat som vanligt efter försvinnandet? Hade jag visst där kanske går en mördare lös och att nästa gång så är det kanske deras tur.

Hade jag varit chef hade jag stängt cafet tills fallet är löst. Kan inte vara mycket folk som vill in där nu precis då det är obehaglig atmosfär.

Borde kolla deras bil för att vara säkra även om dom verkar oskyldiga.

Som en tidigare skrev, caféet håller öppet för att föräldrarna har önskat det. Dessutom bör denna plats vara en av de säkraste just nu med tanke på att det kryllar av poliser där på dagarna.
2015-06-11, 02:10
Medlem
Kan inte nyckeln ha suttit i mopeden hela dagen?
Var iaf inte så ovanligt förr att man lämnade nyckeln både i bilen och i husdörren ute på landet, men samtidigt var det ju bättre förr!

En olyckshändelse kanske startade allt, något kanske blåste ut på vägen som hon jagar efter med hjälmen på sig och med en hand utan handske och så kommer det en ouppmärksam bilist, den lösa handsken far iväg ett par meter, mobilen blir demolerad i fickan. Bilförare får panik och river in nästan allt i bilen men missar handsken.

Inte heller omöjligt att hon korsade vägen med mobilen i näven och hjälmen på sig och samma sak här med en bilist. Förklarar ju även varför mobilen är demolerad.

När "sansen" börjar komma tillbaka (ett par hundra meter bort) för bilförare så kastar han ut mobilen och så vidare...

Hon kan ju ha varit vid mopeden men blivit osäker på något och gått och kollat det eller att något blåste iväg eller blivit uppmärksam på något som hon ville kolla.

Någon kanske trodde det var tomt efter att de lagt märke till att de 2 kollegorna lämnar cafe och det brukar vara dom som stänger stället? Gör sig redo för inbrott men LH upptäcker dom och det avbryts och hon blir medtvingad under vapenhot istället??? Förklarar dock inte handsken och liknande...

Och lite info om talet 13 eftersom många spekulerar i yt klippet och underliggande betydelser av saker.
http://sv.wikipedia.org/wiki/13_%28tal%29
tänker då lite på detta:
Fobi för talet 13 heter "triskaidekafobi". Denna fobi har sitt ursprung i att 13 inom vidskepelse är det mest kända oturstalet.

Är medveten om att det finns många luckor här med
2015-06-11, 02:11
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Ja och som jag påpekade innan så väljer man självklart att möta upp sin langare utanför jobbet. TÄNK.

Vad spelar det för roll om det sker diskret? Om man är ensam?

Eller om man bara är 17 år och inte tänker som du gör utan gör en sådan uppgörelse. Att man har många vänner gör det inte mindre troligt, kan ju vara just därför och att andra tipsar om detta.

Tycker inte det är konstigt att göra en sådan affär där en bit ifrån huset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in