Citat:
Ursprungligen postat av
blomvattnare
Nja...
Det gick ett antal dagar mellan Lisas försvinnande och tills hon hittades. Bröderna jobbade i omgivningen. Det kan knappast ha undgått dem vad som hade hänt och att det letades. Om vi ponerar att de är oskyldiga så bör vi nog se dem som mänskliga varelser precis som alla andra, och utrustade med sunt förnuft. Då fattar man att det är av vikt att det får letas efter en försvunnen person.
Gör man?
Tror du att många tog ledigt från arbetet och åkte ut och sökte?
Hur vanligt är det?
När en kille försvann i våra trakter så inte tusan tog maken ledigt från jobbet och gick skallgång. Han jobbade som vanligt - lite mer vaken för att det fanns en saknad kille i trakten när han körde givetvis, men inte mer än så.
Faktum är nog att jag vet inte en enda i trakten som tog ledig och gick i skallgången.
Citat:
Här i tråden låter det ibland lite som om förhållandet mellan AJ och hans anställda är som det var för hundra år sedan här i Sverige. En burdus patron som pekar med hela handen vars anställda lyder hans minsta vink. Jag är inte så säker på att det är riktigt så, även om hans utländska anställda nog är måna om att sköta jobbet bra i rädsla för att annars bli av med det.
Precis det tror jag att de är.
Själv skulle jag för övrigt nog inte heller ha släppt in MPS i lador, uthus eller bod, utan själv sökt igenom det.
MPS är nämligen bara en bunt civila som kan vara hur oärliga som helst och som kan ha vilken agenda som helst när de deltar.