Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-29, 00:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
OM hon nu har varit i ladan ------------> Varför skulle hon inte kunna vara buren eller släpad över? Eller tvingad att gå med en pistol/kniv mot i ryggen?

Jag har inte påstått att det inte gick till så, däremot tycker jag att det finns omständigheter som talar för att det inte gick till så, bland annat så har ingen sett någon gå över vägen, varken Lisa eller någon annan har synts, och att föra någon över vägen är en stor risk för att bli sedd. Än värre att släpa någon, det tar tid, i en bil kan man dölja att man har ett lik eller en människa som inte är i bilen frivilligt.
2015-06-29, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det kan komma något nytt redan imorgon!

Om det nu inkommit teknisk bevisning mot MGM får vi nog reda på det redan imorgon. Kanske det lättas på yppandeförbudet också, och inte bara för Åklagaren. Advokaterna måste ju få bemöta saken och vi kan i så fall emotse en dramatisk omhäktningsförhandling på tisdag.
Men detta är bara en tanke. Nu ska jag sova på saken.

Tyvärr tror jag inte det kommer lättas på yppandeförbudet. Men om det har kommit in positiva svar på prover kanske åklagaren iaf hänvisar till att han nu anser sig ha bevisning osv
2015-06-29, 00:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Intressant att du bara väljer att upprepa vissa saker Polisen verkar ju inte utgå från att hon lämnade moppen självmant iaf eftersom de tidigt utgick från att hon blivit "bortförd" mot sin vilja. Men vi får se när FUP kommer.
Okej, här är ett argument. (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-06-29 kl. 01:04.
2015-06-29, 00:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och där, i bilen bakom ladan, tappade Lisa handsken så den hamnade i ladan. Det skulle förvåna mig.

Det vet väl för fan inte jag, finns många möjliga förklaringar till hur handsken hamnade där. Jag har redan dryftat några alternativ. Kanske var det inte fullt dagsljus inne i ladan, ingen såg handsken när de sökte i ladan, inte långsökt att gärningspersonen inte heller såg att den låg kvar. Kanske han rensade bilen på Lisas tillhörigheter och var in i ladan för att hitta något att lägga grejerna i och tappade handsken där, och kanske ett kvitto, sitt eget eller Lisas.

Lägg nu av med dina oneliners, det tillför ju ingenting. Förstår uppriktigt sagt inte hur du kan få hålla på och tramsa i tråden, seriöst.

Jag skiter i vad som förvånar dig och jag tror att många andra också bryr sig mindre.
2015-06-29, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Därför att det är 40 meter fri sikt från en trafikerad väg att gå.

Okej förstår hur du menar men stoppar man t ex in en pistol under jackan på någon så syns den nog inte vapnet för en förbipasserande bilist. En GM kan nog säga till sitt offer: - Gör inga ljud eller tecken till andra för då skjuter jag dig.

Men givetvis måste det vara svårare att få över någon till ladan om det är tungt trafikerad väg jämfört med att det kanske kommer en enstaka bil.
2015-06-29, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Men inte om LH lever! Kommer man till de MGM:s hus om man fortsätter nedåt genom skogen?
Hur långt är det?

Kan ju vara ännu svårare om hon levde och gjorde motstånd.

Jag brukar inte vara ute och gå i fält och helst inte i andras fält, så jag vet inte hur långt det kan bli om man går i en högerbåge i riktning mot AJ:s fästning med drängahuset precis invid. Inga enorma avstånd men tillräckligt långt och bökigt för att jag skulle avstå.

Men naturligtvis kan du komma dit den vägen. Finns ingen flod som delar landskapet.
2015-06-29, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det kan komma något nytt redan imorgon!

Om det nu inkommit teknisk bevisning mot MGM får vi nog reda på det redan imorgon. Kanske det lättas på yppandeförbudet också, och inte bara för Åklagaren. Advokaterna måste ju få bemöta saken och vi kan i så fall emotse en dramatisk omhäktningsförhandling på tisdag.
Men detta är bara en tanke. Nu ska jag sova på saken.

Det kommer nog inte att yppas något nytt. Det ska däremot bli intressant att se hur advokaterna hanterar häktesförlängning. De verkar sparka åt alla håll, varför? Någon som kan förklara deras märkliga beteende.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Där tar du nog fel Rohna.

Här ett inlägg jag postade i förrgår kväll om ett ödetorp som antagligen spärrats av
den 19 Juni, 2015.
Tyvärr finns ingen info om VAR detta ödetorp ligger :

http://www.expressen.se/gt/dna-har-t...illa-blomberg/

Publicerad 19 jun 2015 11:58

"Platser som tidigare inte varit intressanta i utredningen: bland annat den gamla spritfabriken i Blomberg och ett förfallet ödetorp på en enslig skogsväg har spärrats av för teknisk undersökning."

Du har helt rätt. Ett ödetorp har spärrats av. Jag drog förhastade slutsatser när jag läste uttrycket ödegård. Ingen öde gård har spärrats av.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
I denna tråd har det dykt upp de som säger sig att ha hittat saker anknutna til fallet, de försvann, det finns de som tror att mördare låser in den mördade i utrymmen de själv har nyckel till, det finns de som tror det är viktigt villken byggnad hon hittats i (det är så klart viktigt för en nekrofil att ha tillgång till den mördade, men inte för andra), de tror också att handsken i ladan är avgörande på något sätt (den är viktig på det sätt att man trodde Lisa utsatts för något, men inte annars), det finns de som omtalar bonden som godsherre (det är han inte, herrar är adliga), godsägare (det kan han vara om han äger ett gods, men denna gård tycks vara av normal storlek i Västergötland), det finns de som kallar bonden godsherre och menar att denna 79-åring är mördare eller inblandad i mordet....

Herregud, när ska de sluta med att landets mentalpatienter får ha tillgång till internet?

Hur ska de annars låsa?
"Tror" du tycker inte det är viktigt var offret hittas. Förstår jag dig rätt?
Avgörande ser jag inte att någon skriver. Men det kan såklart måla en bild över förloppet. En liten bit av pusslet. Förövrigt så är ju allt som hittas som kan knytas till brottet av stor vikt! Eller du tycker inte det?
Godsherre, var väl media som först kallade honom godsherre men kan ha fel. Men rätt ointressant vilket epitet man sätter på honom tycker jag. Vi kallar honom bonden framöver?
Normal storlek? Är du allvarlig?
och menar att denna 79-åring är mördare eller inblandad i mordet. Flashback du är på nu. Spekulationer, teorier. Men vi hoppas väl alla att polisen jobbar brett och inte får tunnelseende på en gång. Säger dock inte att så är fallet. Bara att det dras i alla trådar..

Du kan hoppa ner från höga hästen. Ingen är speciellt imponerad av dina inlägg och slutledningsförmåga. Ingen mening med att hålla på att vara otrevlig hela tiden?
2015-06-29, 01:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Du har helt rätt. Ett ödetorp har spärrats av. Jag drog förhastade slutsatser när jag läste uttrycket ödegård. Ingen öde gård har spärrats av.

Du verkar vara hemmastadd i trakten, känner du till vad det är för ett hus som ligger längst in på vägen som går från stenhuset(östra sidan) rakt söderut?
2015-06-29, 01:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Okej förstår hur du menar men stoppar man t ex in en pistol under jackan på någon så syns den nog inte vapnet för en förbipasserande bilist. En GM kan nog säga till sitt offer: - Gör inga ljud eller tecken till andra för då skjuter jag dig.

Men givetvis måste det vara svårare att få över någon till ladan om det är tungt trafikerad väg jämfört med att det kanske kommer en enstaka bil.
Pistol under jackan? Du har sett för mycket på film.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-06-29 kl. 01:09.
2015-06-29, 01:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Visst kan det vara så att bonden/godsägaren varit tvungen att göra något för att hjälpa till att röva bort henne, men ändå rätt osannolikt, såvitt det inte är totala amatörer/vildhjärnor. Människorov är ett mycket grovt brott som i regel kräver noggrann planering vad jag förstår. Varför riskera att torska på att man har med någon som en väsentlig del som sannolikt kommer att klanta till det för att denne inte vill vara med på det??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in