Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 20:48
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadvetjagomdet
Nu har jag läst det mesta, men inte allt, ni har skrivit. Min personliga åsikt är att bröderna inte gjort något men GM vill att alla ska tro att litauerna gjort det. Att LH blev offer är en slump. Däremot var det överlagt mord.

Vem tjänar på att få bort litauerna?

Fundera lite på vilka bevis som finns så fattar ni hur jag tänker.

Desperata människor utför desperata handlingar.

Ingen av oss vet vad det finns för bevis mot litauerna. Vi känner bara till indicier.

Vet du vad det finns för bevis?

Det är högst ovanligt att man går tillväga på ett sådant sätt, om man vill "ha bort" en person. Då hotar man personen eller mördar den. Man tar inte risken att mörda en helt annan oskyldig person, man tar förmodligen heller inte risken med att gå runt och lägga ut spår för att rikta utredningen åt en specifik person.

Allt det du skrev tror jag kommer från att du är under 18 år och tittat alldeles för mycket på film. Inte direkt från kriminologisk facklitteratur.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Om bevisningen vet vi inget. Att fel GM dessutom sitter häktade är inte helt ovanligt.
Det beror på vad man menar med inte helt ovanligt. Ungefär 85% av den som häktas på sannolika skäl döms. I en del av de återstående fallen döms ingen för brottet, men det anses vara "polisiärt uppklarat" - dvs polisen tror att det var den häktade som gjorde det, men att man inte klarade av att knyta till säcken om bevisningen.
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Egentligen är det här brottet ett präktig filmmanus i sig oavsett vem som är GM.

Der vet vi ju inte. Det kan ju också vara det simplaste och mest ovanliga fallet i Sveriges historia bara att vi inte vet om det än.

Man kör på kvinna. Kvinna dör. Man får panik och pratar med brodern och får hjälp med kroppen. Broderns fru blir indragen när hon tvättar deras kläder. Dom torskar.

Allt är ju spekulativt i denna tråd men också i media med tanke på yppandeförbudet. Det som kablats ut som bevis i media av personer från MPS kan ju vara ett dussin fynd som Eva Persson tappade i busken för en vecka sedan på fyllan. Med det sagt kan det också vara det mest spektakulära brott Sverige någonsin skådat.

Sanningen ligger nog som vanligt mitt i mellan spektakulärt och ett "helt vanligt" våld mot kvinna.
2015-06-23, 20:49
Medlem
Han verkar vara minst sagt glad i sex, modeller och mobiltelefoner. Stackars lisa! Jag fasar över vad hon blivit utsatt för!!!
2015-06-23, 20:49
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Verkligen - så ni sitter vid landsvägen och antecknar bilnummer...

Är det en särskild utsedd till det eller engagerar det hela byn?

Att en bil passerar eller syns i en by är knappast särskilt misstänkt liksom --- byn ligger liksom inte i en återvändsgränd i skogen. Den har bland annat ett kafé där det stannar massa mystiska bilar och tar en fika t ex.

Du verkar alls inte veta hur det funkar....man ser och uppfattar främmande fordon OCH hur de rör sig....

Vi är många som inte ens bor i en by, bor själv ute på landet där det finns 4 fastigheter varav EN är obebodd, och ja..vi andra har full koll på den fastigheten eftersom vi vet vad som förvaras i de gamla ladorna
2015-06-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Ett tips till alla som vill få ett hum om vem det är som sitter häktad misstänkt för mordet på lisa holm så kan ni börja med att kolla på den äldre broderns Facebook. En tanke slog mig.. Kan det vara så att han har kvar sin facebook för att den utreds just nu? Konstigt att den yngre broderns Facebook är borttagen.. Om det skulle vara någon släkting som tagit bort hans varför inte den äldre broderns? Ingen kunde hans lösenord (kanske finns det något där som talar mer för hur han är än några grannar i byn som endast hälsat några ggr på varandra, då han inte kan behärska svenska språket speciellt bra..)

Jag har nämligen grundligt gått igenom den och som sagt fått egna uppfattningar om vem han är.. Jag är 110% säker på att han försökt/utfört något sexuellt på lisa holm vem som mördat henne låter jag väl vara osagt..

Kan vara så att den yngre broderns fru i hemlandet kan hans lösenord, och tagit bort hans facebook. Den äldre broderns fru har ju som bekant inte haft den möjligheten..
2015-06-23, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Ett tips till alla som vill få ett hum om vem det är som sitter häktad misstänkt för mordet på lisa holm så kan ni börja med att kolla på den äldre broderns Facebook. En tanke slog mig.. Kan det vara så att han har kvar sin facebook för att den utreds just nu? Konstigt att den yngre broderns Facebook är borttagen.. Om det skulle vara någon släkting som tagit bort hans varför inte den äldre broderns? Ingen kunde hans lösenord (kanske finns det något där som talar mer för hur han är än några grannar i byn som endast hälsat några ggr på varandra, då han inte kan behärska svenska språket speciellt bra..)

Jag har nämligen grundligt gått igenom den och som sagt fått egna uppfattningar om vem han är.. Jag är 110% säker på att han försökt/utfört något sexuellt på lisa holm vem som mördat henne låter jag väl vara osagt..
Varför är du så säker. Länka gärna tills hans Facebook,
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Eftersom du ställer frågan. Vem gör det enligt dig?

Den som förlorar på att AJ anlitar litauerna. Vem har utfört byggnadsarbeten förut? Vem får mindre jobb hos AJ pga litauerna?
Någon som tidigare haft hyfsad ekonomi pga jobb hos AJ men som under flera år förlorat pengar pga litauerna? Någon som av en eller annan anledning inte får inkomst i samma utsträckning från annat håll. Lokal "kuf" som inte klarar av en normal anställning?
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det beror på vad man menar med inte helt ovanligt. Ungefär 85% av den som häktas på sannolika skäl döms. I en del av de återstående fallen döms ingen för brottet, men det anses vara "polisiärt uppklarat" - dvs polisen tror att det var den häktade som gjorde det, men att man inte klarade av att knyta till säcken om bevisningen.
Visst, men det händer då och då att någon annan än den först häktade som till slut döms för brottet, Mordet på Anna Lindh var ett sådant exempel.
2015-06-23, 20:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nja...

Det gick ett antal dagar mellan Lisas försvinnande och tills hon hittades. Bröderna jobbade i omgivningen. Det kan knappast ha undgått dem vad som hade hänt och att det letades. Om vi ponerar att de är oskyldiga så bör vi nog se dem som mänskliga varelser precis som alla andra, och utrustade med sunt förnuft. Då fattar man att det är av vikt att det får letas efter en försvunnen person.
Gör man?
Tror du att många tog ledigt från arbetet och åkte ut och sökte?
Hur vanligt är det?
När en kille försvann i våra trakter så inte tusan tog maken ledigt från jobbet och gick skallgång. Han jobbade som vanligt - lite mer vaken för att det fanns en saknad kille i trakten när han körde givetvis, men inte mer än så.
Faktum är nog att jag vet inte en enda i trakten som tog ledig och gick i skallgången.

Citat:
Här i tråden låter det ibland lite som om förhållandet mellan AJ och hans anställda är som det var för hundra år sedan här i Sverige. En burdus patron som pekar med hela handen vars anställda lyder hans minsta vink. Jag är inte så säker på att det är riktigt så, även om hans utländska anställda nog är måna om att sköta jobbet bra i rädsla för att annars bli av med det.
Precis det tror jag att de är.
Själv skulle jag för övrigt nog inte heller ha släppt in MPS i lador, uthus eller bod, utan själv sökt igenom det.
MPS är nämligen bara en bunt civila som kan vara hur oärliga som helst och som kan ha vilken agenda som helst när de deltar.
2015-06-23, 20:53
Medlem
Bara för att poliserna släppt henne innebär ju inte att dem slutar övervaka henne.
Dem kanske släppte henne för att hålla span på henne! Plus dem kan läsa av hennes loggar i fall hon försöker kommunicera med någon annan. Eller till och med avlyssning.
2015-06-23, 20:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Der vet vi ju inte. Det kan ju också vara det simplaste och mest ovanliga fallet i Sveriges historia bara att vi inte vet om det än.

Man kör på kvinna. Kvinna dör. Man får panik och pratar med brodern och får hjälp med kroppen. Broderns fru blir indragen när hon tvättar deras kläder. Dom torskar.

Allt är ju spekulativt i denna tråd men också i media med tanke på yppandeförbudet. Det som kablats ut som bevis i media av personer från MPS kan ju vara ett dussin fynd som Eva Persson tappade i busken för en vecka sedan på fyllan. Med det sagt kan det också vara det mest spektakulära brott Sverige någonsin skådat.

Sanningen ligger nog som vanligt mitt i mellan spektakulärt och ett "helt vanligt" våld mot kvinna.

..Och man kör på kvinna med sitt privatägda litauiska stridsflyg, så att kvinnans tillhörigheter slungas ut över ett 4 km2 stort område tänker du?

Har denna Eva Persson snott Lisas tillhörigheter för en vecka sedan på fyllan och tappat dom exakt där Lisa senare blir påkörd av det litauiska stridsflyget?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in