Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 15:21
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Tar det hur lugnt som helst.

Nej det är det egentligen inte om du tänker på 1, hur många dagar som gått 2, resurserna som finns 3, Personerna som letar.

Dom söker metodiskt av så mycket yta som det bara går. Men väldigt märkligt hur dom kan ha missat något, i ett dike som dom redan verkar ha sökt av..
Senast redigerad av henkess 2015-06-11 kl. 15:23.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Då skulle man väl sluta leta aktivt för just nu, om hon faktiskt ligger där.

Tror inte det är en kropp där.

Nja även om dom hittar en kropp så vill dom ju hitta mer bevis för att kunna lösa brottet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t3x5
Har inte orkat titta igenom alla sidor men använder man sig av dykare för tillfället eller har dom inte påbörjat någon sådan insats?

Kustbevakningen kollar stränderna.

Citat:
Även kustbevakningen deltog och sökte av Vänerns stränder under onsdagen. Nu utökar polisen sökområdet kraftigt.

– Från att det har varit 300 meter kommer vi att närma oss en diameter på 10 kilometer runt fyndplatsen, säger Stefan Gustafsson, presstalesman vid polisen region väst.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2743305-nya-hemliga-fynd-i-sokandet-efter-lisa-holm
2015-06-11, 15:22
Medlem
Jag tycker inte teorin om att hennes arbetskollegor skulle ha något att göra med hennes försvinnande känns särskilt trolig. Mer troligt är väl att någon, planerat eller inte, tagit henne och utsatt henne för något hemskt. Hoppas att de hittar henne snart och att hon är välbehållen!
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal
Vill man dra det ännu längre och gissa på att hon hittas/dyker upp den 13:e ?

Ja det vore ju sjukt. Kanske film nummer två kommer att låsas upp den 13 och visa var hon är någonstans. Enligt kontot som vile kidnappa en tjej här så skulle han ju släppa lös tjejen. Varför inte då förbereda yt-filmerna som visar var hon är för att inte behöva röja sig i onödan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Aa för ja skrev ju så sent när dom hunnit markera o allt suck..

Ok då förstår jag men ändå jag vill ändå påstå att om de hittar kroppen så blir det ett jävla liv
Medlem
Ponanias avatar
Om det hade varit kroppsdelar i diket så skulle väl ändå hundarna med all sannolikhet kunna indikera på det?
2015-06-11, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av t3x5
Har inte orkat titta igenom alla sidor men använder man sig av dykare för tillfället eller har dom inte påbörjat någon sådan insats?

Kustbevakningen har skannat strandkanten längst värnen. Dykare vet jag dessvärre inte.
Medlem
Ferry31s avatar
Fyfan, jag börjar få kalla kårar igen. Något säger mig att vi efter detta (om allt blir löst) kommer ha ett av Sveriges absolut vidrigaste och råaste brott någonsin. Finns några som ligger där i toppen just nu som knappt går att läsa om, men har en fruktansvärd känsla av att det är fler hemska saker som kommer att komma fram här.
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flant0n
Ber om ursäkt, såg precis detta på GP.se:

"Även en industrilokal vid ett stenbrott har genomsökts under onsdagen. Därifrån kommer vittnesmål om att en "konstig" husbil ska ha synts i eller vid stenbrottet."

Vem var det som i morse postade ett inlägg om en beige husbil med förtäckta rutor som synts i området?
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Nja även om dom hittar en kropp så vill dom ju hitta mer bevis för att kunna lösa brottet.

Ja, det är klart. Men hittar man liket så lär det ju stanna upp en stund åtminstone. Givetvis kan det fortsätta efter, men delar av det här skulle avslutas.
Medlem
Xcango013s avatar
Finns det många gårdar i närheten? Tänker om hon eventuellt kan ha dumpats i en gödselbrunn? Om hon blivit mördat tror jag att hon antingen dumpats i sjö, träsk/sankmark, gödselbrunn eller någonstans vid stenbrottet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in