Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 12:45
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Vilket är exakt som vid Helenafallet. Jag börjar bli rädd att det är samma GM.

Rätta mig om jag har fel, men i Helenafallet var väl inte spridningen på tillhörigheter så stor som det verkar vid detta fall?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buuurp
Vad är meningen med de här klippen? Är det samma skapare av alla klipp med alternativa nedräkningsdagar? I efterhand har användaren bytt namn på användaren som hade ett passande klipp, dvs den som nu heter "lisaholm".

Det är slumpmässigt genererade namn och videoklipp för att försöka komma förbi youtubes spamfilter. Kontona används för att boosta någons subscriber count. Här är ett konto som använt det:
https://www.youtube.com/channel/UCERHoCl52HXTJk9dfFY59zg/channels?flow=list

Flera utav följarna till det kontot har liknande timers uppladdade, andra har slumpmässigt utvalda videos. Vissa har redan blivit bannade av youtube.
Medlem
dags i börja fokusera på att leta ett lik nu känns det som
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Förlåt.. men va i helvete snackar du om ? Ta din morgonkaffe och kom tillbaks.

Det jag menar är att det torde vara högintressant för utredningen att en bil med uppspelta yngre män med ett avvikande beteende siktats vid en kyrka 20 min från den förmodade brottsplatsen i direkt tidsmässig anslutning till det eventuella bortförandet, oavsett förmodad etnicitet. Inte minst i ljuset av att det gjorts fynd vid en annan kyrka...

Citat:
Ursprungligen postat av holeshot

Jag gjorde en lite märklig observation i söndags kväll ca kl 20 på tal om hur pass mobila de inneboende på flyktingförläggningar kan vara. Jag har uteslutit dem som gm i detta fall då de til skillnad från gästarbetare och svenskar saknar fordon. Plötsligt och mycket oväntat stod en bil full av uppspelta flyktingar vid Holmestad kyrka. Bilen var superliten som en Lancia Y10 eller motsvarande och dessutom hade den en mkt iögonfallande gul och grön lack. Det var trångt i bilen och de verkade uppspelta. Det hela var konstigt men saknar säkerligen anknytning.
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foray
Är detta Lisa Holm? Sökte efter henne på Kik och hittade förmodligen henne om jag har rätt? Polisen bör kolla upp hennes konto o se om de hittar något spår där aka konversationer där! http://m.imgur.com/wVnrdGP
Kontakta omedelbart polisen.* De har sannolikt redan kontot, men man vet ju aldrig ...

* Ring 11414.
Senast redigerad av calle555 2015-06-11 kl. 12:51.
2015-06-11, 12:46
Medlem
Börjar mer och mer tro på att hon var sur för att föräldrarna inte kunde skjutsa henne på söndag morgon utan hon var tvungen att åka moped hela vägen,Och hon visste att det kommer hon få lov att göra resten av sommaren också ,så som straff iscensatte hon detta men som nu blivit alldeles för stort
Varför slänger en GM sakerna utspritt? Borde väl slängt dem på max 2 ställen.
jag tror hon gjort det.
1.Är det bekräftat att hon alltid skriver sms till föräldrarna när hon är på väg hem?
2. Hon bestämt med någon att komma dit till kl 18 och sen har hon åkt med nån på 4hjuling eller moppe/Mc därför har hon hjälmen på sig,och slängt de olika sakerna efter vägen.
Nu törs hon ej komma fram.
2015-06-11, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Kontakta omedelbart polisen. De har sannolikt redan kontot, men man vet ju aldrig ...

Men då behöver man väl hennes mobil? Rätta mig om ja har fel,
2015-06-11, 12:47
Medlem
Finns det någon möjlighet att hacka sig in på dessa YT samt Kik konto och se om det finns konversationer som kan vara intresssanta för polisen?
2015-06-11, 12:49
Medlem
Citat:
Finns det någon möjlighet att hacka sig in på dessa YT samt Kik konto och se om det finns konversationer som kan vara intresssanta för polisen?

tror inte polisen behöver hjälp på den fronten. särskilt inte olaglig hjälp.
2015-06-11, 12:49
Medlem
Citat:

Jag kan ha fel. Men kik är väl endast mobil bundet? Finns inte på dator
2015-06-11, 12:50
Medlem
Citat:

Loggar man in på kik från en ny enhet (mobil, surfplatta etc) så finns inga konversationer kvar.
2015-06-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Men då behöver man väl hennes mobil? Rätta mig om ja har fel,

Helt säker på att Apple sparar alla ens iMessage-konversationer och Kik alla kik-konversationer någonstans på någon server. Om de vill lämna ut till svenska polisen vet jag dock inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in