Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 12:50
Medlem
Igår var det någon som hade en teori om "Primtal" som GM troligen kan vara besatt av, i samband med videon och en bild på J*han V*dman.

I teorin så skrev denna personen att nästa försvinnande kan ske imorgon (läs igår) vilket nu är sjukt sammanträffande med den lilla mörka 17åriga tjejen som försvann i förmiddags.

Hur kan jag hitta det inlägget? Var igår kväll på sidan 300-480 någonstans. Men hittar ej inlägget. Finns det någon sökfunktion utan att rota i varje sida och varje inlägg.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candy67
Börjar mer och mer tro på att hon var sur för att föräldrarna inte kunde skjutsa henne på söndag morgon utan hon var tvungen att åka moped hela vägen,Och hon visste att det kommer hon få lov att göra resten av sommaren också ,så som straff iscensatte hon detta men som nu blivit alldeles för stort
Varför slänger en GM sakerna utspritt? Borde väl slängt dem på max 2 ställen.
jag tror hon gjort det.
1.Är det bekräftat att hon alltid skriver sms till föräldrarna när hon är på väg hem?
2. Hon bestämt med någon att komma dit till kl 18 och sen har hon åkt med nån på 4hjuling eller moppe/Mc därför har hon hjälmen på sig,och slängt de olika sakerna efter vägen.
Nu törs hon ej komma fram.

Men hur dum är du? Fan vad du tänker skevt om du tror att en 17 åring skulle göra nått sånt. Stärker väl istället misstanke om brott ditt dumma fan.
Medlem
isnisns avatar
Skrik ska ha hörts ifrån gruvområdet Billingen. När vet jag ej, hörde det i förbifarten på xpressen-live nyss.
Medlem
[Strange Days]s avatar
Gällande att de flesta av tillhörigheterna har hittats efter samma grusväg så kan det ju bara betyda att GM har använt den vägen som flyktväg. Troligtvis har han haft ett fordon i nära anslutning till caféet, överfallit Lisa, kanske slagit henne medvetslös, släpat in henne i bilen och sedan kört iväg på grusvägen mot väg 44. Under färden kastar han ut tillhörigheterna genom fönstret allt eftersom - därav luckorna mellan fynden.
Medlem
CuzFejjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foray
Finns det någon möjlighet att hacka sig in på dessa YT samt Kik konto och se om det finns konversationer som kan vara intresssanta för polisen?

Tror inte det går just med KIK, Om man loggar ut eller loggar in ifrån en annan mobil så försvinner meddelanden man har skickat, personerna man har skickat till dock finns kvar "senaste skickat", men inte konversationer dom rensas.
Medlem
beckbrallans avatar
Den stora geografiska spridningen på de hittade fynden, retar mig nåt oerhört. Verkar ju som det är ett helt gäng GM som varit inblandade nästa. Nån/några som tagit flickan och nån/några som spritt tillhörigheter över halva bygden i flera väderstreck på åkrar, vid vägar och vid kyrkor.
Det här kommer sannolikt inte sluta väl. Men givetvis blir jag väldigt glad om jag har fel..:
Senast redigerad av beckbrallan 2015-06-11 kl. 12:55.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFlashenstein
Det jag menar är att det torde vara högintressant för utredningen att en bil med uppspelta yngre män med ett avvikande beteende siktats vid en kyrka 20 min från den förmodade brottsplatsen i direkt tidsmässig anslutning till det eventuella bortförandet, oavsett förmodad etnicitet. Inte minst i ljuset av att det gjorts fynd vid en annan kyrka...

Men säkert att de unga männen skulle varit uppspelta (och öppet dessutom) efter ett överfall/mord på en ung kvinna. Sannolikheten för att de är skyldiga är närmare noll.
2015-06-11, 12:51
Medlem
berlinlondons avatar
Vad i helsike handlar de här liknande videorna med nedräkning om?

Denna video är uppladdad från kontot "Brgrea Jtdasde". Kan personen ha kastat om bokstäverna?
Utifrån de bokstäverna kan vi få ut förnamnen Greta och Sara, kan vi få ut något efternamn av resterande? Om det är så sjukt att GM lagt ut Lisa Holm 13-videon kan det vara så sjukt att hen även slängt ut de här ledtrådarna... vem vet.

https://www.youtube.com/watch?v=_XukdLJHXvk
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candy67
Börjar mer och mer tro på att hon var sur för att föräldrarna inte kunde skjutsa henne på söndag morgon utan hon var tvungen att åka moped hela vägen,Och hon visste att det kommer hon få lov att göra resten av sommaren också ,så som straff iscensatte hon detta men som nu blivit alldeles för stort
Varför slänger en GM sakerna utspritt? Borde väl slängt dem på max 2 ställen.
jag tror hon gjort det.
1.Är det bekräftat att hon alltid skriver sms till föräldrarna när hon är på väg hem?
2. Hon bestämt med någon att komma dit till kl 18 och sen har hon åkt med nån på 4hjuling eller moppe/Mc därför har hon hjälmen på sig,och slängt de olika sakerna efter vägen.
Nu törs hon ej komma fram.

Jag har fått intrycket av att hon själv ville få köra moped hela den långa sträckan för första gången. Enligt en intervjuad granne gillade hon verkligen att åka moped. Vet du något om att det inte skulle vara så?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Helt säker på att Apple sparar alla ens iMessage-konversationer och Kik alla kik-konversationer någonstans på någon server. Om de vill lämna ut till svenska polisen vet jag dock inte.

Jo de e sant
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foray
Finns det någon möjlighet att hacka sig in på dessa YT samt Kik konto och se om det finns konversationer som kan vara intresssanta för polisen?

Kik sparar inte konversationer så om man lyckas komma in på hennes kik så kommer ingenting synas, tror jag.
2015-06-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa
Börjar bli rejält trött på alla fynd som Missing People rapporterar in. Snart blir det väl "Nytt fynd - colaburk" "Ica kasse" "Hundbajspåse" osv.

Säger detsamma. Tänk så många föremål det ligger spidda i naturen. Det mesta de hittat kommer säkert inte från Lisa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in