Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-22, 01:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Något har hänt henne direkt efter hon skickat SMS' et. Det kan inte ha gått många minuter för då hade hon redan varit i väg på moppen. Under denna lilla stund måste hon alltså blivit tagen med våld alternativt frivilligt gått med på något. Inget på platsen tyder på våld så hon har kanske blivit erbjuden skjuts. I sin iver glömde hon nyckeln och påsen.

Jag kommenterade någon som sa att Lisa innan hon slutade kanske hade bestämt att någon för oss/polisen/föräldrarna/kollegorna okänd person skulle komma och hämta henne efter jobbet. Enligt den användare jag kommenterade så kanske inte skjutsen kom eller Lisa blev less på att vänta. Därför så tog hon mopeden hem istället för att ringa hem och be om skjuts.

Tror du skulle lämna sin moped bara si så där med risk för att få den stulen? Ena stunden skickar hon sms till pappan att hon kör hem nu. Och sen enligt dig så hoppar hon in i bil och skiter i mopeden. Låter mycket märkligt.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-07-22 kl. 01:59.
2015-07-22, 01:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Läste att Missing People utgick från parkeringen på Martorp och då kan det vara lite lurigt att hämta henne. Inte säker på vilka dagar dock.

MP började söka på onsdagen. På torsdagen ingick Martorp i sökområdet.
2015-07-22, 01:59
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Personen jag kommenterade skrev att GM evebtuellt var i mjölkboden på natten. Jag förklarade varför det inte var möjligt att göra det efter att pappan kom. Tycker du jag resonerar fel angående att skura i mjölkboden på natten?

Ok jag missförstod dig lite. Jag menar också att han bara kan ha varit där innan pappan kommit och detta har inte utredarna sett som uteslutet eftersom de visat stort intresse för rummet.
2015-07-22, 01:59
Bannlyst
Kan ju vara så att gm har kört tillbaka moppen till cafét efter att hon blivit överfallen. Det kommer nog vi få reda på så småningom när alla analyser är klara .
2015-07-22, 02:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Ok jag missförstod dig lite. Jag menar också att han bara kan ha varit där innan pappan kommit och detta har inte utredarna sett som uteslutet eftersom de visat stort intresse för rummet.

Visst, han kan mycket väl ha varit där innan smset.
2015-07-22, 02:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Kan ju vara så att gm har kört tillbaka moppen till cafét efter att hon blivit överfallen. Det kommer nog vi få reda på så småningom när alla analyser är klara .

Om det är MGM som är skyldig och om han varit på affären 19.30 (många om) så blir det tajt med tid att mörda (ev våldta), sprida ut saker, köra moped, köra bilen till Martorp, stuva undan Lisa och sen hämta brorsan och åka till affären.
2015-07-22, 02:03
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Så på måndagen, dvs dagen efter Lisa försvann, var det fritt fram att köra med kroppen från Martorp och ut i valfri skog!

Det är ju svårt att sia om framtiden, dom kunde inte veta om polis planerade att stoppa bilar på måndagen.
2015-07-22, 02:04
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Man kan ha hundra beundrare och tycka att man borde ha fler.

Javisst....
2015-07-22, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Man kan ha hundra beundrare och tycka att man borde ha fler.
Vad har det för relevans hur offret ser ut? Eller hur många beundrare man har? Har det med statistik att göra? GM/MGM kan ha tyckt hon var snygg eller ful, smaken är som baken. Finns folk som tycker att de som vissa tycker är snygga personer är fula och tvärt om. Vad MGM hade för smak vet vi ju inte ens, mer än att han var gift med en brunett så han kanske var svag för brunetter.

Tror inte GM mördade henne för hennes utseendes skull
.

OM hon sagt att hon inte var intresserad av att träffa honom för att fika eller nåt och han hade varit genuint intresserad av henne för att han tyckte hon var snygg hade han väl uppvaktat/försökt att göra så hon ändrade sig och börjar gilla honom. Det är nog många tjejer säger väl nej eller njae först om en kille vill bjuda ut osv, men en tjej kan ändra sig om det visar sig att killen är charmig/rolig/snäll osv.

Jag tror det är ovanligt att en kille mördar en tjej för ett "nej". Men det känns lite som du har erfarenhet av att det är vanligt?

Gällande våldstäktsmän (överfallsvåldtäkter) har jag fått för mig att de typ kan ta vem som helst, dvs offret behöver ej vara snygg. Eller har jag fel där?
Senast redigerad av ulvan 2015-07-22 kl. 02:25.
2015-07-22, 02:06
Bannlyst
Citat:
Om det är MGM som är skyldig och om han varit på affären 19.30 (många om) så blir det tajt med tid att mörda (ev våldta), sprida ut saker, köra moped, köra bilen till Martorp, stuva undan Lisa och sen hämta brorsan och åka till affären.

Dom var ju tre stycken han har ju haft hjälp av brorsan och den där kvinnan.
2015-07-22, 02:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det är ju svårt att sia om framtiden, dom kunde inte veta om polis planerade att stoppa bilar på måndagen.

Det har du rött i, men stoppade de bilar ända borta i Martorp? Var polisen överhuvudtaget där?
2015-07-22, 02:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Dom var ju tre stycken han har ju haft hjälp av brorsan och den där kvinnan.

Jo, men de två andra sitter inte häktade. Visst de är fortfarande misstänka för mord och medhjälp, men ändå är de släppta. jag tror de är släppta för att väldigt lite talar för att de hjälpt till, men åklagaren vill ändå behålla misstankegraden i väntan på analyser. Uppenbarligen har fortfarande inget teknisk bevis framkommit som fått dessa två att bli häktade igen. Eller tänker jag fel? Borde man inte häkta dem igen om det finns konkreta bevis på att de hjälpt till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in