Citat:
Ursprungligen postat av
Zeffa
En nämnd person på 4-hjuling i passande ålder åkte omkring tidigt i skog och mark runt Blomberg och påstods hjälpa till i sökandet, ingen annan än jag som funderat lite kring dennes förehavanden under sen söndag eftermiddag kväll. Åldersmässigt så ligger ju han betydligt närmare Lisa för framgångsrikt flörtande än Litauerna. Eller är det bara jag?
Är han blond?
Helt irrelevant kanske, men precis när Lisa försvunnit, eller när allmänheten först fick veta namn, så fick jag en känsla av att den som rövat bort Lisa (och mördat ... kände jag redan då) var en blond, svensk kille kring 20, max 25.
Men det har liksom inte funnits några sådana på tal och sen greps litauerna och jag fick släppa min bild (innan fotona på bröderna och de var hyfsat ljushåriga och jag tänkte att det kanske var de som var min "känsla").
Men Litauerna stämmer inte. De är två karlar på 30+ och inte en ensam blond, svensk yngling.
Jag har helt missat den här killen med fyrhjuling och jag tycket jag följt tråden så gott det går.
Grejen är ju att om man ska "tappa" spåret (Lisas tillhörigheter) längs med vägen så duger det inte med en bil. Det är mer logiskt med moppe, fyrhjuling, eller liknande. På så vis passar det in.
Men ja en ung svensk kille som varit nära fallet ... han sitter såklart och läser här i tråden och jag vill inte vara taskig. Jag har INGEN aning. Jag funderar bara.