Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-22, 19:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Är möta el försvinna samma för dig?

Jag tänkte prosaiskt. Möta sin baneman = dödad. Du tänkte bokstavligen. Därav förvirringen.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kollegorna bör ha lämnat mellan 18:05 och 18:10, det baserar jag på uppgiften om att de hade bråttom till en buss som kan ha avgått 18:20 enligt de uppgifter som vi har fått fram angående möjliga avgångar.

Ponera att Lisa hamnar i en bil 18:05 och mobilen förstörs 18:23, det ger gärningspersonen arton minuter att ta sig ifrån caféet till grusvägen och genomföra ett sexuellt övergrepp och därefter döda Lisa, min tro är att arton minuter räcker väl för att genomföra detta.

För att ge den häktade ytterligare tid så kan man tänka sig att mobilen förstörs innan övergrepp och mord, då har han långt mycket mer tid på sig att genomföra det han gjorde för att därefter plocka upp brodern för att anlända till Källby runt 19:30.

Detta är fakta: Lisa smsade pappan 18.23 att hon skulle åka hem. När skickar hon smset i din teori? Efter hon blivit våldtsgen men före hon blir mördad?
2015-07-22, 19:53
Medlem
Citat:
Jag vet inte, men en gissning är att efter mordet i bilen så lägger han Lisa i bagageutrymmet, förstör mobiltelefonen och kastar ut delar över fältet, kör en bit och kastar ut mer för att sprida prylarna.

Bilen tror jag har något med det att göra, men när FUP kommer får vi väl den riktiga dödsorsaken, om det är så att hon blivit träffad av bilen eller mördad i bilen eller bara fraktad i bilen,
2015-07-22, 19:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du tror inte att Lisa skulle ha nämnt något om att hon höll på att våldtas i SMS:et?

Visst, jag missade den detaljen, trött, sorry, skippa det då, jag vill bara lyfta upp på bordet att det fanns gott om tid för den häktade att föra Lisa ifrån caféet till grusvägen och där förgripa sig på henne och därefter mörda för att sedan plocka upp brodern och infinna sig i Källby kring 19:30.

Däremot kan hon ha hamnat i bilen runt 18:05, i början var det inge fara på taket, kanske laddades hennes mobiltelefon i bilen och de samtalade fram till 18:23 när hon skickar sitt sms, därefter börjar otrevligheterna, skulle det kunna fungera för dig?
2015-07-22, 19:55
Medlem
Citat:
Du tror inte att Lisa skulle ha nämnt något om att hon höll på att våldtas i SMS:et?
Nu får du fan ge dig... BO tvingades kanske till tidsvinnande SMS av MGM, skulle ordet våldtäkt silas i mördarens karantän el selektering?... Blir så sur att jag finner inga rätta ord😁
2015-07-22, 19:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Kollegorna bör ha lämnat mellan 18:05 och 18:10, det baserar jag på uppgiften om att de hade bråttom till en buss som kan ha avgått 18:20 enligt de uppgifter som vi har fått fram angående möjliga avgångar.

Ponera att Lisa hamnar i en bil 18:05 och mobilen förstörs 18:23, det ger gärningspersonen arton minuter att ta sig ifrån caféet till grusvägen och genomföra ett sexuellt övergrepp och därefter döda Lisa, min tro är att arton minuter räcker väl för att genomföra detta.

För att ge den häktade ytterligare tid så kan man tänka sig att mobilen förstörs innan övergrepp och mord, då har han långt mycket mer tid på sig att genomföra det han gjorde för att därefter plocka upp brodern för att anlända till Källby runt 19:30.

Hon skulle alltså varit i en bil och skickat SMS därifrån att hon skulle åka?
Om mobilen förstörs 18.23 vad messade hon med då.

Du får nog ställa klockan tror jag.
2015-07-22, 19:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Visst, jag missade den detaljen, trött, sorry, skippa det då, jag vill bara lyfta upp på bordet att det fanns gott om tid för den häktade att föra Lisa ifrån caféet till grusvägen och där förgripa sig på henne och därefter mörda för att sedan plocka upp brodern och infinna sig i Källby kring 19:30.

Däremot kan hon ha hamnat i bilen runt 18:05, i början var det inge fara på taket, kanske laddades hennes mobiltelefon i bilen och de samtalade fram till 18:23 när hon skickar sitt sms, därefter börjar otrevligheterna, skulle det kunna fungera för dig?
Iofs, men om syftet med att sätta sig i bilen var att få ström till mobilen så var SMS:andet över på en minut. Plugga in, knappa, plugga ur, klar. Om samtal var ett syfte med att sätta sig i bilen så är det fullt möjligt, men då måste det ha varit någon hon kände med i bilen.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Om mordet skett i bilen så skulle hela bilen varit "nedlusad" LH:s DNA och kroppsvätskor i massor,blod,urin,saliv m.m.

Detta är också en favoritidé som återkommer hos skeptiker till den officiella utredningen i tråd efter tråd. Jag tycker du ska läsa igenom lite förundersökningar istället för att sitta och uttala dig tvärsäkert om saken. Själv tycker jag att man snarare slås av hur relativt få spår det ofta blir, även när det rör sig om en ganska klantig GM som inte heller lagt överdrivet med tid på att dölja sitt brott.

Det finns väl f.ö. ingen självklar automatik i att det behöver bli urin, saliv eller ens blod som resultat av ett mord.

Därmed inte sagt att jag tror att mordet begicks i en bil. Jag är ens inte säker på att kroppen måste ha transporterats just i en bil.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men #OY tycks tro det.

Nej det tror jag inte, har också förklarat i ett nytt inlägg varför det blev att jag skrev så, det var ett förbiseende som du gör dig lustig över i ännu ett av dina otaliga oneliners.

Läs nu min förklaring i det kompletterande inlägget och tänk lite innan du postar nästa oneliner.

Dessutom har någon förklarat att sms kan fördröjas, jag tror på att så kan ske, egenupplevt, hur är det med täckningen kring caféet?
2015-07-22, 20:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Nu får du fan ge dig... BO tvingades kanske till tidsvinnande SMS av MGM, skulle ordet våldtäkt silas i mördarens karantän el selektering?... Blir så sur att jag finner inga rätta ord😁
GM vann ingen tid på SMS:et, Lisa skulle ha slutat 18:30 och kommit hem ungefär samma tid iaf. Om du blir sur tycker jag att du ska lämna Flashback, tänk på blodtrycket.
2015-07-22, 20:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Iofs, men om syftet med att sätta sig i bilen var att få ström till mobilen så var SMS:andet över på en minut. Plugga in, knappa, plugga ur, klar. Om samtal var ett syfte med att sätta sig i bilen så är det fullt möjligt, men då måste det ha varit någon hon kände med i bilen.

Nej, samtalet kan ha kommit på köpet, Lisa ber att få ladda mobilen några minuter, inte konstigt om de samtalar under tiden de väntar på att mobilen laddar. Den häktade gör närmanden och mordet blir resultatet, tycker du att det låter orimligt?

Jag vill understryka att jag inte på något vis anser att det var såhär det gick till, söker endast finna rimliga förklaringar till att hon hamnade i en bil om hon nu gjorde det. Dock så tror jag att hon hamnade i en bil men vet självklart inte hur och varför.
2015-07-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tänkte prosaiskt. Möta sin baneman = dödad. Du tänkte bokstavligen. Därav förvirringen.

Detta är fakta: Lisa smsade pappan 18.23 att hon skulle åka hem. När skickar hon smset i din teori? Efter hon blivit våldtsgen men före hon blir mördad?
Om kl 18.23 är absolut smstid, så tror jag BO var i MGM händer redan då... Mjukt el hårt men MGM hade koll/styrde
2015-07-22, 20:04
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Mord i bilen och sedan placeras i bagaget,det kan vi glömma.Då hade det väckts åtal för längesedan och några utredningar hade inte behövts.

Så fungerar det inte. Även om gärningsmannen erkänner så kommer FU att göras färdig innan åtal väcks. Mordutredningar tar tid alldeles oavsett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in