Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avsandare82
Denna grupp gillar den äldste brodern på Facebook: Geriausi pasiūlimai Lietuvoje

Mycket misogyna och objektifierande/sexistiska inlägg (vad jag kan utläsa, åtminstone utifrån bilderna ) samt många extremt unga tjejer.

Går även att kolla lite mer grundligt så kommer det även komma fram just lite mer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Någon har bevisligen gjort det eftersom hon hittades där. Absolut inte pappan dock.

Och det var pappan jag hänvisade till här. För litauerna är inte byggnaden random.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avsandare82
Denna grupp gillar den äldste brodern på Facebook: Geriausi pasiūlimai Lietuvoje

Mycket misogyna och objektifierande/sexistiska inlägg (vad jag kan utläsa, åtminstone utifrån bilderna ) samt många extremt unga tjejer.
Jag har inte gått igen hela sidan, men några extremt unga tjejer har jag inte sett, och inget annat ögonbrynshöjande heller för den delen.
2015-06-23, 21:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Okej, du fick den första 1an i "1+1"

Då går vi över till faderns mobiltelefon, där den andra 1an finns. Jag hoppar på dina antaganden för en stund, under förutsättning att du begriper att bland det absolut första som görs av polisen, är att pejla kända mobiltelefoner, både i realtid samt retroaktivt.
Lisa´s mobiltelefon är känd.
Faderns mobiltelefon är känd.
Därtill går det att plocka upp okända mobiltelefoner på specifik plats i en masttömning (vilket gjordes i trippelmord-Uddevalla)
Alltså, om då faderns mobiltelefon markerat närvaro vid tidpunkten Lisa´s mobil försvann, eller om faderns mobiltelefons sista kända position yttrat sig märklig på något vis, borde han kunna förklara varför.
En förklaring som nu, dagar senare, fortfarande inte skapat rubriker. Kalla det istället för...Alibi.

Därtill ska påminnas om att fadern kontaktade vad man förmodar är vänner, direkt han kom till platsen och fattade oro.
Dessa vänner kontaktades då genom,, just det, rimligtvis en mobiltelefon. (plats+tidpunkt pejlad på faderns mobiltelefon, fast tidsmässigt efter försvinnandet)

Här hoppar jag åter av dina antaganden, med förhoppning att du fick ihop 1+1.
Lisas mobil kan inte pejlas efter att den dött .. Vilket sker vid 18.30.
Anländer hennes pappa senare och stöter ihop med henne och en avstängd telefon kan man alltså inte säga att de vistats samtidigt på samma plats -- eftersom den enda av mobilerna som då är spårbar är pappans.

Var framgår det att han kontaktade vänner direkt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Du verkar alls inte veta hur det funkar....man ser och uppfattar främmande fordon OCH hur de rör sig....

Vi är många som inte ens bor i en by, bor själv ute på landet där det finns 4 fastigheter varav EN är obebodd, och ja..vi andra har full koll på den fastigheten eftersom vi vet vad som förvaras i de gamla ladorna
Så funkar det här också, bor utanför byhåla. Stor skillnad mot den småstad jag bodde i förut.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Tror inte ens att det fanns en halvtimme som han var ensam där. Caféägarinnan har t.ex. sagt att hon åkte till caféet. Pappan ringde också till folk som skulle hjälpa till att leta och det var säkert några på plats redan innan polisen kom eftersom de hade börjat leta innan polisen dök upp.
Jag är okunnig om i vilken grad mobiltelefoner rörelser kan spåras i efterhand via master. Men om det är så att pappans mobil kan spåras i tid och geografi så har han ett kraftfullt alibi.
2015-06-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Lugn i stormen nu! Jag tillhör inte de som hackar på dig, var så säker.

Den senaste aktiviteten jag kan se (som icke varande fb-vän till honom) är 27/4 2014. Förlovade och gifte sig gjorde han sommaren 2012. Sen kan jag se vilka grupper han är med i/gillar.

Jag bara konstaterade fakta, jag försökte inte på något vis håna dig.

Tillägg: Skrattet var åt Djembelelles festliga fråga om katten.

Okej, gå in på dessa sidor klicka översätt och få din egna uppfattning om vad för slags sex sidor det är
2015-06-23, 21:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Jag hoppas verkligen HD prövar detta.
Då får vi kanske klarare gränser för vad som ska vara skälig misstanke resp sannolik.
Att t.ex. ha nyckel till fyndplatsen väcker i mina ögon skälig misstanke, men gör det inte ensamt sannolikt misstänkt.
Dessutom: om HD gör en prövning kanske vi får veta lite mer
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-06-23 kl. 21:52.
2015-06-23, 21:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag är okunnig om i vilken grad mobiltelefoner rörelser kan spåras i efterhand via master. Men om det är så att pappans mobil kan spåras i tid och geografi så har han ett kraftfullt alibi.
Ett alibi som placerar honom på platsen hon försvann ifrån ..
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Förmodligen väldigt många...så skulle det inte vara bröderna så har polisen ett gediget jobb framför sig,nu tror jag detta mord blir löst. Det finns så mycket prestige,vilja,personliga skäl för varje polisman att göra vad han kan och lite till,det hade kunnat varit deras dotter,syster.
Sen är det viktigt för polisens anseende hos allmänheten att detta fall blir löst.
Personligen tror jag att man har rätt personer men det finns alltid en möjlighet att det är någon annan lokal förmåga som följt henne, eller i värsta fall en Anders Eklund, en ren slump.Det ser jag som 1% då en sådan förmodligen skulle dumpat liket några mil bort då han inte vetat om boden.
Det finns en risk i att polisens anseende hänger på att detta uppmärksammade mord blir löst. Det blir viktigare för polisen att någon blir dömd än att rätt man blir dömd.
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Verkligen - så ni sitter vid landsvägen och antecknar bilnummer...

Är det en särskild utsedd till det eller engagerar det hela byn?

Att en bil passerar eller syns i en by är knappast särskilt misstänkt liksom --- byn ligger liksom inte i en återvändsgränd i skogen. Den har bland annat ett kafé där det stannar massa mystiska bilar och tar en fika t ex.

Bor i en by med sågverk, värdshus, vandrarhem och folkpark Vi har en gubbe nere på genomfartsleden som antecknar varje reg.nummer, vilka han sett eller mött. Granngubben sitter många timmar/dygn och stirrar ut genom köksfönstret och har nog rätt bra koll på vilka som kör förbi hans hus. Granntanten håller stenkoll på om någon bil hon inte könner igen åker på grusvägen mellan hennes hus som ligger i början av en återvändsgränd i skogen och vårt hus. Komma hem sent på fyllan? Glöm det om det inte ska spridas på hela byn med vindens (telefonens) hastighet..... Rida i skogen? Lätt dagens samtalsämne i affären..... I den här byn, som jag för övrigt bor 1 km från, finns massor med okönda bilar under sommaren. Hindrar det den kontroll vi som bor här är vana vid? Näpp, men så har ju inga motorsågar etc stulits, inga bilinbrott gjorts etc sedan gubbarna satt fast en tjuv 2013 heller....

Så, jo det finns byar man kan åka till utan att nån lägger en på minnet direkt, men japp, motsatsen finns den med (skitskrämmande för mig som är infödd 08:a)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har inte gått igen hela sidan, men några extremt unga tjejer har jag inte sett, och inget annat ögonbrynshöjande heller för den delen.

Då behöver du inte sitta och dra dina teorier om vad som hänt etc heller. Det är inte raketforskning att kunna hitta detta som sägs kan jag säga! Läs nu översättning på dessa sex sidor etc.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in